Prezes Urzędu Regulacji Energetyki (URE) do 20 dnia każdego miesiąca otrzymuje od operatorów systemów dystrybucyjnych energii elektrycznej informacje o odbiorcach, którzy zmienili sprzedawcę energii elektrycznej. Na podstawie tych danych przygotowywane są raporty o zmianach sprzedawcy energii elektrycznej w danym okresie.
Jak podaje URE, zgodnie z obwiązującą w krajach Unii Europejskiej zasadą TPA (Third Party Access), która to zasada zwana jest zasadą dostępu strony trzeciej sieci, odbiorcy końcowi w Polsce mogą indywidualnie korzystać z sieci lokalnego dostawcy w celu dostarczenia energii kupionej u dowolnego sprzedawcy. Wysoki stopień konkurencji na rynku sprzedawców prądu oraz łatwa dostępność do narzędzi porównujących oferty sprzedawców prądu, sprzyjają rosnącej liczbie osób, które zmieniły sprzedawcę prądu.
Zmiana sprzedawcy prądu – to proste i szybkie
Jak czytamy na stronie URE, czynnikami wpływającymi na zmianę sprzedawcy prądu jest m.in. stopień świadomości klientów, ich motywacja do zmiany sprzedawcy, a także łatwość dokonania zmiany czy liczba konkurencyjnych ofert dostępnych na rynku. Jak podaje URE, w Polsce odnotowuje się systematyczny wzrost liczby konsumentów energii korzystających z prawa do zmiany sprzedawcy prądu. Szeroki dostęp do porównywarek cen prądu sprzyja propagowaniu zmieniania sprzedawcy prądu na tego bardziej atrakcyjnego – tańszego. Porównywarki cen prądu w dwóch prostych krokach przeszukują bazę danych tak, aby znaleźć oferty najbardziej optymalne dla danego użytkownika. Te kroki to:
KROK 1 → WPROWADZENIE KODU POCZTOWEGO
źródło: https://optimalenergy.pl/energia-dla-firm/tani-prad/
KROK 2 → WPROWADZENIE WARTOŚCI OSTATNIEGO RACHUNKU ZA PRĄD
źródło: https://optimalenergy.pl/zmiana-sprzedawcy-energii-elektrycznej/
Porównywarka prądu wyświetli listę dostępnych w danym rejonie sprzedawców prądu, sortując je od oferty najbardziej atrakcyjnej i generującej największe oszczędności, do tej, która jest droga i nie wystarczająco atrakcyjna dla Twojego gospodarstwa domowego czy firmy.
Zmiana sprzedawcy prądu w liczbach
Analizując dane ostatniego raportu URE o zmianach sprzedawcy energii elektrycznej od XII 2017 do VI 2018 widać, że:
a) liczba odbiorców TPA z grupy taryfowej A, B, C wg stanu na koniec czerwca 2018 wynosiła 196 961, a więc zwiększyła się od końca grudnia 2017 o 8 730, co stanowi wzrost o 4,6%,
b) liczba odbiorców TPA w gospodarstwach domowych wg stanu na koniec czerwca 2018 (grupa taryfowa G), wynosiła 578 058, a więc zwiększyła się od końca grudnia 2017 o 31 191, co stanowi wzrost o 5,7%
źródło: https://www.ure.gov.pl/pl/liberalizacja-rynku-en/7645,Zmiany-sprzedawcy-energii-elektrycznej-w-okresie-od-XII-2007-r-do-VI-2018-r.html
Powyższe dane liczbowe potwierdzają trend dużego zainteresowania zmianą sprzedawców prądu wśród użytkowników sieci elektrycznej. Duża świadomość zysku oraz generowania oszczędności po zmianie sprzedawcy prądu, mobilizuje użytkowników do podjęcia działań w kierunku znalezienia nowej, innej, bardziej konkurencyjnej oferty od sprzedawcy prądu dla kWh w danym obszarze i w danej taryfie.
Zmiana sprzedawcy prądu – oszczędzaj, bo to proste
Uzupełnieniem raportu URE odnośnie zmiany sprzedawców energii elektrycznej, są dostępne w sieci na stronach porównywarek sprzedawców prądu np. https://optimalenergy.pl/ obszerne raporty z wnikliwymi analizami rynku sprzedawców prądu. Analizy te to wypadkowa eksperckiej debaty oraz wniosków z ankiet badających poziom świadomości respondentów na temat zmiany sprzedawcy prądu. Raporty przygotowane na zlecenie OptimalEnergy.pl wskazują jednoznacznie, że społeczeństwo jest świadome możliwości zmienienia sprzedawcy prądu oraz oszczędności, jakie taka zmiana może wygenerować dla gospodarstwa domowego czy firmy.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.