InStream – CRM do budowania długoterminowych relacji z klientami [startup]

Opublikowano: 16 marca 2016. Kategoria: Startupy. Tagi: ,

Dla wielu firm kluczowym elementem jest sprawny system CRM – czy na rynku jest miejsce na nowe podmioty? Czym chcą się wyróżnić twórcy InStream? Zapraszamy do prezentacji produktu.

Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?

Nasze rozwiązanie łączy w sobie funkcje tradycyjnego systemu CRM oraz nowoczesnego narzędzia do zarządzania relacjami z klientami. InStream to inteligentna platforma SaaS, która skierowana jest do małych i średnich firm. Oferuje udoskonalone funkcje i rozwiązania zarówno w kwestii zarządzania procesami sprzedażowymi, jak i elastycznej komunikacji. Korzystając z InStream nie trzeba ręcznie wprowadzać danych, gdyż system wyręcza w tym swoich użytkowników. Ponadto cała komunikacja z klientami jest automatycznie monitorowana: telefony, e-maile, spotkania, video-konferencje. Dzięki wielu możliwościom personalizacji, system można dostosować do profilu działalności swojej firmy, co sprawia, że z naszego systemu korzystają nie tylko działy sprzedaży, lecz również firmy produkcyjne, szkoleniowe, VC, startupy. Tak naprawdę lista branż ciągle się powiększa.

kafel_03_vis_eng_white_02-inneikony (1)

 

Skąd pomysł?

Wyzwaniem jest ekspansja z produktem na rynki zagraniczne, co wiąże się z koniecznością dostosowywania podejmowanych działań do ich specyfiki.
Pomysłodawca i założyciel Filip Duszczak pracował długi czas jako sprzedawca i brakowało mu narzędzia do automatycznego monitorowania komunikacji z klientami. Jako sprzedawca cztery dni w tygodniu spędzał u klientów natomiast piątego dnia musiał uzupełnić w systemie CRM całą historię komunikacji z klientami jaką odbył: ile telefonów wykonał, ile spotkań z jego udziałem miało miejsce. W rezultacie, niepotrzebnie spędzał czas na ręcznym wprowadzaniu danych do systemu zamiast skupić się na klientach.

Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?

W skład zespołu, który pracuje w siedzibie firmy wchodzi 15 osób, aczkolwiek cały czas nasz zespół się powiększa. Kluczowe role w firmie powierzyliśmy osobom, które są z nami na co dzień, tak aby móc na bieżąco komunikować modyfikacje, które trzeba wprowadzić do naszego systemu CRM. Tak więc team IT, sprzedaży, marketingu, SEO, jak również grafik pracują z nami na miejscu. Dodatkowo współpracujemy z firmami zewnętrznymi w zakresie developmentu, copywritingu, tłumaczeń i wszelkich innych usług, które potrzebne nam są do rozwoju produktu.

Co jest Waszym atutem? Jaki problem rozwiązujecie?

Naszym atutem jest unikalność funkcji, które posiada nasz system. Klasyczne systemy CRM skupiają się głównie na monitorowaniu wyników sprzedażowych i analizie tych danych. Nasz system został stworzony po to, aby zamiast na twardych danych skupić się na klientach. I chociaż oczywiście InStream jest również używany do zarządzania procesami sprzedażowymi, to oferuje szereg funkcji, które pomagają w lepszym zarządzaniu komunikacją z klientem. Możliwość monitorowania komunikacji, współdzielenia wszelkiego typu treści między współpracownikami oraz personalizacji list kontaktów ułatwia użytkownikom naszego systemu kompleksową obsługę klientów, kontakt z partnerami biznesowymi i budowanie długoterminowych relacji.

Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?

Oferujemy darmową wersję oprogramowania dla firm, w których korzysta z niego maksymalnie dwóch użytkowników.
Naszą konkurencją są wszystkie systemy CRM istniejące na rynku oraz narzędzia typu ‘sales enablement’. Jedną z głównych barier, którą napotykamy w codziennej pracy jest to, iż chcemy wyjść spod definicji klasycznego systemu CRM, który skupia się głównie na sprzedaży ku narzędziu do kompleksowego monitorowania komunikacji z klientami i zarządzania relacjami z nimi. Kolejnym wyzwaniem jest ekspansja z produktem na rynki zagraniczne, co wiąże się z koniecznością dostosowywania podejmowanych działań do ich specyfiki. Jednak perspektywy i kolejne małe sukcesy napawają nas optymizmem.

Czy szukacie partnera, który pomógłby rozwijać projekt?

Tak, prowadzimy rozmowy z globalnymi producentami oprogramowania dla firm, liderami rynku telekomunikacyjnego oraz producentami innych rozwiązań SaaS.

Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?

Chcemy docierać do małych i średnich firm, które cenią jakość i kładą nacisk na personalny kontakt z klientami, a które niekoniecznie mają na to środki jak wielkie korporacje. Chcemy również dotrzeć do podmiotów, które są na początku swojej drogi biznesowej. Dlatego oferujemy nasz program w systemie abonamentowym, naliczanym na podstawie liczby użytkowników, co sprawia, że wdrożenie oprogramowania nie jest kosztowne. Oferujemy darmową wersję oprogramowania dla firm, w których korzysta z niego maksymalnie dwóch użytkowników. Ponadto, kilka tygodni temu ruszył “Program dla Innowacyjnych Startupów”, w ramach którego startupy zakwalifikowane do programu mogą korzystać z InStream przez 365 dni z darmo. Dodatkowo jest dostępna również płatna wersja podstawowa (powyżej dwóch użytkowników) oraz w przyszłości planujemy także wprowadzenie wersji premium.

Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku?

Podstawowymi celami, nad którymi pracujemy obecnie oraz przewidujemy pracować przez kolejne miesiące jest ulepszanie naszego oprogramowania oraz wprowadzanie wszelkich udogodnień, które ułatwią wdrażanie systemu naszym użytkownikom. Na bieżąco słuchamy uważnie naszych klientów i na podstawie feedbacku, jaki od nich otrzymujemy planujemy wdrożenie funkcji oraz modyfikacji, na które zgłaszają zapotrzebowanie. Dodatkowo przystępujemy do rundy seed i aktywnie poszukujemy inwestora zewnętrznego (polskiego i zagranicznego), który będzie zainteresowany udziałem w dalszym tworzeniu naszego produktu.

Jakie są Wasze plany rozwojowe?

Wchodzimy z naszym produktem na kolejne rynki zagraniczne oraz chcemy wprowadzić możliwie jak największą liczbę integracji InStream z aplikacjami i systemami zewnętrznymi, tak aby klienci korzystający z naszego oprogramowania mieli “wszystko w jednym miejscu” i nie musieli przełączać się między kilkoma systemami i aplikacjami w codziennej pracy.

Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl w ramach cyklu „Pokaż swój #startup” zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.

Sylwester KozakInStream – CRM do budowania długoterminowych relacji z klientami [startup]

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.