Za pomocą Internetu można kupić w zasadzie wszystko. Niejednokrotnie – w potocznych rozmowach – pojawia się stwierdzenie, że jeżeli czegoś nie ma w Internecie, to taki produkt po prostu nie istnieje. Pół żartem, pół serio stanowi to nawiązanie do faktu, że dokonywanie zakupów w sieci staje się coraz bardziej popularne, a klienci – odchodząc od swoich przyzwyczajeń i stereotypów myślowych – nabierają przekonania do nowych, nieograniczonych wręcz możliwości Internetu.
Wygodnie, szybko, tanio, z dostawą do domu
Odwiedzanie stacjonarnych sklepów to dla zdecydowanej większości klientów zwyczajny przeżytek. Nie ruszając się z domu, możemy dokonać zakupu za pośrednictwem smartfona, tabletu czy laptopa. Są to urządzenia ogólnodostępne, które można z dużym powodzeniem wykorzystać do zrobienia zakupów. Coraz lepiej wygląda też sprawa dostawy zakupów kupionych online. Chętnie korzystamy z Paczkomatów oraz kurierów z dostawą do domu.
Oglądamy, wybieramy, zastanawiamy się, decydujemy
Poszukując wymarzonego produktu, mamy do czynienia z wieloma ofertami, co wcale nie ułatwia nam podjęcia decyzji. Wielokrotnie mamy problem z dokonaniem ostatecznego wyboru danego towaru, ponieważ nie mamy pewności, który z nich będzie w najkorzystniejszej cenie. Nie do końca zdajemy sobie także sprawę z tego, jaki produkt spełni w stu procentach nasze oczekiwania.
Rankingi internetowe – szybki sposób na wyrobienie opinii
Szukając najlepszego produktu lub usługi często korzystamy z rankingów online. To coraz popularniejsze rozwiązanie które w szybki sposób ułatwia nam ocenę i porównanie wielu produktów. Rankingi internetowe można podzielić na rankingi subiektywne oraz obiektywne. Subiektywne zestawienia przygotowane są przed redakcję danego serwisu i jak sama nazwa wskazuje, jest ich subiektywną oceną. Taki ranking jest cennym znaleziskiem pod warunkiem że autorem rankingu jest ekspert w danej dziedzinie. Niestety w większości przypadków taka lista przygotowana jest przed redakcję-widmo i nie znając autorów rankingu możemy podejrzewać ich o czysto komercyjne intencje. Remedium na taką sytuację są rankingi obiektywne o których wyniku decydują klienci. Przykładem takiego rankingu może być serwis rankingifinansowe.pl na którym znajdziemy większość popularnych produktów finansowych. O tym które kredyty, konta bankowe itp. zasługują na podium decydują wyłącznie klienci – internauci który odwiedzili ranking. Od wspomnianej strony został oddzielony ranking brokerów Forex, którzy zostali umieszczeni na osobnym serwisie. Z rankingów internetowych korzystają niemal wszyscy i dotyczą one każdej branży – samochodowej, kosmetycznej, finansowej, agd/rtv, gier komputerowych a nawet zakładów sportowych.
Zalety porównywarek kredytów to:
– szybki sposób na porównanie produktów z tej samej półki
– szybka ocena
– możliwość zakupu najkorzystniejszego produktu poprzez stronę,
– zapoznanie się z aktualnymi promocjami,
– uzyskanie zestawienia ofert, które można sortować według najniższej raty bądź najmniejszego oprocentowania lub ilości uzyskanych głosów
Wady porównywarek kredytów to:
– często brak informacji kto stoi za rankingiem
– często brak szczegółowych informacji
– nie wyczerpują tematu
Opinie użytkowników i recenzje produktów
Jeżeli mamy problem z podjęciem decyzji dotyczącej zakupu w danym sklepie internetowym, możemy wesprzeć się opiniami niezależnych osób, które już wcześniej zakupiły towar i mogą podzielić się swoimi spostrzeżeniami na jego temat. Czytanie opinii niezależnych osób na forach internetowych z jednej strony może przekonać nas do podjęcia ostatecznej decyzji, z drugiej natomiast doprowadzić do sfinalizowania transakcji. Jak każde z prezentowanych rozwiązań opinie internautów mogą nieść zarówno pozytywny, jak i negatywny wydźwięk.
Zalety opinii internautów:
– budowanie zaufania,
– dostarczanie ważnych i konkretnych informacji na temat danego produktu,
Wady opinii internautów:
– subiektywność ocen,
– nadużywanie potocznych zwrotów
– brak wyważonych sądów
– A przede wszystkim sztuczne komentarze (pozytywne jak i negatywne) pisane na zamówienie
Porównywarki cen
Potencjalny nabywca ma co najmniej kilka opcji, które może wykorzystać w celu ułatwienia sobie podjęcia decyzji. Jedną z najbardziej popularnych możliwości jest porównywanie cen. Kazdy z nas ma już pewnie swoją ulubioną porównywarkę, dla przypomnienia przykładami takich porównywarek jest ceneo.pl, skapiec.pl czy nokaut.pl.
Potencjalni klienci mogą korzystać z porównywarek na wiele sposób. Przede wszytkim oczywiście jest to świetny pomysł na sprawne porównanie cen danego produktu w wielu sklepach oraz porównanie między sobą cen różnych produktów. Z takich stron dowiemy się również o kosztach wysyłki, możliwości odbioru osobistego, popularności danego produktu, ocenach danego sklepu i komentarzach o danym sklepie oraz produkcie.
Do zalet porównywarek cen można zaliczyć:
– szybkość porównania cen
– duża ilość komentarzy
– ocena sklepów
Do wad porównywarek cen niewątpliwie należą:
– spora ilość promowanych produktów oraz sklepów co zaburza neutralność takich miejsc
– siedlisko marketingu szeptanego (a raczej szemranego) przez co rozumiemy sztuczne komentarze piane na zlecenie
– niekompletna oferta (brak wielu produktów oraz obecność produktów których nie ma na stanie w sklepie)
Świadomi tego, że dobry towar musi kosztować, możemy podeprzeć się w podjęciu decyzji dotyczącej jego zakupu śledzeniem recenzji produktów. Pamiętajmy jednak, żeby zwracać szczególną uwagę na autora recenzji. Jeżeli nie miał nawet odwagi, żeby się pod własnymi słowami podpisać, to takie recenzje produktów należy traktować z przymrużeniem oka.
Nie ulega wątpliwości, że współcześnie Internet odgrywa ogromną rolę w podejmowaniu naszych decyzji dotyczących wszelkiego rodzaju zakupów. Dzieje się tak dlatego, ponieważ mamy do dyspozycji wiele narzędzi, za pomocą których możemy skutecznie i z dużą dozą pewności zagwarantować sobie najlepszy wybór danego produktu, który w stu procentach spełni nasze oczekiwania. Zawarte w rankingach czy porównywarkach dane są nie tylko bezcennym źródłem informacji, ale także sposobem na korzystanie z gotowych rozwiązań uwzględniających zarówno ich pozytywne, jak i negatywne aspekty.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.