Potrzeby konsumentów, rosnące koszty, krótsze terminy dostaw oraz niestandardowe projekty sprawiają, że producenci muszą wdrażać innowacje, pozostając równocześnie przy produkcji wysokiej jakości mebli.
Jednym z kluczowych sposobów usprawnienia procesów i sprostania tym wyzwaniom jest zautomatyzowanie technologii.
Jak producenci mebli wykorzystują obecnie technologię w swojej produkcji? Czy planują w przyszłości inwestować w nowe rozwiązania?
Inwestycje w branży meblarskiej
Nie jest zaskoczeniem fakt, iż 47 % producentów mebli tapicerowanych twierdzi, że chcą korzystać z większej liczby rozwiązań technologicznych niż obecnie. Potwierdzają to plany ich wydatków, ponieważ 72 % producentów przewiduje średnią lub wysoką skłonność do inwestowania.
Raport pokazuje, w jaki sposób producenci planują wykorzystanie technologii w produkcji, jaką rolę odgrywa w ich działalności i w co planują zainwestować.
Wirtualne prototypy w branży meblarskiej
Dzięki wirtualnemu prototypowaniu, projektanci mogą zdecydować o wykonalności produktu na wczesnym etapie produkcji i zmniejszyć liczbę fizycznych prototypów, które muszą wytworzyć. Może to pomóc w znacznym obniżeniu kosztów, poprawie czasu wprowadzenia na rynek, a także sprawia, że produkcja mebli dostosowanych do indywidualnych potrzeb jest bardziej opłacalna.
Podobnie, przy użyciu maszyn do cięcia CNC producenci mogą uniknąć kosztownych błędów, zmniejszyć koszty niezwiązane z jakością i zoptymalizować wykorzystanie materiałów od samego początku. Wszystko to pomaga usprawnić produkcję, poprawić marżę i zwiększyć zyskowność przy zachowaniu jakości.
Skłonność do inwestowania
47 % producentów mebli tapicerowanych stosuje technologie CNC lub wirtualnego prototypowania dla niektórych procesów i planuje zwiększyć ich wykorzystanie w przyszłości. Badania pokazują, że przemysł jako całość chce inwestować w większą liczbę technologii. Pomimo wielu zalet, jakie mogą przynieść zautomatyzowane technologie, 28 % producentów wykazuje małą chęć do inwestowania. Co ich zatrzymuje?
Dla niektórych istnieje wyraźna bariera kosztowa. 28 % producentów twierdzi, że koszt wdrożenia wirtualnego prototypu byłby zbyt wysoki (to samo dotyczy 22 % maszyn CNC). Ponadto 10 % producentów twierdzi, że największą barierą jest to, że ich pracownicy nie będą korzystać z prototypów wirtualnych (9% dla CNC). Ponadto 15 % uważa, że koszt szkolenia będzie za wysoki (13% w przypadku CNC).
Przyszłość nadejdzie szybciej niż myślisz
Producenci kuszeni są perspektywą opóźnienia poniesienia kosztów inwestycji i skupieniem się na możliwościach przeszkolonych dotąd pracowników. Jednak, czy takie rozwiązanie nie naraża ich na pozostanie w tyle? Brak modernizacji oznacza, że producenci sprzętu również nie wykorzystują redukcji kosztów, jakie mogą uzyskać.
Brak nowoczesnych rozwiązań technologicznych naraża producentów na brak zainteresowania ze strony projektantów i inżynierów przyszłości. Najlepszym przykładem, gdzie przyszłość zaskoczyła producenta, jest firma Kodak, której inżynierowie już w latach 70`tych stworzyli prototyp aparatu cyfrowego, by w roku 2004 zaprzestać produkcję tradycyjnych aparatów i w następnych latach ogłosić swój upadek. Pominięcie rosnącego potencjału aparatów cyfrowych i nowoczesnych technologii, było jednym z ważniejszych przyczyn upadku tego potentata na rynku fotograficznym. Jak przewidują prognozy specjalistów rynku, taka sytuacja będzie częsta dla wielu przedsiębiorstw w najbliższych latach.
Artykuł opracowany przez zespół blog.mirjan24.pl
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.