Jak powinna wyglądać strona główna sklepu internetowego?

Opublikowano: 7 grudnia 2018. Kategoria: Wpis Promowany.

Sklep internetowy zakładamy po to, aby sprzedawał. Na jego skuteczność ma wpływ wiele czynników, ale chyba najważniejszymi są odpowiednia atmosfera i wszystko, co przyciąga uwagę klienta. To właśnie od nich zależny jest czas, jaki spędzają na stronie sklepu odwiedzający oraz – pośrednio – kwestia podjęcia decyzji o zakupie. W artykule omówimy, jak powinna wyglądać i być zbudowana strona główna naszego sklepu.

Najważniejszym miejscem sklepu internetowego jest bez wątpienia jego strona główna. To tu potencjalny klient podejmuje decyzję o pozostaniu w sklepie lub jego opuszczeniu bez poznania oferty.

Strona główna to „strona lądowania” (landing page) kampanii marketingowych, które przeprowadzać będziecie w Internecie i poza nim.

– W odróżnieniu od stron stosowanych w akcjach promujących jakiś produkt, strona główna sklepu musi informować o proponowanym przez ciebie asortymencie i zawierać podstawowe elementy, dzięki którym potencjalny klient będzie mógł zapoznać się z całą ofertą – mówi Zbigniew Nastałek, właściciel sklepu jubilerskiego sklep.sundiamore.pl z oryginalną biżuterią, wykonaną według własnych, autorskich projektów.

Klienci powinni znaleźć: nagłówek z logo, wyszukiwarkę, drzewo kategorii, koszyk, produkty na stronie głównej, newsletter i stopkę strony.

– Sztuką jest, by w tym gąszczu atakujących odwiedzającego informacji wyodrębnić, dzięki odpowiedniemu układowi strony, te najbardziej istotne i to w taki sposób, by nasz potencjalny klient mógł znaleźć je instynktownie i bez większego wysiłku – uważa handlowiec ze sklepu limesto.pl, specjalizującego się w sprzedaży mebli do pomieszczeń socjalnych i warsztatowych. – W przeciwnym wypadku może zniechęcić się i odejść.

DRZEWO KATEGORII ARTYKUŁÓW

Najczęściej element ten znajduje się po lewej stronie ekranu i służy do wstępnego wybierania interesującej klienta grupy artykułów. Wskazane jest, by tych głównych kategorii było niedużo i nie posiadały – o ile to możliwe – struktur wielopoziomowych, a w każdym razie, by tych poziomów znajdowało się w drzewie jak najmniej.

WYSZUKIWARKA

Element niezbędny w sklepach z dużym asortymentem zgrupowanym w większej liczbie kategorii.

– Bardzo często wyszukiwarka zaopatrzona jest w mechanizm ukazujący nazwy najczęściej wyszukiwanych przedmiotów – zauważa handlowiec ze sklepu gastropromocje.pl prowadzącego sprzedaż sprzętu i produktów dla profesjonalnej gastronomii. – To świetna wskazówka dla właściciela sklepu, który dla ułatwienia życia klientom może na stronie głównej prowadzić promocję najpopularniejszych artykułów.

Do słów kluczowych często można również podpinać produkty, które mają pojawiać się po odpowiedniej frazie kluczowej, nawet jeśli nie zawierają w nazwie danych słów. Dzięki temu mechanizm wyszukiwarki przyczynia się do zwiększenia sprzedaży.

KOSZYK

To oczywiście miejsce, w którym klienci przechowują wybrane do zakupu artykuły.

Właścicielka internetowego butiku kessi.pl z szerokim asortymentem kurtek damskich podkreśla, że bardzo ważne jest, aby obsługa koszyka była intuicyjna. W tym miejscu użytkownik przeważnie wybiera sposób przesyłki i przechodzi do sfinalizowania transakcji, czyli dokonania zapłaty, lub wraca do sklepu, aby kontynuować zakupy. Wybór kolejnego kroku nie powinien sprawiać klientowi żadnych trudności ani wywoływać u niego poczucia niepewności.

– Przykładem może być tu nazwa sposobu odbioru przesyłki „za pobraniem” – dodaje fotograf ślubny Krystian Prochowski, który na stronie jedenmoment.pl prezentuje wykonywane przez siebie sesje zdjęciowe. – Mogłoby wydawać się to nieprawdopodobne, ale wielu kupujących rozumie to jako możliwość osobistego odbioru artykułów w sklepie stacjonarnym. Aby wykluczyć wszelkie wątpliwości lepiej opcję tę nazwać np. „przesyłka kurierska za pobraniem”.

ARTYKUŁY NA STRONIE GŁÓWNEJ

To miejsce na krótką, graficzno-tekstową informacje o produktach, które chcesz wyróżnić. Mogą być one dobierane według różnych kluczy: aktualności, okazyjnej ceny, czy popularności.

– Uwaga nabywcy koncentruje się głównie na hasłach odwołujących się do promocji i innych okazji cenowych, dlatego warto na stronie głównej umieszczać artykuły objęte takimi akcjami – radzi handlowiec z agencji agencjabarmanow.pl, zajmującej się m.in. organizowaniem profesjonalnych szkoleń dla barmanów i baristów oraz barów molekularnych.

– Warto co jakiś czas zmieniać asortyment na stronie głównej – podpowiada przedstawiciel importera i dystrybutora odwodnień, prezentujący je na stronie internetowej prosale.com.pl. – Są ku temu dwa powody: po pierwsze – uniknięcie monotonii, po drugie – względy marketingowe.

– Już dawno handlowcy doszli do wniosku, że zmiana miejsca położenia artykułów niejako zmusza klienta do szukania, w trakcie którego natyka się na inne produkty, co często skłania do dokonania dodatkowego zakupu – twierdzi przedstawiciel firmy unitrans.com.pl, zajmującej się m.in. utylizacją przeterminowanych leków i niszczeniem dokumentacji niearchiwalnej na terenie całego kraju.

STOPKA STRONY

Stopka jest miejscem przeznaczonym do zamieszczania informacji kluczowych serwisu. Powinny się na niej znaleźć linki do:

– regulaminu sklepu,

– kontaktu, czyli do podstrony z dokładnymi danymi o nazwie właściciela sklepu, jego siedzibie z telefonami i adresami e-mail,

– polityki prywatności — czyli do informacji o tym, w jaki sposób sklep wykorzystuje dane poufne kupujących;

– opisu form płatności;

– instrukcji dokonywania zakupów, czyli informacji o tym, jak dodaje się artykuły do koszyka i w jaki sposób dokonuje się za nie zapłaty.

– Projektując swój sklep internetowy najlepiej oprzeć sie na posiadanych przez siebie doświadczeniach z własnych zakupów w innych sklepach – radzi właściciel stolarni, która na stronie mckapka.pl prowadzi swój sklep z meblami drewnianymi, gdzie możesz kupić stół drewniany, stolik kawowy, blat kuchenny i wiele innych. – Zastanówcie się, czego szukacie w sklepie w pierwszej kolejności i co was irytuje. Ta druga informacja jest ważna – mówi o tym, czego unikać w waszym sklepie.

Zachęcamy również do czerpania inspiracji z największych serwisów sprzedażowych. Firmy, do których należą, prowadzą regularne badania i stosują na swojej stronie najnowsze trendy w projektowaniu witryn. Nie zapominajcie jednak przy tym, że wartość waszego sklepu to również jego indywidualny, oryginalny charakter.

Wpisy PromowaneJak powinna wyglądać strona główna sklepu internetowego?

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.