Samo postawienie firmowej strony internetowej to dopiero początek zaistnienia Twojej marki w Internecie. Kolejnym krokiem jest przemyślana strategia promocji witryny, która pozwoli Ci dotrzeć z ofertą do szerokiego grona klientów. Jest to opłacalna inwestycja – odpowiednio wypromowana strona internetowa to więcej zleceń dla firmy, realny wzrost zysków i większa liczba potencjalnych klientów.
W jaki sposób promować firmową stronę www w Internecie? Z jakich kanałów komunikacji korzystać? Oto nasze 6 sprawdzonych propozycji.
Blog
Atrakcyjne treści pojawiające się na blogu pozwolą Ci przyciągnąć na firmową stronę www odwiedzających zainteresowanych tematyką Twojej branży. Merytoryczne i unikalne wpisy generują dodatkowy ruch na stronie. Co więcej, jeśli będą one naprawdę ciekawe – istnieje duża szansa, że internauci będą chcieli się nim podzielić, przesyłając sobie link do Twojej strony. Prowadzenie bloga to także doskonałe narzędzie służące do kreowania wizerunku marki jako eksperta, dzięki któremu Twoja firma będzie postrzegana jako profesjonalna i godna zaufania.
Newsletter
Kampanie e-mailingowe kryją w sobie olbrzymi potencjał reklamowy. Po pierwsze – pozwalają dotrzeć z właściwym komunikatem do starannie wyselekcjonowanej grupy reklamowej. Po drugie – koszt dotarcia do pojedynczego odbiorcy, w porównaniu do innych metod promocji, jest naprawdę niewielki. Po trzecie – są źródłem wiedzy na temat zachowań i preferencji odbiorców, co pozwala personalizować przekaz. Dobrze przygotowany newsletter zachęca do odwiedzenia Twojej strony www i zapoznania się z ofertą, a także oddziałuje na decyzje zakupowe klientów i sposób postrzegania przez nich marki.
Pozycjonowanie/SEO
To zdecydowanie jedna z najskuteczniejszych i zarazem najtańszych metod promocji strony internetowej w wirtualnym świecie. Wartościowe teksty, odpowiedni dobór słów kluczowych, pozyskiwanie linków, prowadzenie bloga, przemyślany układ i rozbudowa treści – te wszystkie działania sprawią, że Twoja strona www będzie wysoko pozycjonowana w wyszukiwarkach i tym samym lepiej widoczna dla użytkowników. Przewagą tej metody jest to, że nie jest ona postrzegana przez odbiorców jako reklama, co równocześnie zwiększa wiarygodność przekazu.
Social Media
Serwisy społecznościowe – Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Snapchat, Google +, LinkedIn – to świetne narzędzia generujące ruch na stronie internetowej i budujące długotrwałą relację z odbiorcami. Kanały social media doskonale sprawdzą się, jeżeli Twoją grupą docelową są młodzi ludzie, dla których korzystanie z tych serwisów jest codziennością. Należy jednak pamiętać, że aby social media przynosiły oczekiwane efekty, potrzebna są przemyślana strategia, budżet, wiedza, a same wpisy powinny być regularne, a ich treść skutecznie angażować odbiorców.
AdWords
Kampania AdWords to nic innego jak linki sponsorowane pojawiające się w wyszukiwarkach. Narzędzie to pozwala przygotować kontekstowy komunikat reklamowy idealnie dopasowany do odbiorcy. AdWords to świetny sposób na szybkie pozyskanie klientów, jednak nie jest to metoda tania, gdyż płaci się tutaj za każde kliknięcie w reklamę (CPC). Sporą zaletą tego narzędzia jest to, że na podstawie szczegółowej analizy kosztów, właściciel kampanii jest w stanie określić czy jest ona opłacalna.
e-PR
Posiadasz w swojej ofercie nietypowe produkty? Albo właśnie wprowadzasz usługę, którą wyróżnisz się na rynku? A może Twoja firma ma ciekawą historię powstania? Spróbuj znaleźć dziennikarza, który chętnie o tym napisze. Dzięki temu link do Twojej strony pojawi się w artykule na dużym portalu. E-PR to obopólna korzyść – dziennikarz ma ciekawy temat, a Ty większy ruch na stronie.
Artykuł powstał na podstawie materiałów przesłanych z agencji interaktywnej Intellect
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...