Cena usługi kurierskiej ma niebagatelne znaczenie zarówno dla sklepu internetowego, biura wysyłającego dokumenty jak i rodziny, która często zaskakuje się paczkami z oddali. Co kryje się za ostateczną kwotą, jaką trzeba zapłacić za daną usługę? Zastanawiając się ile kosztuje kurier, warto poznać kluczowe czynniki wpływające na końcową kwotę.
Oczywiście podstawowym czynnikiem determinującym cenę usługi kurierskiej są gabaryty paczki. Na podstawie wymiarów – wysokości, długości i szerokości paczki – oraz jej wagi można zaszeregować ją w określonej grupie. Nie można jednak tego etapu generalizować. Polityka poszczególnych firm kurierskich może się znacząco różnić. W efekcie DHL może mieć np. diametralnie inaczej ułożony cennik usług względem wagi niż np. DPD, DHL czy InPost. Stąd tak ważne jest porównywanie cen poszczególnych firm.
Dotyczy to szczególnie przesyłek, których waga przekracza 30 kg. O ile te mniejsze i lżejsze są bliższe ujednolicenia, im cięższy i większy produkt do transportu, tym bardziej koszty kuriera się będą zmieniać. Co ważne, dotyczy to także wymiarów. Nawet jeśli okazuje się, że dana firma nie jest gotowa podjąć się zlecenia, nie wyklucza to innych rozwiązań – możliwe, że jej konkurencja skorzysta z takiej opcji.
Kierunek doręczenia przesyłki
Na cenę usługi kurierskie wpływ ma oczywiście również ostateczna destynacja. W zależności od operatora, inaczej będzie bowiem wyceniana przesyłka z Gorzowa do Zielonej Góry, a inaczej – z Podkarpacia do Trójmiasta. Wpływ na wycenę ma oczywiście potencjalna liczba kilometrów, a więc m.in. koszty jakie będą niezbędne podczas przewozu towarów. Choć są marki, które starają się trzymać zasady tego samego kosztu dla wszystkich paczek – niezależnie od lokalizacji, inne obliczają ceny uwzględniając opłatę paliwową. W sytuacji, gdy cena benzyny lub oleju napędowego jest wysoka, będzie miało to już znaczenie dla wydatków transportowych.
Czas dostawy paczki
Tu zasada jest prosta: firmy kurierskie proponują standardowy okres doręczenia w określonej kwocie. Jeśli klient oczekuje szybszej dostawy – np. redukcji terminu o jeden dzień roboczy – może liczyć często na usługę ekspresową. Ta jednak dodatkowo kosztuje – to kilkadziesiąt proc. Wartości podstawowej ceny usługi. Oczywiście wpływ na cenę będą miały też inne dodatkowe rozwiązania oczekiwane przez klienta. To np. założenie dostarczenia do określonej godziny.
Przesyłka za pobraniem
Pamiętać trzeba również o jeszcze jednej kwestii. Decydując się na wysłanie paczki za pobraniem warto mieć świadomość, że z założenia jest ona droższa niż standardowa. Dodatkowa opłata może stanowić nawet połowę podstawowej ceny. Obejmuje dodatkowe prace ze strony operatora, ale też odpowiedzialność za otrzymaną gotówkę. Opcja ta najczęściej wykorzystywana jest w przypadku zakupów realizowanych w trybie na odległość.
Jak sprawdzić, ile kosztuje kurier?
Jak widać, czynników które mogą wpływać na ostateczną cenę usługi kurierskiej jest sporo. Bardzo istotna jest w tej sytuacji analiza wszystkich kosztów i precyzyjne przedstawienie łącznej kwoty obejmującej usługę podstawową oraz ewentualne dodatki. Rozwiązanie takie zapewniają porównywarki działające na platformach do zamawiania usług kurierskich. Wykorzystując np. serwis KurJerzy.pl można – bez składania zlecenia – szybko sprawdzić cenę kuriera, a dopiero w kolejnym etapie złożyć zamówienie usługi.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.