INEWI – usprawniamy procesy ewidencji czasu pracy w firmach [startup]

Opublikowano: 9 marca 2016. Kategoria: Rynek Startupy. Tagi:

Twórcy INEWI swój produkt kierują do biznesu i chcą zarabiać na niskim abonamencie. Czy produkt usprawniający proces ewidencji i rozliczania online ma szansę przyjąć na naszym rynku?

Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?

INEWI to narzędzie usprawniające wszystkie procesy ewidencji czasu pracy w przedsiębiorstwach. Zapewniające firmom skuteczny monitoring pracowników, błyskawiczny dostęp do danych, szybki obieg informacji oraz oszczędność czasu i pieniędzy.

Jest to pierwsza internetowa aplikacja do ewidencji czasu pracy. Idealnie dopasowana do wymagań kadrowych polskich przedsiębiorstw – oferująca m.in. cyfryzację listy obecności, zautomatyzowaną ewidencję, zarządzanie delegacjami oraz urlopami i wiele, wiele więcej!

inewi

Skąd pomysł?

Nasze oprogramowanie jest sprzedawane w postaci miesięcznego okresu dostępu do wybranych modułów.
Od 2008 roku zajmujemy się branżą nowych technologii i rejestratorów czasu pracy. Postanowiliśmy, więc stworzyć usługę, która pozwoli każdemu na wprowadzenie do własnej firmy takiego udogodnienia jakim jest internetowy rejestrator czasu pracy, nie ponosząc przy tym kosztów związanych z zakupem drogiego oprogramowania, sprzętu i skomplikowanej konfiguracji. Wierzymy, że świata nie trzeba komplikować na siłę, lecz należy czynić go jak najprostszym, tak by wolny czas i zaoszczędzone pieniądze móc przeznaczyć na przyjemności.

Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?

Nasz zespół współtworzy kilku młodych ludzi głodnych sukcesu m. in. dwóch zaprawionych w bojach przedsiębiorców, pół tuzina programistów, designer oraz liczne grono ekspertów z dziedziny zarządzania czasem pracy oraz kadr. Program jest w całości stworzony przez nasz zespół – od koncepcji po napisanie oprogramowania od początku do końca.

Co jest Waszym atutem? Jaki problem rozwiązujecie?

Jesteśmy w ostatnim etapie tworzenia platformy partnerskiej pozwalającej każdemu zainteresowanemu zarabiać na naszym produkcie
Bez wątpienia wiodącym atutem jest unikalność naszego rozwiązania. Dostępność – można z niego korzystać z każdego miejsca na świecie. Oszczędność – pakiet dla każdego pracownika to jedynie 1zł miesięcznie. Głównie skupiliśmy się na problemie „papierologii” w przedsiębiorstwach, pokazując, że „klasyczne” papierowe listy obecności można zastąpić ich cyfrowym odpowiednikiem dodatkowo połączonym z pełną automatyzacją całego procesu RCP. Grafikami Pracy, które mogą być edytowane i udostępniane w każdej chwili oraz wygodnie przesyłane na maila i dostępne z poziomu strony www oraz aplikacji mobilnej. Podaniami o Urlop, które również można całkowicie zautomatyzować i przenieść do „chmury”. Oprogramowanie chroni zarówno pracowników przed pracodawcami, którzy niechętnie uwzględniają w wypłacie nadgodziny, a także pracodawców przed pracownikami, którzy praktykują „koleżeńskie odbijanie” kart pracowniczych. Od zawsze trwa „walka” między pracodawcami a pracownikami, mamy nadzieję, że jesteśmy na dobrej drodze by „zakopać” fundamenty tego konfliktu.

Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?

Nie mamy bezpośredniej konkurencji. Platformy, które mają część funkcjonalności naszego produktu to:

1. RCPonline – wyłącznie RCP, z dużych plusów posiadają autorski czytnik kart zbliżeniowych. Funkcjonalność jest ograniczony tylko i wyłącznie do raportów z czasu pracy, bez podziału na nadgodziny oraz rozróżnianie urlopów. Dane końcowe są częściowe – konieczność ich dodatkowego opracowania w celu użycia do ewidencji czasu pracy.

2. Urlopek – platforma przeznaczone tylko i wyłącznie do składania i zarządzania podaniami o urlop. Umożliwia dwustopniową weryfikację akceptacji podania. Działa tylko i wyłącznie przez www, brak aplikacji mobilnej. Jedną częściową barierą w rozwoju naszego projektu może okazać się niechęć do cyfryzacji procesów wewnątrz firmowych przez przedsiębiorców, ale dla tej części potencjalnych klientów zawsze dajemy możliwość wydrukowania wszystkich raportów i informacji z naszego systemu.

Czy szukacie partnera, który pomógłby rozwijać projekt?

Jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje, ze względu na fakt, iż ciągle rozwijamy nasze usługi, a także jesteśmy w tracie pracy nad anglojęzyczną oraz niemieckojęzyczną wersją oprogramowania, by móc wejść na tamtejsze rynki.

Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?

Nasze oprogramowanie jest sprzedawane w postaci miesięcznego okresu dostępu do wybranych modułów. Jeden pracownik to koszt 1 zł netto miesięcznie za jeden wybrany moduł. Dostępne okresy płatności to miesięcznie, kwartalnie oraz rocznie. Jesteśmy w ostatnim etapie tworzenia platformy partnerskiej pozwalającej każdemu zainteresowanemu zarabiać na naszym produkcie – będziemy oferować wysokie prowizje zarówno dla osób prywatnych jak i firm. Odbiorcami naszego produktu jest każda firma, od najmniejszej do największej, reprezentująca każdą branże – wszędzie tam gdzie są pracownicy. Firmy zatrudniające powyżej 2 pracowników (800 tyś. firm), powyżej 5 pracowników (340 tys. firm) (źródło danych: Centralny Ośrodek Informacji Gospodarczej oraz PARP). Wg. badań własnych nasycenie firm w Polsce rozwiązaniami IT stanowi ok. 45%. Zainteresowanie e-usługami w zakresie rejestracji czasu pracy wyraziło 70% przebadanych firm.

Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku?

Chcemy zdobyć ok. 1 000 klientów, w tym migrować na platformę 150 z ponad 1 000 klientów korzystających obecnie z posiadanego przez firmę rozwiązania IAGE (rejestracja czasu pracy i kontrola dostępu poprzez odcisk palca/ skan karty wraz z oprogramowaniem NOEWI). Planujemy także zwiększyć liczbę klientów dzięki innowacyjnemu programowi partnerskiemu.

Jakie są Wasze plany rozwojowe?

Dzięki konkurencyjnym cenom oraz intuicyjnemu oprogramowaniu i sprawnej obsłudze, planujemy pozyskać rzeszę zadowolonych klientów. Wprowadzić nowe standardy w zarządzaniu pracownikami oraz z wszystkim z tym związanym – rejestracji czasu pracy, grafikami pracy, zarządzaniu urlopami oraz delegacjami. Planujemy w niedalekiej przyszłości rozwinąć nasze aktualne usługi o program kadrowo-płacowy oraz o dodatkowe platformy: InZaFi – Internetowe Zarządzanie Firmą (faktury +magazyn +CRM +platforma b2b +logistyka+ zarządzanie projektami etc.) – stopień ukończenia 70%; InEwiPROJEKT (flota, zarządzanie wydatkami, narzędziami oraz zadaniami) – stopień ukończenia 70%.

Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl w ramach cyklu „Pokaż swój #startup” zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.

Sylwester KozakINEWI – usprawniamy procesy ewidencji czasu pracy w firmach [startup]

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.