Wizytówka to bardzo istotny element, który łączy dwa światy – biznesowy i towarzyski. Ponieważ stanowi ona ogromne ułatwienie kontaktów międzyludzkich, nie ulega wątpliwości, warto zainwestować we własny projekt. Dowiedz się, jak powinna wyglądać idealna wizytówka, a także kiedy i w jaki sposób należy ją wręczać!
Profesjonalne wizytówki online
Porządna firmowa wizytówka musi być czytelna. Należy na niej zmieścić wyłącznie niezbędne informacje: imię i nazwisko, pozycję/stanowisko zajmowane w firmie, nazwę miejsca pracy (i jego adres), e-mail i numer telefonu. Druga niezwykle ważna cecha to skromność. Elegancja tkwi w prostocie – nadmiar wytłoczeń, reklam, specjalnych zakładek i przesadzonych napisów nie zwiastuje niczego dobrego.
Dobrą metodą jest skorzystanie z usług firmy, która projektuje wizytówki online. Profesjonalny usługodawca zadba o każdy detal, w tym wysoką jakość kolorów, oraz zapewni wydruk w odpowiednim rozmiarze. Standardowe wymiary to 9x5cm – inne formaty, zwłaszcza te większe, mogą nastręczyć zbędnych kłopotów (np. nie mieszcząc się w portfelu czy wizytowniku).
Kiedy należy wręczać wizytówkę?
Biznesmeni często zastanawiają się, kiedy zainicjować wymianę wizytówek. Podstawowy problem dotyczy tego, kto powinien jako pierwszy wyjść z inicjatywą. Nadrzędnym celem powinno być zainteresowanie rozmówcy własną ofertą (produktami bądź usługami). Żeby nikogo nie urazić, należy zastanowić się, jakie relacje łączą obie strony. Jeśli są one równorzędne, wszystko jedno, gdzie pojawi się inicjatywa. Kiedy mamy jednak do czynienia z hierarchią, pierwszeństwo wytyczają ranga i status.
W którym momencie wymienić wizytówki, kiedy w spotkaniu uczestniczy wiele osób? W takim przypadku najrozsądniej jest zająć się tym na samym początku – dzięki temu wszyscy zyskają ułatwienie w zapamiętywaniu imion i nazwisk. Wymiana wizytówek w trakcie bądź na końcu spotkania nie będzie jednak odebrana jako nietakt. Inaczej jest w przypadku rozmowy w cztery oczy – wtedy najbardziej eleganckie będzie pozostawienie kontaktu na zakończenie spotkania.
Jak przekazać swoją wizytówkę?
Staraj się zachowywać swobodnie i profesjonalnie – nie wykonuj gwałtownych ruchów. Wyjmij kartonik z wizytownika i przekaż go prosto do ręki rozmówcy (nigdy na stół – jak w beztroskiej grze w karty – a tym bardziej nie prosto do portfela). Zawsze trzymaj wizytówki odwrócone ku odbiorcy i nadrukowaną stroną ku górze.
Jeśli to Ty otrzymasz wizytówkę, poświęć chwilę na lekturę, po czym schowaj ją do portfela albo wizytownika. Możesz także umieścić ją w wewnętrznej kieszeni marynarki albo torebce – najważniejsze, żeby potraktować ją z szacunkiem i ochronić przed potencjalnym zniszczeniem.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.