Jak działa i co potrafi Content Marketing?

Content Marketing jest najczęściej wykorzystywanym obecnie rodzajem marketingu. Doskonale dopasowuje się do wymagań współczesnych odbiorców, którzy robią się coraz bardziej odporni na zwykłe formy reklamy – jeśli zatem chcemy ich do czegoś skłonić, musimy ich tym umiejętnie zainteresować. Co można osiągnąć dzięki Content Marketingowi i co tak naprawdę kryje się pod tą nazwą? Dlaczego uważa się, że ta forma oddziaływania na internautę jest niezwykle skuteczna?

Współczesny konsument, współczesny marketing

Obecne czasy znacząco różnią się od wszystkiego, co było dotychczas – reklamy, które kiedyś przyciągały wielu klientów, teraz nie są w stanie przekonać nikogo. Zmienił się bowiem sam sposób ich postrzegania – konsumenci coraz bardziej niechętnie wierzą przekazom, jakie zawarte są w tych reklamach, ponieważ zdają sobie sprawę, że głównym celem ich stworzenia nie jest bynajmniej poprawa ich losu, lecz po prostu sprzedaż danego produktu lub usługi. Z takim nastawieniem i jawną nieufnością konsumentów do twórców reklam – oraz promowanych przez nie marek – ciężko osiągnąć zysk. Przynajmniej zwykłymi, dotychczas używanymi sposobami.

Jak działa i co potrafi Content Marketing? 1

Content Marketing działa jednak na innej zasadzie – wiąże się z tworzeniem treści, które są dla internautów na tyle ciekawe, że sami po nie sięgają. W ten sposób są bardziej skłonni do uwierzenia w reklamę, która jest przez nie przekazywana i która zazwyczaj jest ukryta. Przede wszystkim zaś nie jest nachalna i nie ściga klientów – to oni poszukują jej. Współcześni konsumenci doceniają także kreatywność – jest ona jedną z pożądanych cech, kojarzących się z dobrą marką. Dlatego też poprzez tworzenie i publikację ciekawych treści, buduje się pozytywny wizerunek marki. Wizerunek, który w swoim czasie zaowocuje kupnem przez danego klienta jakiegoś produktu lub usługi. I który wpływa na budowanie relacji z klientem – złaknieni ciekawych treści, szukamy ich bowiem znowu (często na tej samej stronie).

Content Marketing – czym jest dokładnie?

Content Marketing, czyli marketing treści, jest strategią, która wiąże się z Inbound Marketingiem – a zatem opiera się nie na usilnym kontaktowaniu się z użytkownikiem sieci, lecz na ułatwieniu mu znalezienia swojej reklamy. Szacuje się, że aż 68% internautów poszukuje w internecie informacji o markach i produktach, które ich interesują. I potrafią naprawdę wyławiać te prawdziwe informacje – nawet wśród morza reklamy. Wyrabiają sobie opinie w oparciu o kilka stron, a także opinie internautów, recenzje i treści zamieszczone na forach. Ważne jest zatem dotarcie do nich z takim przekazem, który nie wyda im się podejrzany, a wręcz przeciwnie – godny przekazania dalej. Jeśli to się stanie, Content Marketing łączy się z tak zwanym marketingiem wirusowym.

Zadaniem Content Marketingu jest bycie znalezionym przez internautów. Można to zrobić poprzez zamieszczanie nie tylko artykułów, lecz również na przykład infografik, podcastów, filmików, czy webinariów. Dzięki nim przekaz jest atrakcyjniejszy wizualnie – zawsze jednak nadrzędną rolę pełni przekazywana treść. To ona ma być przyciągająca dla potencjalnego klienta. Można do niego dotrzeć poprzez różne kanały przekazu – także i media społecznościowe. Dzięki temu buduje się z klientem długotrwałe relacje – a to tworzy przywiązanie do marki i buduje zaufanie do niej.

Co potrafi Content Marketing?

Content Marketing, jak już wspomniano, potrafi skutecznie działać na konsumentów, wpływając tym samym na ilość sprzedanych produktów i budując renomę danej marki. To tak zwana strategia PULL, która przekazuje nadrzędną rolę internautom – to oni mają znaleźć daną firmę i reklamę, a nie reklamodawca popychać ich (PUSH) do kupienia jakiejś rzeczy, czy zwrócenia na coś uwagi.

Jak działa i co potrafi Content Marketing? 2

Content Marketing pomaga też klientom, ponieważ dostarcza im informacji, których poszukują – porad, wyjaśnień terminów i zjawisk, informacji oraz instrukcji. Przekazując im te treści – rzecz jasna zgodne z prawdą – stajemy się bardziej wiarygodni. A zaufanie przekłada się na wyniki sprzedaży. Wszystko to dzieje się jednocześnie za niewielką opłatą – jak obliczono, koszt kampanii content marketingowej to około 60 groszy za jedno kliknięcie. Przy tak niskiej cenie można uzyskać ponad 80 tysięcy wejść dla nowej kampanii. Dla porównania, kampania w Google AdWords daje nam około 30 tysięcy zainteresowanych mniej, przy jednocześnie o 40 groszy większych kosztach za jedno kliknięcie.

Artykuł przygotowany przez Właściciela aplikacji zarządzającej Content Marketingiem –  FusionSystem (http://fusionsystem.pl/) służącej do tworzenia własnej sieci portali reklamowych.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top