Branża fashion nabiera rozpędu. Z raportu „Rynek mody w Polsce” wynika, że tylko w kraju nad Wisłą odzieżowa gałąź gospodarki do 2022 roku osiągnie wartość ponad 43 mld zł. Dynamika zmian i ekspansja na zagraniczne rynki sprawiają, że popyt na specjalistów stale się zwiększa. Wśród nich znajdują się także – tylko pozornie niezwiązani z tym sektorem – informatycy, czuwający nad jej technologicznym rozwojem.
Różnorodność w branży fashion
Jeszcze kilka lat temu sektor modowy kojarzył się głównie ze światowej sławy projektantami mody oraz znanymi z okładek „Vogue’a” czy „Harper’s Bazaar”modelami i modelkami. Dziś znacznie częściej podkreślana jest nie tylko różnorodność perspektyw zawodowych, ale także stale zwiększająca się liczba wakatów dla wykwalifikowanych specjalistów ds. marketingu, logistyki czy handlu. Co więcej, społeczeństwo zaczyna dostrzegać, że za premierami poszczególnych kolekcji stoi sztab specjalistów, który czuwa m.in. nad perfekcyjnym wykrojem, kampanią reklamową i sesjami zdjęciowymi. Zdziwienie wciąż wywołuje jednak związek IT z modą – wielu nie zdaje sobie sprawy z tego, że informatycy odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie mobilnych stron internetowych, właściwą weryfikację zamówień czy system RFID, będący elektronicznym odpowiednikiem tradycyjnych metek ubraniowych. Informatyczna wiedza jest zatem bardzo cenna – dzięki niej możliwe jest podążanie za nową technologią, ulepszanie funkcjonowania biznesu i jego stały rozwój.
Informatyk w sektorze modowym
Eksperci od technologii informacyjnej to aktualnie jedni z najbardziej poszukiwanych fachowców. Zwiększone zapotrzebowanie na informatyków odnotowuje także branża odzieżowa, podążająca tropem nowych technologii i usprawnień, mających na celu m.in. ułatwienie klientom procesu zakupowego. Wpływ na tę sytuację ma także stopniowo zacierająca się granica pomiędzy tradycyjnymi i wirtualnymi sklepami oraz wzmożone zainteresowanie zakupami online. Specjaliści z zakresu IT nie mogą więc narzekać na brak zainteresowania – przedsiębiorstwa modowe, takie jak chociażby polska firma rodzinna https://www.lppsa.com/kariera/oferty-pracy,potrzebują ich pomocy m.in. w zakresie wcześniej wspomnianego systemu RFID (dołączony do obuwia i odzieży chip pozwala identyfikować konkretne tekstylia i usprawnić zakupy), systemu alokacji (aplikacja umożliwia indywidualny dobór produktów pojawiających się w poszczególnych salonach), a także store vision (autorska technologia mobilna wykorzystywana przez pracowników sklepów stacjonarnych).
Działy IT w przedsiębiorstwach modowych
Wdrażanie nowych technologii w sektorze modowym jest nieuniknione – staje się ono priorytetowe szczególnie dla tych, którzy myślą o swoim biznesie perspektywicznie. Współcześni konsumenci coraz chętniej korzystają z rozwiązań umożliwiających ograniczenie formalności związanych z zakupami do niezbędnego minimum. Właśnie dlatego w sektorze fashion coraz częściej sięga się po kompleksowe rozwiązania, obejmujące nie tylko współpracę z pojedynczymi specjalistami IT, ale również tworzenie dedykowanych działów dla większych zespołów. Wcześniej wspomniana firma LPP zatrudnia już 350 specjalistów z branży IT, którzy czuwają m.in. nad prawidłowością wszystkich procedur, a także nadzorują sieć i platformę Android. Co więcej, dodatkowym atutem są tu najczęściej znajomość języka obcego w stopniu komunikatywnym, chęć pogłębiania wiedzy i… kompetencje miękkie, ułatwiające współpracę i komunikację z zespołem.
***
Jak widać, branża fashion to nie tylko stricte modowe zawody, nieodzownie kojarzące się z wybiegami, przykuwającymi wzrok stylizacjami i efektownymi sesjami zdjęciowymi. W modowych przedsiębiorstwach coraz bardziej potrzebni są specjaliści sprawujący pieczę nad techniczną stroną biznesu, a zwiększony popyt na ekspertów od technologii informacyjnej wynika chociażby z rozwoju technologicznego.
Wpisy promowane
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
- Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie przy okazji tworzenia kampanii ADS?W dzisiejszych czasach obecność w internecie jest kluczowa dla każdej firmy, która chce rozwijać swoją działalność i zwiększać liczbę klientów. ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.