Jak skutecznie sprzedawać ubezpieczenia assistance przez internet? [case study]

Opublikowano: 24 października 2013. Kategoria: Marketing i reklama. Tagi: , , , , ,

W dzisiejszych czasach internet służy do dystrybucji praktycznie wszystkich usług i produktów dostępnych na rynku. Jak jednak postępować w przypadku usług niszowych, do których zaliczane są ubezpieczenia auto assistance? Przed takim zadaniem stanęła Symetria w ramach współpracy podjętej z firmą Starter. 

starter_logoStarter to firma oferująca usługi z zakresu assistance drogowego i jednocześnie wyłączny partner ADAC w Polsce – największej organizacji motoryzacyjnej w Europie. Stowarzyszenie znane jest w naszym kraju przede wszystkim z rankingów niezawodności oraz testów opon czy fotelików dziecięcych.

Zdefiniować potrzeby, cele i środki

W ramach projektu wykonano pakiet analiz dotyczących zarówno strony internetowej, jak i działań e-marketingowych firmy, a następnie na podstawie wyników badań oraz wniosków z warsztatów koncepcyjnych opracowano rekomendacje dotyczące dalszych działań.

Celem było w szczególności:

  • zwiększenie sprzedaży,
  • zwiększenie rentowności działań sprzedażowych i marketingowych,
  • opracowanie modelu sprzedaży usług typu ubezpieczenia assistance poprzez kanały on-line’owe.

Aby spełnić powyższe cele, niezbędne było opracowanie zakresu prac, które umożliwiłyby dogłębną analizę ekspercką i statystyczną serwisu www.starter24.pl, a na podstawie ich wyników – sformułowanie niezbędnych rekomendacji.

Analiza kluczem do sukcesu

Prace rozpoczęto od przeprowadzenia analizy eksperckiej, której celem było wykazanie nieprawidłowości i błędów użyteczności serwisu. Na bazie audytu opracowany został raport wraz z rekomendacjami. Symetria postanowiła kompleksowo podejść do zadania i przeanalizować wyniki również z popularnego narzędzia Google Analytics. Dzięki temu można było poznać profil użytkowników odwiedzających witrynę i zrozumieć sposób, w jaki poruszają się po serwisie. Nie bez znaczenia były także wnioski dotyczące źródeł ruchu i jakości odwiedzin przez nie generowanych.

Ostatnim etapem prac analitycznych był audyt Google Adwords, który pozwolił ocenić ówczesną kondycję kampanii. Przedstawione zostały również liczne rekomendacje dotyczące prowadzenia kampanii. Efektem raportu było przejęcie zarządzania kampaniami przez Symetrię, co zaowocowało szybką i zdecydowaną poprawą ich statystyk.

Uwolnić moce kreatywne – warsztaty

Następnie przyszedł czas na warsztaty koncepcyjne, w których udział wzięli wspólnie przedstawiciele Startera i Symetrii. Dzięki połączeniu kreatywnych i technologicznych mocy Symetrii z ogromną wiedzą i doświadczeniem pracowników Startera, wypracowano pomysły na usprawnienia oraz dalsze działania dotyczące obecności Startera w Internecie.

SYMETRIA_2013_Logo_ClaimWspółpraca ze Starterem była dla nas bardzo ciekawym doświadczeniem. Pierwszy raz mieliśmy kontakt z firmą oferującą produkt typu ubezpieczenie auto assistance Osobiście cieszy mnie również relacja, którą udało nam się nawiązać i to, że jednorazowa usługa przekształciła się w stałą współpracę, co świadczy o obopólnym zadowoleniu stron – powiedział Tomasz Kaczmarek, UX Specialist z Symetrii.

Warsztaty koncepcyjne stały się katalizatorem wielu ciekawych pomysłów, które skutkowały zaprojektowaniem rekomendacji na stronie głównej serwisu oraz kilku podstronach, a także sformułowaniem koncepcji akcji marketingowej. Wszystkie realizacje zostały w najwyższym stopniu dopasowane do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej oraz skoncentrowane na celach biznesowych firmy Starter. Dodatkowo, w trakcie prac eksperci Symetrii definitywnie przejęli zarządzanie kampaniami AdWords.

Efekty

Na efekty optymalizacji kampanii AdWords nie trzeba było długo czekać. Dzięki zakończeniu nieefektywnych działań, wskaźniki takie jak łączny koszt kampanii oraz koszt konwersji znacznie zmalały. Linki sponsorowane Startera zanotowały wzrost CTR o 71 proc., natomiast CPC zmalało aż o 32 proc..

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Symetrią. To, co odróżnia Symetrię od innych firm to przede wszystkim rzetelność, transparentność działań i rozliczeń oraz wysokie kompetencje – dodał Jacek Pobłocki, Dyrektor Marketingu i Rozwoju w firmie Starter.

Na bazie rekomendacji Symetrii powstaje nowa wersja strony internetowej www.starter24.pl, dodatkowo w trakcie warsztatów opracowano też kilkanaście koncepcji przyszłych działań marketingowych.

Sylwester KozakJak skutecznie sprzedawać ubezpieczenia assistance przez internet? [case study]

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.