Konsumenci, którzy serfują po sieci w poszukiwaniu informacji i opinii na temat produktów i usług, są nie tylko lepiej poinformowani. Chętniej dzielą się zebranymi opiniami na temat poszukiwanych produktów oraz udzielają rekomendacji swoimi przyjaciołom, rodzinie czy znajomym. Tym samym stosują najtańszą i najbardziej skuteczną formę promocji – marketing szeptany.
Wyniki najnowszego badania firmy BIGresearch , przeprowadzony na próbie ponad 15 tys. respondentów zamieszkujących Unię Europejską, nie pozostawiają złudzeń. Aż 47% konsumentów, którzy poprzedzają zakupy w tradycyjnych sklepach poszukiwaniem informacji w internecie, stosują marketing szeptany, czyli tzw. pocztę pantoflową.
Według eksperta marketingu online Macieja Wyszyńskiego z polskiego oddziału zanox, wyniki badania są jednoznaczne: Bez względu na to czy jesteś producentem ubrań, doradcą podatkowym czy też hurtowo importujesz stal, powinieneś być obecny z informacją o swojej firmie, produktach lub usługach w internecie. Absencja może spowodować uruchomienie negatywnego marketingu wirusowego – rozprzestrzenianie się negatywnych informacji – którego konsekwencją może być spadek sprzedaży także w tradycyjnych kanałach.
Z przeprowadzonych badań BIGresearch wynika także, że klienci którzy poszukują przed zakupem informacji online o produktach i usługach są osobami lepiej wykształconymi i posiadającymi wyższe dochody niż średnia rynkowa, piastują funkcje kierownicze, a cena nie jest dla nich kluczowym czynnikiem zakupowym. Według analityków firmy badawczej blisko połowa badanych (49%) stosuje reklamę szeptaną w przypadku usług gastronomicznych, 42,6% w przypadku zakupów sprzętu RTV i AGD i 38% w przypadku kosmetyków.
Za pośrednictwem sieci zanox – liczącej już kilka tysięcy serwisów i portali w Polsce, wśród których znajdują się m.in. Onet.pl, Gazeta.pl, o2.pl, Gadu Gadu, Grono.net czy Fotka.pl – swoje produkty lub usługi promuje i sprzedaje w modelu „płać tylko za sukces” m.in.: Ceneo.pl, Centralwings, Expander, Provident, Quelle.pl, Swiatksiazki.pl, Tchibo.pl, Tele 2 czy Wealth Solutions. Aby pozytywnie stymulować zarówno sprzedaż online, jak i tradycyjną należy być obecny z informacją o produktach, usługach i firmie nie tylko poprzez stronę internetową, ale także wykorzystując nowoczesne formy marketingu online, takie jak: pozycjonowanie w wyszukiwarkach, linki sponsorowane, blogi, fora, nowoczesne formy promocji powiązane z web 2.0 – komentuje Wyszyński z zanox. Takie podejście gwarantuje, że klienci poszukujący informacji będą mogli ją znaleźć. To z kolei zapewni firmom darmową dalszą promocję – w ramach tzw. poczty pantoflowej – informacja zostanie przekazana kolejnym, potencjalnym klientom – dodaje Wyszyński.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.