Intel chce zmienić telewizję, ale ma problemy

Opublikowano: 2 stycznia 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Intel ma plan wprowadzenia produktu łączącego sprzęt, telewizję i internet. Największą trudnością w realizacji projektu mają być jednak licencje na prezentowane treści.

intel-logoPierwsze doniesienia o ciekawym projekcie Intela pojawiły się w marcu ubiegłego roku. Wystartować miał do końca 2012 r. – jak widać, nie udało się dotrzymać tego terminu. Wall Street Journal donosi, że nie ma pewności odnośnie nowej daty premiery rozwiązania. Największe problemy wiązać mają się z umowami z dostawcami treści; trudności w ich podpisywaniu spowodować mogą, że produkt trafi do konsumentów nie wcześniej niż w połowie tego roku.

Na czym polegać ma propozycja Intela? Firma przygotować chce urządzenie, które podłączone do telewizora oferować ma m.in. możliwość oglądania filmów w streamingu oraz wybór konkretnych kanałów czy audycji, zamiast opłacania pakietów wielu stacji tak, jak odbywa się to w telewizjach kablowych. Pojawić ma się także usługa „Cloud DVR”, dająca dostęp do wyświetlanych wcześniej programów.

Warto w tym miejscu dodać, że od wielu miesięcy nad podobnym rozwiązaniem pracować ma firma Apple. Telewizja wydaje się bowiem kolejnym kluczowym rynkiem do zagospodarowania przez nowe technologie. Innowacji jakoś mniej tu ostatnio i choć dużo mówi się o tym, że internet zabija telewizję, to opinia ta jest przesadzona. Wygrają ci, którzy jako pierwsi pokażą nowe podejście do tej formy medialnej aktywności.

Dawid ZarazińskiIntel chce zmienić telewizję, ale ma problemy

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.