Podstawą w podejmowaniu przyszłościowych decyzji dotyczących stron WWW jest umiejętności korzystania z narzędzi analitycznych. Jednym z najpopularniejszych zestawów takich narzędzi jest Google Analytics, który jest dostępny całkowicie za darmo. Jak działa tego rodzaju usługa?
Google Analytics to kompleksowe narzędzie zaprojektowane do przeprowadzania analiz różnych typów serwisów internetowych. Już ponad 10 lat temu zostało udostępnione przez Google, początkowo dla specjalistów, ale obecnie może korzystać z niego każdy, kto posiada konto w Google.
Analytics przede wszystkim wykorzystywane jest przez właścicieli stron WWW oraz firmy, na przykład takie jak agencja mediowa oferująca wsparcie w ramach e-marketingu.
Co oferuje Google Analytics?
Poprzez Google Analytics uzyskujemy do dyspozycji narzędzia przeznaczone do generowania podczas 80 różnych typów raportów, które obejmują między innymi wskaźniki konwersji, ruch internetowy, także pozwalają na określenie zwrotu z inwestycji (ROI) w działania marketingowe on-line.
W trakcie pracy Google Analytics bierze pod uwagę rozmaite dane dotyczące strony internetowej, na przykład wejścia na nią, kliknięcia w reklamę, czas spędzony na witrynie, aby wspomnieć tylko o niektórych z nich.
Ważna interpretacja
Warto pamiętać jednak o tym, że liczy się jednak nie tylko sam wynik, ale też to, jak zostanie on zinterpretowany, ponieważ tylko po prawidłowym odczytaniu wyniku będzie można podejmować kluczowe i przyszłościowe decyzje.
Przykładowo na podstawie danych z Google Analytics będzie można odszukać odpowiedzi na pytania takie jak:
- Które kampanie marketingowe były najbardziej skuteczne?
- Dlaczego tak dużo osób opuszcza witrynę?
- Skąd pochodzą użytkownicy strony
- W jakich godzinach notuje się największą sprzedaż i liczbę klientów?
- Czy użytkownicy strony stają się klientami?
Właśnie dlatego najlepiej, aby pracami analitycznymi zajęła się dobra agencja mediowa lub inni specjaliści. Adresy firm oferujących usługi w tym zakresie można znaleźć już teraz on-line.
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.