Jak skutecznie szukać pracownika?

Opublikowano: 1 lutego 2019. Kategoria: Wpis Promowany.

Każda firma stawiająca na rozwój, prędzej czy później stoi przed wyzwaniem przeprowadzenia rekrutacji. Chociaż tak wiele osób chce zmienić obecne miejsce pracy i wydawałoby się, że na rynku jest wielu specjalistów, czasem znalezienie odpowiedniej osoby nie jest łatwe. Jak rekrutować, by w szeregi firmy wprowadzić kogoś z kompetencjami?

Ubiegający się o pracę, mogą popełnić wiele błędów podczas szukania ofert, pisania dokumentów aplikacyjnych i w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Błędy popełniają też pracodawcy, którzy nie zawsze podchodzą do rekrutacji w sposób skłaniający do aplikowania określoną grupę osób.

Kto ma ubiegać się o zatrudnienie?

W zależności od tego, na jakie stanowisko szukamy pracownika, w jakim jest wieku i jakie ma mieć wykształcenie, należy podejść nieco inaczej do rekrutacji. Studenci, absolwenci i młode osoby przeglądają ogłoszenia głównie w internecie. Dlatego najlepszym sposobem na dotarcie do nich będą portale z ogłoszeniami. Poleca się też wizytę w Biurze Karier Studenckich lub umieszczenie oferty na tablicy ogłoszeń na uczelni. Jest to warte uwagi, zwłaszcza jeśli kandydat musi mieć kompetencje zgodne z jego kierunkiem kształcenia.

Przy naborze pracowników niewykwalifikowanych lub tymczasowych lepiej sprawdzą się takie metody jak wizyta w Urzędzie Pracy, prasa i współpraca z agencją pośrednictwa pracy. Najtrudniej wygląda sytuacja przy rekrutacji specjalistów. Najczęściej mają oni już dobrze płatną pracę. Zatem nie przeglądają ogłoszeń. Nie tylko trzeba dotrzeć do nich samodzielnie, ale jeszcze przedstawić ciekawsze warunki, niż te, które mają obecnie. Część pracodawców decyduje się na kontakt z uczelnią, a część zamierza skorzystać z usług headhunterskich, które nieraz zawiera oferta agencji pracy.

Co z ofertą?

Nawet jeśli prawidłowo określimy to, gdzie i kogo chcemy rekrutować, nie mamy gwarancji, że aplikować będą najlepsi. Na to wpływ ma także samo ogłoszenie o pracę. Prezentując swoją ofertę pracy kandydatom, pokazujemy także firmę. Jeśli niedbale stworzymy treść, nie zastanowimy się nad ustawieniem graficznym, zostaniemy potraktowani w ten sam sposób. Im bardziej angażująca zawartość oferty i jej ładna oprawa, tym większe prawdopodobieństwo, że odpowiedzą osoby, których szukamy.

W części poświęconej opisowi stanowiska koniecznie muszą się pojawić wszelkie wymagania, jakie stawia się przyszłemu pracownikowi i co będzie w zakresie jego obowiązków. Nie może też zabraknąć korzyści, jakie czerpie osoba będąca na tym stanowisku. Jeśli pracodawca zamierza zatrudnić specjalistę w jakiejś dziedzinie, musi się liczyć z tym, że będzie to ktoś z ambicjami, kto będzie się chciał w dalszym ciągu rozwijać. Z tego względu w ogłoszeniu powinien się pojawiać fragment dotyczący tego, że są możliwości rozwoju. Dobrze postrzega się te oferty, w których w kilku zdaniach jest przybliżona firma i jej działalność. Istotne jest także coś, co do niedawna było pomijane – wynagrodzenie. Jeśli wymienimy je w treści ogłoszenia, aplikować będą ci kandydaci, dla których podane kwoty będą satysfakcjonujące, co pozwoli zaoszczędzić czas.

Źródło: Grupa Progres

Wpisy PromowaneJak skutecznie szukać pracownika?

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.