Jak i kiedy wręczać wizytówki?

Opublikowano: 12 sierpnia 2017. Kategoria: Wpis Promowany.

Wizytówka to bardzo istotny element, który łączy dwa światy – biznesowy i towarzyski. Ponieważ stanowi ona ogromne ułatwienie kontaktów międzyludzkich, nie ulega wątpliwości, warto zainwestować we własny projekt. Dowiedz się, jak powinna wyglądać idealna wizytówka, a także kiedy i w jaki sposób należy ją wręczać!

Profesjonalne wizytówki online

Porządna firmowa wizytówka musi być czytelna. Należy na niej zmieścić wyłącznie niezbędne informacje: imię i nazwisko, pozycję/stanowisko zajmowane w firmie, nazwę miejsca pracy (i jego adres), e-mail i numer telefonu. Druga niezwykle ważna cecha to skromność. Elegancja tkwi w prostocie – nadmiar wytłoczeń, reklam, specjalnych zakładek i przesadzonych napisów nie zwiastuje niczego dobrego.

Dobrą metodą jest skorzystanie z usług firmy, która projektuje wizytówki online. Profesjonalny usługodawca zadba o każdy detal, w tym wysoką jakość kolorów, oraz zapewni wydruk w odpowiednim rozmiarze. Standardowe wymiary to 9x5cm – inne formaty, zwłaszcza te większe, mogą nastręczyć zbędnych kłopotów (np. nie mieszcząc się w portfelu czy wizytowniku).

Kiedy należy wręczać wizytówkę?

Biznesmeni często zastanawiają się, kiedy zainicjować wymianę wizytówek. Podstawowy problem dotyczy tego, kto powinien jako pierwszy wyjść z inicjatywą. Nadrzędnym celem powinno być zainteresowanie rozmówcy własną ofertą (produktami bądź usługami). Żeby nikogo nie urazić, należy zastanowić się, jakie relacje łączą obie strony. Jeśli są one równorzędne, wszystko jedno, gdzie pojawi się inicjatywa. Kiedy mamy jednak do czynienia z hierarchią, pierwszeństwo wytyczają ranga i status.

W którym momencie wymienić wizytówki, kiedy w spotkaniu uczestniczy wiele osób? W takim przypadku najrozsądniej jest zająć się tym na samym początku – dzięki temu wszyscy zyskają ułatwienie w zapamiętywaniu imion i nazwisk. Wymiana wizytówek w trakcie bądź na końcu spotkania nie będzie jednak odebrana jako nietakt. Inaczej jest w przypadku rozmowy w cztery oczy – wtedy najbardziej eleganckie będzie pozostawienie kontaktu na zakończenie spotkania.

Jak przekazać swoją wizytówkę?

Staraj się zachowywać swobodnie i profesjonalnie – nie wykonuj gwałtownych ruchów. Wyjmij kartonik z wizytownika i przekaż go prosto do ręki rozmówcy (nigdy na stół – jak w beztroskiej grze w karty – a tym bardziej nie prosto do portfela). Zawsze trzymaj wizytówki odwrócone ku odbiorcy i nadrukowaną stroną ku górze.

Jeśli to Ty otrzymasz wizytówkę, poświęć chwilę na lekturę, po czym schowaj ją do portfela albo wizytownika. Możesz także umieścić ją w wewnętrznej kieszeni marynarki albo torebce – najważniejsze, żeby potraktować ją z szacunkiem i ochronić przed potencjalnym zniszczeniem.

Wpisy PromowaneJak i kiedy wręczać wizytówki?

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.