Czarno to widzę – i tym razem nie jest to wieszczenia najgorszych rzeczy. Już za około miesiąc nadejdzie Black Friday. Czym jest? Jak polskie firmy „świętują” ten dzień? I jak wykorzystują go do osiągnięcia dodatkowych zysków ze skoku konsumpcjonistycznych zachowań?
Zapraszamy do przeczytania o tym, jak przygotować się na najmilszy piątek w branży e-commerce i nie tylko.
Czym jest Black Friday?
Black Friday (Czarny Piątek) to „święto” pochodzące ze Stanów Zjednoczonych. Wypada w piątek po amerykańskim Dniu Dziękczynienia (w tym roku: 29 listopada). To dzień wyjątkowych okazji zakupowych, rabatów i zniżek. Black Friday rozpoczyna sezon zakupów przed Bożym Narodzeniem.
Black Friday w Polsce
Black Friday w Polsce jest już dość znaną okazją do zaopatrzenia się w nowe produkty w atrakcyjnych cenach. Oferty rabatów i obniżek znajdziemy w większości sklepów z odzieżą, elektroniką, książkami itd. Jak pokazywały badania TNS, w ubiegłym roku podczas zakupów w Czarny Piątek i następujący po nim Cyber Monday, Polacy wydali nawet 2,3 mld zł. Okazje sprzedażowe nie są w Polsce jeszcze jednak tak znaczące jak w Stanach Zjednoczonych, a i trudno znaleźć wyjątkowe kampanie marketingowe z okazji Black Friday w naszym kraju. Warto przyjrzeć się przykładom z zagranicy, ale i dobrym rodzimym pomysłom na kampanię z okazji Czarnego Piątku.
Zrobili wrażenie przez wydarzenie – MeUndies
Sklep z bielizną dla kobiet i mężczyzn MeUndies w 2016 roku zdecydował się zrobić z Black Friday prawdziwe wydarzenie. Stworzył na Facebooku wirtualną imprezę, która przyciągnęła ponad 13 tys. widzów, którzy mieli okazje zapoznawać się z odblokowywanymi znaczącymi zniżkami. Zapraszając 300 tys. obserwujących do wydarzenia marka zyskała 660 tys. poinformowanych o akcji przez podekscytowanych entuzjastów marki.
Oferta piękniejsza niż zwykle – Waterstones
W 2017 roku Watersones – brytyjska sieć księgarni oraz sklep internetowy z książkami – przygotowała na Black Friday ofertę książek piękniejszych niż inne, idealnie nadających się na prezent. Piękne wydania takich klasyków jak „Hobbit” czy „Morderstwo w Orient Expressie” przyciągało klientów ceną poniżej 10 funtów.
Podpowiedź, czego naprawdę potrzebują klienci – Flipo.pl
Flipo.pl to portal internetowy, który wspiera podróżujących w wyborze najlepszych ofert. W 2015 roku portal zdecydował się na wskazanie swoim klientom, na co naprawdę warto wydać pieniądze z okazji Black Friday – nie na elektronikę, meble czy ubrania, ale właśnie na podróże, zorganizowane przy pomocy Flipo.pl i… ich kodu rabatowego z okazji tego „święta”.
Pograne słowami – DMG Herbaty, Kawy
Sklep internetowy z wysokogatunkowymi herbatami i kawami DMG, postanowił wykorzystać fakt, że Black Friday to po polsku Czarny Piątek i właśnie tak zareklamował swoje produkty. Hasło, że czarna herbata albo czarna kawa to dobry pomysł na Czarny Piątek sprawdza się idealnie!
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.