Prowadzenie sklepu internetowego to naprawdę bardzo poważne i zaawansowane zajęcie. Nie tylko trzeba zadbać o szybkie i bezzwłoczne realizowanie zamówień, lecz również o aktualną ofertę czy też oczywiście o atrakcyjne na tle konkurencji ceny. To, co jednak ma ogromny wpływ na popularność danego sklepu i na zaufanie, jakim darzyć go będą klienci, to jakość przygotowania paczki do wysyłki. Z jakiego powodu odpowiednie zapakowanie przesyłki jest tak ważne, a co najważniejsze, jak się to powinno robić? Dobrym przykładem będzie tu pakowanie ekskluzywnej odzieży.
Dlaczego odpowiednie pakowanie jest tak ważne?
Zanim przejdzie się do tego, jak powinna wyglądać idealnie zapakowana paczka, która wysyłana będzie przez sklep internetowy, najpierw trzeba dowiedzieć się tego, z jakiego powodu jest to w ogóle tak ważne. Na co konkretnie wpływa sposób przygotowania paczki do wysłania? Co może przynieść pozytywnego, a co może zepsuć w relacji z klientem?
Podstawową sprawą związaną z poprawnym zapakowaniem przesyłki, jest jakość zabezpieczenia obecnego w niej towaru. Jeśli paczka zostaje źle wykonana, towar może nie dojechać do klienta w całości. Rodzić to będzie oczywiście bardzo złe emocje względem danego sklepu, a także problemy od strony reklamacji takiej paczki. Oczywiście przekładać się to będzie na wielu polach na straty finansowe dla sklepu.
Innego typu bardzo ważną sprawą związaną z pakowaniem paczek, jest kwestia wizerunkowa firmy. Źle zapakowana przesyłka z pewnością ją pogorszy, natomiast dobrze, profesjonalnie i co najważniejsze skutecznie wykonane zabezpieczenie przesyłki, z pewnością przyczyni się do tego, że sklep urośnie w oczach klientów. Co więcej, klient w przypadku odpowiedniego zapakowania paczki może się poczuć wyróżniony i dobrze potraktowany przez firmę. Zdarzy się tak, jeśli zastosowane zostaną w przesyłkach różnego rodzaju upominki reklamowe, czy też gadżety. Ogromną rolę w tym wypadku ogrywa również to, jaka będzie forma zapakowania. Zwykły szary karton jest opcją minimum, lecz jeśli sklep posiadać będzie swoje markowe opakowania, najlepiej wykonane w bardzo niestandardowy sposób, z pewnością przyczynią się one do zrobienia znacznie lepszego wrażenia.
W jaki sposób pakować paczki?
Podstawową sprawą, jeśli chodzi o pakowanie przesyłek w sklepie internetowym, jest to, aby dobrany został do nich odpowiedni karton. Musi on być nie tylko we właściwym do danego towaru rozmiarze, lecz również powinien charakteryzować się odpowiednio dobraną grubością. Chodzi bowiem w tym wypadku o to, aby przesyłka była sztywna, a tym samym odporna na uderzenia.
Innego typu bardzo istotną kwestią podczas pakowania paczki jest to, jakie zostanie w niej zastosowane wypełnienie. Celem jest w tym wypadku zapewnienie towarowi odpowiedniej amortyzacji, aby wstrząsy podczas podróży go nie uszkodziły. Poleca się folię albo też ewentualnie wypełnienie w postaci gazet.
Pakowanie ekskluzywnej odzieży
Oczywiście sklepy oferować mogą klientom naprawdę różne pozycje i towary. Zupełnie inaczej powinno więc wyglądać pakowanie czasopism a inaczej ekskluzywnej odzieży. Jak to więc wygląda w przypadku nieco bardziej wyrafinowanego towaru?
Oprócz wspomnianego wcześniej elementu, czyli dobrze dobranego kartonu, bardzo ważne jest to, aby zastosowana została również bibułka do pakowania, która będzie używana do bezpiecznego wypełnienia. Co bardzo ważne, zarówno sama bibułka, jak i również taśma, którą paczka zostanie zaklejona, powinny zawierać na sobie logo danego sklepu.
Bardzo dobrym pomysłem, jeśli chodzi o pakownie ekskluzywnej odzieży, jest to, aby paczka oprócz towaru zawierała kilka dodatkowych elementów. Mowa tu jest przede wszystkim o karcie z podziękowaniem za zakupy w sklepie, jak i również niewielki upominek w postaci gadżetu z logo firmy. Celem jest w tym wypadku wybranie czegoś praktycznego, co pozostanie z klientem na dłużej i będzie mu przypominało o naszym sklepie. Doskonale w tej roli sprawdza się np. zawieszka zapachowa.
Oczywiście na koniec trzeba także pamiętać o tym, żeby ułatwić klientowi zwrot towaru lub też jego wymianę. W tym celu powinno się w paczce umieścić specjalną kartę z informacją, jak można dokonać zwrotu wraz z przygotowaną od razu etykietą i formularzem.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.