Samo postawienie firmowej strony internetowej to dopiero początek zaistnienia Twojej marki w Internecie. Kolejnym krokiem jest przemyślana strategia promocji witryny, która pozwoli Ci dotrzeć z ofertą do szerokiego grona klientów. Jest to opłacalna inwestycja – odpowiednio wypromowana strona internetowa to więcej zleceń dla firmy, realny wzrost zysków i większa liczba potencjalnych klientów.
W jaki sposób promować firmową stronę www w Internecie? Z jakich kanałów komunikacji korzystać? Oto nasze 6 sprawdzonych propozycji.
Blog
Atrakcyjne treści pojawiające się na blogu pozwolą Ci przyciągnąć na firmową stronę www odwiedzających zainteresowanych tematyką Twojej branży. Merytoryczne i unikalne wpisy generują dodatkowy ruch na stronie. Co więcej, jeśli będą one naprawdę ciekawe – istnieje duża szansa, że internauci będą chcieli się nim podzielić, przesyłając sobie link do Twojej strony. Prowadzenie bloga to także doskonałe narzędzie służące do kreowania wizerunku marki jako eksperta, dzięki któremu Twoja firma będzie postrzegana jako profesjonalna i godna zaufania.
Newsletter
Kampanie e-mailingowe kryją w sobie olbrzymi potencjał reklamowy. Po pierwsze – pozwalają dotrzeć z właściwym komunikatem do starannie wyselekcjonowanej grupy reklamowej. Po drugie – koszt dotarcia do pojedynczego odbiorcy, w porównaniu do innych metod promocji, jest naprawdę niewielki. Po trzecie – są źródłem wiedzy na temat zachowań i preferencji odbiorców, co pozwala personalizować przekaz. Dobrze przygotowany newsletter zachęca do odwiedzenia Twojej strony www i zapoznania się z ofertą, a także oddziałuje na decyzje zakupowe klientów i sposób postrzegania przez nich marki.
Pozycjonowanie/SEO
To zdecydowanie jedna z najskuteczniejszych i zarazem najtańszych metod promocji strony internetowej w wirtualnym świecie. Wartościowe teksty, odpowiedni dobór słów kluczowych, pozyskiwanie linków, prowadzenie bloga, przemyślany układ i rozbudowa treści – te wszystkie działania sprawią, że Twoja strona www będzie wysoko pozycjonowana w wyszukiwarkach i tym samym lepiej widoczna dla użytkowników. Przewagą tej metody jest to, że nie jest ona postrzegana przez odbiorców jako reklama, co równocześnie zwiększa wiarygodność przekazu.
Social Media
Serwisy społecznościowe – Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Snapchat, Google +, LinkedIn – to świetne narzędzia generujące ruch na stronie internetowej i budujące długotrwałą relację z odbiorcami. Kanały social media doskonale sprawdzą się, jeżeli Twoją grupą docelową są młodzi ludzie, dla których korzystanie z tych serwisów jest codziennością. Należy jednak pamiętać, że aby social media przynosiły oczekiwane efekty, potrzebna są przemyślana strategia, budżet, wiedza, a same wpisy powinny być regularne, a ich treść skutecznie angażować odbiorców.
AdWords
Kampania AdWords to nic innego jak linki sponsorowane pojawiające się w wyszukiwarkach. Narzędzie to pozwala przygotować kontekstowy komunikat reklamowy idealnie dopasowany do odbiorcy. AdWords to świetny sposób na szybkie pozyskanie klientów, jednak nie jest to metoda tania, gdyż płaci się tutaj za każde kliknięcie w reklamę (CPC). Sporą zaletą tego narzędzia jest to, że na podstawie szczegółowej analizy kosztów, właściciel kampanii jest w stanie określić czy jest ona opłacalna.
e-PR
Posiadasz w swojej ofercie nietypowe produkty? Albo właśnie wprowadzasz usługę, którą wyróżnisz się na rynku? A może Twoja firma ma ciekawą historię powstania? Spróbuj znaleźć dziennikarza, który chętnie o tym napisze. Dzięki temu link do Twojej strony pojawi się w artykule na dużym portalu. E-PR to obopólna korzyść – dziennikarz ma ciekawy temat, a Ty większy ruch na stronie.
Artykuł powstał na podstawie materiałów przesłanych z agencji interaktywnej Intellect
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.