Podstawą w podejmowaniu przyszłościowych decyzji dotyczących stron WWW jest umiejętności korzystania z narzędzi analitycznych. Jednym z najpopularniejszych zestawów takich narzędzi jest Google Analytics, który jest dostępny całkowicie za darmo. Jak działa tego rodzaju usługa?
Google Analytics to kompleksowe narzędzie zaprojektowane do przeprowadzania analiz różnych typów serwisów internetowych. Już ponad 10 lat temu zostało udostępnione przez Google, początkowo dla specjalistów, ale obecnie może korzystać z niego każdy, kto posiada konto w Google.
Analytics przede wszystkim wykorzystywane jest przez właścicieli stron WWW oraz firmy, na przykład takie jak agencja mediowa oferująca wsparcie w ramach e-marketingu.
Co oferuje Google Analytics?
Poprzez Google Analytics uzyskujemy do dyspozycji narzędzia przeznaczone do generowania podczas 80 różnych typów raportów, które obejmują między innymi wskaźniki konwersji, ruch internetowy, także pozwalają na określenie zwrotu z inwestycji (ROI) w działania marketingowe on-line.
W trakcie pracy Google Analytics bierze pod uwagę rozmaite dane dotyczące strony internetowej, na przykład wejścia na nią, kliknięcia w reklamę, czas spędzony na witrynie, aby wspomnieć tylko o niektórych z nich.
Ważna interpretacja
Warto pamiętać jednak o tym, że liczy się jednak nie tylko sam wynik, ale też to, jak zostanie on zinterpretowany, ponieważ tylko po prawidłowym odczytaniu wyniku będzie można podejmować kluczowe i przyszłościowe decyzje.
Przykładowo na podstawie danych z Google Analytics będzie można odszukać odpowiedzi na pytania takie jak:
- Które kampanie marketingowe były najbardziej skuteczne?
- Dlaczego tak dużo osób opuszcza witrynę?
- Skąd pochodzą użytkownicy strony
- W jakich godzinach notuje się największą sprzedaż i liczbę klientów?
- Czy użytkownicy strony stają się klientami?
Właśnie dlatego najlepiej, aby pracami analitycznymi zajęła się dobra agencja mediowa lub inni specjaliści. Adresy firm oferujących usługi w tym zakresie można znaleźć już teraz on-line.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.