Okazuje się, że użytkownicy internetu coraz chętniej dokonują zakupów w sieci. Dlatego jeśli skupiasz się jedynie na sklepie stacjonarnym popełniasz duży błąd. W tej chwili prawie 50% Polaków posiada urządzenia mobilne, a zaledwie 5% firm posiada mobilną wersję strony.
Według raportu E-commerce w Polsce 2015 wartość rynku e-commerce została oszacowana na 27 milardów. Ponad 55% użytkowników internetu dokonało zakupów online. Co więcej coraz częściej Polacy do tego celu wykorzystują urządzenia mobilne, z tego powodu strona Twojego sklepu powinna być responsywna, żeby ułatwić jej przeglądanie na wszystkich urządzeniach.
Jeśli o to nie zadbasz stracisz potencjalnego klienta.
Podstawy – czyli bez czego sklep internetowy nie istnieje?
Zanim zaczniesz sprzedawać przyjrzyj się bliżej swojej witrynie. Internauta podejmuje decyzję o tym czy pozostanie na wybranej stronie w ciągu kilku sekund. Właściwie są to pierwsze sekundy, kiedy trafia na stronę i ocenia jej zawartość.
Z tego powodu tak ważne są elementy, które często są pomijane:
- Nazwa domeny i sklepu
- Identyfikacja wizualna
- Logotyp
- Treści na stronie
Jeśli Twoja strona nie działa, elementy nie wyświetlają się prawidłowo albo sklep nie jest przystosowany do urządzeń mobilnych nie licz na to, że klient zostanie i dokona zakupu.
Takie elementy jak logo, treści na stronie czy nawet rozmieszczenie poszczególnych elementów na stronie odgrywa ogromną rolę. Przy ocenie warto również pamiętać o ścieżce zakupowej. Czy klient wie, jak dokonać zakupu? Czy łatwo wyszuka interesujący go produkt? Czy witryna internetowa wzbudza zaufanie?
Podstawowym, a co więcej darmowym narzędziem dostarczającym naprawdę cennych informacji jest Google Analytics – mierzy on wielkość sprzedaży, liczbę konwersji, zapewnia wgląd w zachowania użytkowników na Twojej witrynie oraz ułatwia ocenę kampanii reklamowych.
Przydatne w ocenie zachowania klientów mogą być również programy Crazy Egg lub MouseFlow. Crazzy Egg śledzi aktywność użytkowników – informacje przedstawiane są w postaci map kliknięć oraz cieplnych.
Crazy Egg pozwala przede wszystkim zoptymalizować stronę pod kątem usability, czyli użyteczności i jakości serwisu dla klientów. Sprawdzisz, które elementy powinny stać się klikalne lub które banery przyciągają największą liczbę odbiorców.
Z kolei Mouseflow nagrywa wizyty użytkowników, dzięki czemu sprawdzisz, co może być powodem porzucania koszyków lub przerywania transakcji.
Wartościowe treści, które angażują
Użytkowników mogą przyciągnąć filmiki video, ciekawe poradniki i artykuły, które pomogą w rozwiązaniu konkretnego problemu. Bardzo ważne są również opisy produktów znajdujących się na Twojej stronie.
Artykuły, poradniki czy inne materiały zamieszczane na stronie zawsze powinny być wysokiej jakości, a przede wszystkim dostarczać informacji ważnych dla klienta.
Daj się odnaleźć
SEO pomaga w optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarki Google. Klienci po wpisaniu konkretnych fraz mogą trafić na Twoją stronę. Właściwie wybrane frazy zapewniają wartościowy ruch z wyszukiwarek. Co to oznacza? Klient, który chce dokonać zakupu trafi do Twojego sklepu.
Z tego powodu frazy powinny być, jak najbardziej dopasowane do profilu sprzedawanego asortymentu. Warto poświęcić trochę czasu i przeanalizować wybór fraz. Jeśli sprzedajesz lampki biurkowe dla dzieci nie staraj się pozycjonować strony na frazę lampki, ponieważ niekoniecznie osoby wpisujące to hasło w Google szukają lampki dla dziecka.
Warto również pamiętać o lokalnych frazach, zwłaszcza w przypadkach świadczonych usług, np. pozycjonowanie we Wrocławiu, krawiec w Łodzi czy nawet piekarnia na ulicy Nowowiejskiej.
Siła Social Media
W ten sposób możesz docierać do dużego grona osób, które skorzystają z Twojej oferty. Najczęściej firmy tworzą powiązany ze stroną profil na Facebooku – organizuj konkursy, wydarzenia i buduj świadomości marki. Oprócz darmowych działań możesz także skorzystać z płatnych reklam docierających do ściśle określonej grupy docelowej.
Równie ważne jest prowadzanie innych kanałów social: linkedin, pinterest czy google+.
Pamiętaj jednak, żeby nie budować grona swoich odbiorców w sztuczny sposób, np. poprzez kupowanie polubień, ciągłe organizowanie konkursów czy zamieszczenia popularnych treści kompletnie niezwiązanych z działalnością firmy.
Tworzenie sklepu internetowego jest dużym wyzywaniem, dlatego zanim podejmiesz jakąkolwiek decyzję przygotuj plan działań i strategię rozwoju.
Artykuł przygotowała agencja marketingu internetowego: https://www.netim.pl/ .
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.