Każda firma stawiająca na rozwój, prędzej czy później stoi przed wyzwaniem przeprowadzenia rekrutacji. Chociaż tak wiele osób chce zmienić obecne miejsce pracy i wydawałoby się, że na rynku jest wielu specjalistów, czasem znalezienie odpowiedniej osoby nie jest łatwe. Jak rekrutować, by w szeregi firmy wprowadzić kogoś z kompetencjami?
Ubiegający się o pracę, mogą popełnić wiele błędów podczas szukania ofert, pisania dokumentów aplikacyjnych i w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Błędy popełniają też pracodawcy, którzy nie zawsze podchodzą do rekrutacji w sposób skłaniający do aplikowania określoną grupę osób.
Kto ma ubiegać się o zatrudnienie?
W zależności od tego, na jakie stanowisko szukamy pracownika, w jakim jest wieku i jakie ma mieć wykształcenie, należy podejść nieco inaczej do rekrutacji. Studenci, absolwenci i młode osoby przeglądają ogłoszenia głównie w internecie. Dlatego najlepszym sposobem na dotarcie do nich będą portale z ogłoszeniami. Poleca się też wizytę w Biurze Karier Studenckich lub umieszczenie oferty na tablicy ogłoszeń na uczelni. Jest to warte uwagi, zwłaszcza jeśli kandydat musi mieć kompetencje zgodne z jego kierunkiem kształcenia.
Przy naborze pracowników niewykwalifikowanych lub tymczasowych lepiej sprawdzą się takie metody jak wizyta w Urzędzie Pracy, prasa i współpraca z agencją pośrednictwa pracy. Najtrudniej wygląda sytuacja przy rekrutacji specjalistów. Najczęściej mają oni już dobrze płatną pracę. Zatem nie przeglądają ogłoszeń. Nie tylko trzeba dotrzeć do nich samodzielnie, ale jeszcze przedstawić ciekawsze warunki, niż te, które mają obecnie. Część pracodawców decyduje się na kontakt z uczelnią, a część zamierza skorzystać z usług headhunterskich, które nieraz zawiera oferta agencji pracy.
Co z ofertą?
Nawet jeśli prawidłowo określimy to, gdzie i kogo chcemy rekrutować, nie mamy gwarancji, że aplikować będą najlepsi. Na to wpływ ma także samo ogłoszenie o pracę. Prezentując swoją ofertę pracy kandydatom, pokazujemy także firmę. Jeśli niedbale stworzymy treść, nie zastanowimy się nad ustawieniem graficznym, zostaniemy potraktowani w ten sam sposób. Im bardziej angażująca zawartość oferty i jej ładna oprawa, tym większe prawdopodobieństwo, że odpowiedzą osoby, których szukamy.
W części poświęconej opisowi stanowiska koniecznie muszą się pojawić wszelkie wymagania, jakie stawia się przyszłemu pracownikowi i co będzie w zakresie jego obowiązków. Nie może też zabraknąć korzyści, jakie czerpie osoba będąca na tym stanowisku. Jeśli pracodawca zamierza zatrudnić specjalistę w jakiejś dziedzinie, musi się liczyć z tym, że będzie to ktoś z ambicjami, kto będzie się chciał w dalszym ciągu rozwijać. Z tego względu w ogłoszeniu powinien się pojawiać fragment dotyczący tego, że są możliwości rozwoju. Dobrze postrzega się te oferty, w których w kilku zdaniach jest przybliżona firma i jej działalność. Istotne jest także coś, co do niedawna było pomijane – wynagrodzenie. Jeśli wymienimy je w treści ogłoszenia, aplikować będą ci kandydaci, dla których podane kwoty będą satysfakcjonujące, co pozwoli zaoszczędzić czas.
Źródło: Grupa Progres
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.