Faktoring to usługa zyskująca na popularności. Polega na wspieraniu przedsiębiorców, którzy obawiają się o brak płynności finansowej wynikającej m.in. z konieczności wystawiania faktur o długich terminach. Kto może skorzystać z tego typu usług finansowych, jakich zabezpieczeń wymaga faktor i ile to tak naprawdę kosztuje?
Czym jest faktoring?
Faktoring wierzytelnościowy to rodzaj usługi finansowej, która została stworzona dla przedsiębiorców chcących błyskawicznie zamienić należności na gotówkę. Jak to działa? Najprościej mówiąc, przedsiębiorca, czyli faktorant, zgłasza się do firmy faktoringowej – faktora. Faktor wykupuje od faktoranta należności, w tym wypadku faktury przed terminem płatności i szybko wypłaca przedsiębiorcy gotówkę. W terminie płatności faktor samodzielnie odzyskuje od odbiorcy – dłużnika – pieniądze i zazwyczaj robi to już bez udziału przedsiębiorcy, który skorzystał z jego usług.
Co daje faktoring? Finansowanie faktur pozwala na uzyskanie płynności finansowej nawet wtedy, gdy odbiorcy wymagają wystawiania dokumentów o długich terminach płatności. Tego typu usługa daje poczucie bezpieczeństwa, które ma bardzo duże znaczenie m.in. dla firm z dużymi obrotami.
Koszty faktoringu
Ile to kosztuje? Jak każda usługa tak i faktoring dla firm wymaga poniesienia kosztów. Na cenę faktoringu dla firm składają się: prowizja przygotowawcza, oprocentowanie oraz prowizja od faktury. Całkowity koszt może wynieść od kilku dziesiątych procenta do kilku procent od faktury. Duży wpływ na wysokość opłat ma termin płatności faktur, poziom ryzyka transakcyjnego, a także wysokość limitu finansowania. W praktyce firmy faktoringowe indywidualnie rozpatrują każdy przypadek i po określeniu wszystkich danych proponują konkretną kwotę zależną od rodzaju faktoringu. Ostatecznie z każdej faktury w ramach umowy faktoringu przedsiębiorca otrzymuje od 80% do 100% sumy, na którą opiewa dokument.
Szukasz sprawdzonej firmy faktoringowej? Sprawdź ofertę: https://wff.com.pl
Zabezpieczenia wymagane przez firmy faktoringowe
Jakie wymagania trzeba spełnić, aby móc skorzystać z faktoringu? Przeważnie faktorzy wymagają minimum 6 miesięcy lub 1 roku prowadzenia działalności, stałego grona klientów, pełnej lub uproszczonej księgowości, dobrej kondycji firmy, a czasami również braku wpisu w bazach dłużników. Niektóre firmy faktoringowe akceptują również przedsiębiorstwa prowadzące uproszczoną księgowość.
Jakich zabezpieczeń najczęściej wymagają faktorzy? Przede wszystkim cesji należności przysługujących wobec odbiorców. Bez tego nie mogliby finansować faktur zawartych w ramach umów. Rzadko, ale jednak, faktorzy oczekują dodatkowych zabezpieczeń. Dzieje się tak w przypadku silnej koncentracji sprzedaży, występowania powiązań, korzystania z faktoringu odwrotnego – przeznaczonego do wydłużenia czasu na zapłatę faktury oraz faktoringu cichego – występującego wtedy, gdy dłużnik nie wie o przejęciu zobowiązania i przelewa pieniądze bezpośrednio na konto wskazane na fakturze.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.