Internet – kochając bycie „ON”

Opublikowano: 19 lipca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Według MPG Intelligence, Internet staje się największym i najciekawszym źródłem trendów konsumenckich i socjalnych. Bycie „ON” to nie tylko formalne przyłączenie do Internetu, ale również poświęcenie mu pewnej części swojego życia.

Jak czytamy w materiale, który został przygotowany przez MPG Intelligence, regularnie dostarczającym informacji o trendach konsumenckich w Polsce i na świecie, Internet daje użytkownikowi poczucie kontroli, którego trudno doświadczyć bez tego medium. Nie istnieje praktycznie zjawisko odrzucenia Internetu przez osobę, która poznała jego funkcjonalność. Istnieją natomiast zachowania wobec marek internetowych świadczące o ich popularności podobnej do popularności gwiazd popu. Jedną z najważniejszych jest Facebook, który jest odwiedzany przez ponad 400 mln użytkowników każdego dnia i za pomocą którego przekazywane jest ponad 25 miliardów wszelkich form informacji między użytkownikami miesięcznie począwszy od notatek na tablicy, przez fotografie i linki.

Warto nadmienić, że najszybciej rosnącą grupą użytkowników Facebooka są kobiety  w wieku 55-65 lat, które w świecie off-line bombardowane są reklamami witamin dla seniorów i klejów do protez. Facebook stworzył unikalną formę zachowań społecznych, które umożliwiają poczucie bycia w ciągłym kontakcie ze znajomymi poprzez umiejętne dostarczanie informacji na temat ich aktywności. Wykorzystując cykliczne formy rozrywki takie jak FarmVille Facebook promuje bycie cały czas „ON”.

Dlatego zachowania społeczne to obecnie najpopularniejsza aktywność w Internecie, po raz pierwszy w historii wyprzedzająca do niedawna królujące w Internecie treści pornograficzne.

Hanna LaskowskaInternet – kochając bycie „ON”

Podziel się!

O autorze

hania