Inwestycje w zautomatyzowane technologie branży meblarskiej

Opublikowano: 25 lipca 2017. Kategoria: Wpisy Promowane.

Potrzeby konsumentów, rosnące koszty, krótsze terminy dostaw oraz niestandardowe projekty sprawiają, że producenci muszą wdrażać innowacje, pozostając równocześnie przy produkcji wysokiej jakości mebli.

Jednym z kluczowych sposobów usprawnienia procesów i sprostania tym wyzwaniom jest zautomatyzowanie technologii.

Jak producenci mebli wykorzystują obecnie technologię w swojej produkcji? Czy planują w przyszłości inwestować w nowe rozwiązania?

Inwestycje w branży meblarskiej

Nie jest zaskoczeniem fakt, iż 47 %  producentów mebli tapicerowanych twierdzi, że chcą korzystać z większej liczby rozwiązań technologicznych niż obecnie. Potwierdzają to plany ich wydatków, ponieważ 72 % producentów przewiduje średnią lub wysoką skłonność do inwestowania.

Raport pokazuje, w jaki sposób producenci planują wykorzystanie technologii w produkcji, jaką rolę odgrywa w ich działalności i w co planują zainwestować.

Wirtualne prototypy w branży meblarskiej

Dzięki wirtualnemu prototypowaniu, projektanci mogą zdecydować o wykonalności produktu na wczesnym etapie produkcji i zmniejszyć liczbę fizycznych prototypów, które muszą wytworzyć. Może to pomóc w znacznym obniżeniu kosztów, poprawie czasu wprowadzenia na rynek, a także sprawia, że produkcja mebli dostosowanych do indywidualnych potrzeb jest bardziej opłacalna.

Podobnie, przy użyciu maszyn do cięcia CNC producenci mogą uniknąć kosztownych błędów, zmniejszyć koszty niezwiązane z jakością i zoptymalizować wykorzystanie materiałów od samego początku. Wszystko to pomaga usprawnić produkcję, poprawić marżę i zwiększyć zyskowność przy zachowaniu jakości.

Skłonność do inwestowania

47 % producentów mebli tapicerowanych stosuje technologie CNC lub wirtualnego prototypowania dla niektórych procesów i planuje zwiększyć ich wykorzystanie w przyszłości. Badania pokazują, że przemysł jako całość chce inwestować w większą liczbę technologii. Pomimo wielu zalet, jakie mogą przynieść zautomatyzowane technologie, 28 % producentów wykazuje małą chęć do inwestowania. Co ich zatrzymuje?

Dla niektórych istnieje wyraźna bariera kosztowa. 28 % producentów twierdzi, że koszt wdrożenia wirtualnego prototypu byłby zbyt wysoki (to samo dotyczy 22 % maszyn CNC). Ponadto 10 % producentów twierdzi, że największą barierą jest to, że ich pracownicy nie będą korzystać z prototypów wirtualnych (9% dla CNC). Ponadto 15 % uważa, że koszt szkolenia będzie za wysoki (13% w przypadku CNC).

Przyszłość nadejdzie szybciej niż myślisz

Producenci kuszeni są perspektywą opóźnienia poniesienia kosztów inwestycji i skupieniem się na możliwościach przeszkolonych dotąd pracowników. Jednak, czy takie rozwiązanie nie naraża ich na pozostanie w tyle? Brak modernizacji oznacza, że producenci sprzętu również nie wykorzystują redukcji kosztów, jakie mogą uzyskać.

Brak nowoczesnych rozwiązań technologicznych naraża producentów na brak zainteresowania ze strony projektantów i inżynierów przyszłości. Najlepszym przykładem, gdzie przyszłość zaskoczyła producenta, jest firma Kodak, której inżynierowie już w latach 70`tych  stworzyli prototyp aparatu cyfrowego, by w roku 2004 zaprzestać produkcję tradycyjnych aparatów i w następnych latach ogłosić swój upadek. Pominięcie rosnącego potencjału aparatów cyfrowych i nowoczesnych technologii, było jednym z ważniejszych przyczyn upadku tego potentata na rynku fotograficznym. Jak przewidują prognozy specjalistów rynku, taka sytuacja będzie częsta dla wielu przedsiębiorstw w najbliższych latach.

Artykuł opracowany przez zespół blog.mirjan24.pl

Inwestycje w zautomatyzowane technologie branży meblarskiej 1

Wpisy PromowaneInwestycje w zautomatyzowane technologie branży meblarskiej

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.