Jak promować sklep internetowy?

Okazuje się, że użytkownicy internetu coraz chętniej dokonują zakupów w sieci. Dlatego jeśli skupiasz się jedynie na sklepie stacjonarnym popełniasz duży błąd. W tej chwili prawie 50% Polaków posiada urządzenia mobilne, a zaledwie 5% firm posiada mobilną wersję strony.

Według raportu E-commerce w Polsce 2015 wartość rynku e-commerce została oszacowana na 27 milardów. Ponad 55% użytkowników internetu dokonało zakupów online. Co więcej coraz częściej Polacy do tego celu wykorzystują urządzenia mobilne, z tego powodu strona Twojego sklepu powinna być responsywna, żeby ułatwić jej przeglądanie na wszystkich urządzeniach.

Jeśli o to nie zadbasz stracisz potencjalnego klienta.

Jak promować sklep internetowy? 1

Podstawy – czyli bez czego sklep internetowy nie istnieje?

Zanim zaczniesz sprzedawać przyjrzyj się bliżej swojej witrynie. Internauta podejmuje decyzję o tym czy pozostanie na wybranej stronie w ciągu kilku sekund. Właściwie są to pierwsze sekundy, kiedy trafia na stronę i ocenia jej zawartość.

Z tego powodu tak ważne są elementy, które często są pomijane:

  1. Nazwa domeny i sklepu
  2. Identyfikacja wizualna
  3. Logotyp
  4. Treści na stronie

Jeśli Twoja strona nie działa, elementy nie wyświetlają się prawidłowo albo sklep nie jest przystosowany do urządzeń mobilnych nie licz na to, że klient zostanie i dokona zakupu.

Takie elementy jak logo, treści na stronie czy nawet rozmieszczenie poszczególnych elementów na stronie odgrywa ogromną rolę. Przy ocenie warto również pamiętać o ścieżce zakupowej. Czy klient wie, jak dokonać zakupu? Czy łatwo wyszuka interesujący go produkt? Czy witryna internetowa wzbudza zaufanie?

Podstawowym, a co więcej darmowym narzędziem dostarczającym naprawdę cennych informacji jest Google Analytics – mierzy on wielkość sprzedaży, liczbę konwersji, zapewnia wgląd w zachowania użytkowników na Twojej witrynie oraz ułatwia ocenę kampanii reklamowych.

Przydatne w ocenie zachowania klientów mogą być również programy Crazy Egg lub MouseFlow. Crazzy Egg śledzi aktywność użytkowników – informacje przedstawiane są w postaci map kliknięć oraz cieplnych.

Crazy Egg pozwala przede wszystkim zoptymalizować stronę pod kątem usability, czyli użyteczności i jakości serwisu dla klientów. Sprawdzisz, które elementy powinny stać się klikalne lub które banery przyciągają największą liczbę odbiorców.

Z kolei Mouseflow nagrywa wizyty użytkowników, dzięki czemu sprawdzisz, co może być powodem porzucania koszyków lub przerywania transakcji.

Wartościowe treści, które angażują

Użytkowników mogą przyciągnąć filmiki video, ciekawe poradniki i artykuły, które pomogą w rozwiązaniu konkretnego problemu. Bardzo ważne są również opisy produktów znajdujących się na Twojej stronie.

Artykuły, poradniki czy inne materiały zamieszczane na stronie zawsze powinny być wysokiej jakości, a przede wszystkim dostarczać informacji ważnych dla klienta.

Daj się odnaleźć

SEO pomaga w optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarki Google. Klienci po wpisaniu konkretnych fraz mogą trafić na Twoją stronę. Właściwie wybrane frazy zapewniają wartościowy ruch z wyszukiwarek. Co to oznacza? Klient, który chce dokonać zakupu trafi do Twojego sklepu.

Z tego powodu frazy powinny być, jak najbardziej dopasowane do profilu sprzedawanego asortymentu. Warto poświęcić trochę czasu i przeanalizować wybór fraz. Jeśli sprzedajesz lampki biurkowe dla dzieci nie staraj się pozycjonować strony na frazę lampki, ponieważ niekoniecznie osoby wpisujące to hasło w Google szukają lampki dla dziecka.

Warto również pamiętać o lokalnych frazach, zwłaszcza w przypadkach świadczonych usług, np. pozycjonowanie we Wrocławiu, krawiec w Łodzi czy nawet piekarnia na ulicy Nowowiejskiej.

Siła Social Media

W ten sposób możesz docierać do dużego grona osób, które skorzystają z Twojej oferty. Najczęściej firmy tworzą powiązany ze stroną profil na Facebooku – organizuj konkursy, wydarzenia i buduj świadomości marki. Oprócz darmowych działań możesz także skorzystać z płatnych reklam docierających do ściśle określonej grupy docelowej.

Równie ważne jest prowadzanie innych kanałów social: linkedin, pinterest czy google+.

Pamiętaj jednak, żeby nie budować grona swoich odbiorców w sztuczny sposób, np. poprzez kupowanie polubień, ciągłe organizowanie konkursów czy zamieszczenia popularnych treści kompletnie niezwiązanych z działalnością firmy.

Tworzenie sklepu internetowego jest dużym wyzywaniem, dlatego zanim podejmiesz jakąkolwiek decyzję przygotuj plan działań i strategię rozwoju.

Artykuł przygotowała agencja marketingu internetowego: https://www.netim.pl/ .

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top