Prezes Urzędu Regulacji Energetyki (URE) do 20 dnia każdego miesiąca otrzymuje od operatorów systemów dystrybucyjnych energii elektrycznej informacje o odbiorcach, którzy zmienili sprzedawcę energii elektrycznej. Na podstawie tych danych przygotowywane są raporty o zmianach sprzedawcy energii elektrycznej w danym okresie.
Jak podaje URE, zgodnie z obwiązującą w krajach Unii Europejskiej zasadą TPA (Third Party Access), która to zasada zwana jest zasadą dostępu strony trzeciej sieci, odbiorcy końcowi w Polsce mogą indywidualnie korzystać z sieci lokalnego dostawcy w celu dostarczenia energii kupionej u dowolnego sprzedawcy. Wysoki stopień konkurencji na rynku sprzedawców prądu oraz łatwa dostępność do narzędzi porównujących oferty sprzedawców prądu, sprzyjają rosnącej liczbie osób, które zmieniły sprzedawcę prądu.
Zmiana sprzedawcy prądu – to proste i szybkie
Jak czytamy na stronie URE, czynnikami wpływającymi na zmianę sprzedawcy prądu jest m.in. stopień świadomości klientów, ich motywacja do zmiany sprzedawcy, a także łatwość dokonania zmiany czy liczba konkurencyjnych ofert dostępnych na rynku. Jak podaje URE, w Polsce odnotowuje się systematyczny wzrost liczby konsumentów energii korzystających z prawa do zmiany sprzedawcy prądu. Szeroki dostęp do porównywarek cen prądu sprzyja propagowaniu zmieniania sprzedawcy prądu na tego bardziej atrakcyjnego – tańszego. Porównywarki cen prądu w dwóch prostych krokach przeszukują bazę danych tak, aby znaleźć oferty najbardziej optymalne dla danego użytkownika. Te kroki to:
KROK 1 → WPROWADZENIE KODU POCZTOWEGO
źródło: https://optimalenergy.pl/energia-dla-firm/tani-prad/
KROK 2 → WPROWADZENIE WARTOŚCI OSTATNIEGO RACHUNKU ZA PRĄD
źródło: https://optimalenergy.pl/zmiana-sprzedawcy-energii-elektrycznej/
Porównywarka prądu wyświetli listę dostępnych w danym rejonie sprzedawców prądu, sortując je od oferty najbardziej atrakcyjnej i generującej największe oszczędności, do tej, która jest droga i nie wystarczająco atrakcyjna dla Twojego gospodarstwa domowego czy firmy.
Zmiana sprzedawcy prądu w liczbach
Analizując dane ostatniego raportu URE o zmianach sprzedawcy energii elektrycznej od XII 2017 do VI 2018 widać, że:
a) liczba odbiorców TPA z grupy taryfowej A, B, C wg stanu na koniec czerwca 2018 wynosiła 196 961, a więc zwiększyła się od końca grudnia 2017 o 8 730, co stanowi wzrost o 4,6%,
b) liczba odbiorców TPA w gospodarstwach domowych wg stanu na koniec czerwca 2018 (grupa taryfowa G), wynosiła 578 058, a więc zwiększyła się od końca grudnia 2017 o 31 191, co stanowi wzrost o 5,7%
źródło: https://www.ure.gov.pl/pl/liberalizacja-rynku-en/7645,Zmiany-sprzedawcy-energii-elektrycznej-w-okresie-od-XII-2007-r-do-VI-2018-r.html
Powyższe dane liczbowe potwierdzają trend dużego zainteresowania zmianą sprzedawców prądu wśród użytkowników sieci elektrycznej. Duża świadomość zysku oraz generowania oszczędności po zmianie sprzedawcy prądu, mobilizuje użytkowników do podjęcia działań w kierunku znalezienia nowej, innej, bardziej konkurencyjnej oferty od sprzedawcy prądu dla kWh w danym obszarze i w danej taryfie.
Zmiana sprzedawcy prądu – oszczędzaj, bo to proste
Uzupełnieniem raportu URE odnośnie zmiany sprzedawców energii elektrycznej, są dostępne w sieci na stronach porównywarek sprzedawców prądu np. https://optimalenergy.pl/ obszerne raporty z wnikliwymi analizami rynku sprzedawców prądu. Analizy te to wypadkowa eksperckiej debaty oraz wniosków z ankiet badających poziom świadomości respondentów na temat zmiany sprzedawcy prądu. Raporty przygotowane na zlecenie OptimalEnergy.pl wskazują jednoznacznie, że społeczeństwo jest świadome możliwości zmienienia sprzedawcy prądu oraz oszczędności, jakie taka zmiana może wygenerować dla gospodarstwa domowego czy firmy.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...