Jak budować relacje z klientem?

Opublikowano: 11 września 2018. Kategoria: Wpisy Promowane.

Satysfakcja klientów jest podstawą skutecznego marketingu. Ich zadowolenie ma bezpośredni wpływ na wizerunek twojej firmy, gdyż pozytywnie nastawiony kupujący chętnie dzieli się z innymi swoimi dobrymi doświadczeniami. W czasach powszechnej obecności platform społecznościowych jest to potężna siła marketingowa i podstawowy powód, dla którego należy dbać o wysoką jakość obsługi klienta.

Wzorowa obsługa klienta opiera się na czterech podstawowych filarach:

ZDOLNOŚCI KOMUNIKACYJNE PRACOWNIKÓW

Na czele zagadnień związanych z jakością usług firmy stoją zdolności komunikacyjne pracowników na co dzień kontaktujących się z klientami. Dzięki nim możliwe jest nawiązywanie długotrwałych relacji z odbiorcami i prawidłowe rozpoznawanie ich potrzeb. Osiągnięcie sukcesu związane jest z trzymaniem się trzech podstawowych zasad: zadawaniem klientowi odpowiednich pytań, uważnym słuchaniem, co rozmówca ma do powiedzenia i zapisywaniem wszystkiego w systemie.

WIEDZA O POTRZEBACH I UPODOBANIACH KLIENTA

Jak budować relacje z klientem? 1

Guests checking in to a hotel

– Stały klient, zwracając się do pracownika obsługi w twojej firmie, musi mieć pewność, że powierza swoje sprawy człowiekowi, który świetnie wie, czego mu potrzeba – twierdzi handlowiec z przedsiębiorstwa Panas Ekskluzywne Schody i Podłogi, którego produkty w postaci m.in. artystycznie wykonanych schodów drewnianych, można obejrzeć na stronie schodypanas.pl. Wiara odbiorcy w to, że może liczyć na doskonałą obsługę, zachęca go do powrotów i, co za tym idzie, do dokonywania kolejnych zakupów.

– Aby nie rozczarować nabywcy, a więc nie zawieść jego zaufania, musisz starannie przygotować się do wizyty – radzą pracownicy Hicopy Gdańsk hicopy.gdansk.pl, specjalizującej się w zaopatrywaniu firm w ekologiczny i nowoczesny sprzęt drukujący.

Pomocny w tym jest system komputerowy, przechowujący informacje o osobach korzystających z usług firmy, takie jak lista zakupionych produktów, nawyki konsumenckie, osobiste upodobania, czy hobby.

– Trzeba mieć świadomość, że na budowanie trwałych relacji często mają wpływ drobiazgi – twierdzą pracownicy Kancelarii VOX VERITAS ODSZKODOWANIA z Katowic voxveritas.pl, która pomaga zapewnić poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych bezpłatną nowoczesną rehabilitację poprzez usługę „pomoc po wypadku 2.0”, wysokie odszkodowanie za obrażenia ciała , a także zawsze bezpłatną poradę i dojazd do Klienta.

Tworzenie i aktualizowanie kont klientów umożliwia szybki dostęp do historii zakupów, co stale pomaga podnosić jakość obsługi.

ŁĄCZNOŚĆ Z KLIENTEM

Każda stała relacja wymaga komunikowania się. Ma to miejsce zarówno w życiu prywatnym, jak i w pracy z kupującymi.

– Dbając o kontakt ze swoimi klientami, dajesz im poczucie, że zależy ci na nich, a jednocześnie przypominasz im o swoim istnieniu – zaznacza właścicielka spółki Accounts4u2 accounts4u2.pl, świadczącej szerokie usługi w zakresie księgowości, prowadzenia kadr i płac. Wysyłanie e-maili lub SMS-ów do wszystkich lub wybranych grup klientów pomaga w prowadzeniu kampanii promocyjnych, informowaniu o nowościach lub okazjach cenowych.

PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE

– Stali klienci to największy skarb każdej firmy. To dzięki nim biznes istnieje i rozwija się – twierdzi handlowiec ze sklepu internetowego vapex.pl, zaopatrującego entuzjastów modeli zdalnie sterowanych i Airsoftu w wysokiej jakości akumulatorki uznanych w świecie producentów.

Aby zdobyć jak najwięcej takich klientów, należy wprowadzać rozwiązania, które zachęcą ich do powrotu, szerzenia pozytywnych opinii o twojej firmie oraz polecania jej swoim znajomym i bliskim.

Jeżeli będziesz trzymał się tych czterech podstawowych filarów wzorowej obsługi klienta, uzyskasz satysfakcję, zadowolenie i dobrą opinię nabywców. To z kolei zaowocuje rozwojem twojej firmy oraz zwiększeniem zysków, a także poczuciem dobrze wykonanej pracy.

Wpisy PromowaneJak budować relacje z klientem?

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.