Jak sprawić, aby Twoja firma zaczęła być widoczna w sieci?

Niezależnie od tego, jakiego rodzaju biznes prowadzisz, czy jesteś blogerem, czy masz sklep internetowy, potrzebujesz codziennego, stałego i konsekwentnego napływu nowych internautów potencjalnie zainteresowanych tym, co masz do powiedzenia, Twoimi produktami czy usługami. Jednak aby tego dokonać, Twoja strona musi być widoczna w sieci. Jak to sprawić? Sposobów jest wiele. My przybliżymy dzisiaj te, które mają wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google i w konsekwencji przekładają się na Twój sukces.

Użyteczność Twojego serwisu

Już na etapie projektowania strony www, bloga lub sklepu należy zwrócić baczną uwagę na to, aby układ serwisu był intuicyjny i funkcjonalny, ponieważ ma to wpływ na pozycjonowanie w Google. Każdy z nas zna strony, na których nie można nic znaleźć a przechodzenie między podstronami czy stronami produktowymi to prawdziwa droga przez mękę. Oszczędź tego swoim użytkownikom, a oni odwdzięczą Ci się regularnymi wizytami.

Usability musi być także zgodne z wytycznymi Google, ponieważ dzięki temu będziemy lepiej pozycjonowani w najpopularniejszej wyszukiwarce świata. Jeśli mamy już stronę internetową i nie wiemy, czy jest użyteczna to najlepiej zlecić audyt SEO wyspecjalizowanej agencji. Jego wynikiem będzie fachowa wiedza na temat tego, jak aktualnie radzi sobie serwis. Otrzymamy również szczegółowe informacje na temat zmian, jakie należy wprowadzić, by strona była przyjazna użytkownikom oraz robotom Google.

Wartościowe treści

Teksty zamieszczane na stronie internetowej muszą spełniać kilka warunków, aby Google spojrzało na serwis przychylnie – mówią nam specjaliści z gdańskiej agencji SEO Virtal.
Po pierwsze treści muszą być unikalne. Niedopuszczalnym jest więc kopiowanie ich z innych stron ani wklejanie tych samych tekstów na kilku podstronach. Takie postępowanie jest karane przez Google i należy sobie zdawać z tego sprawę.

Jak sprawić, aby Twoja firma zaczęła być widoczna w sieci? 1

Po drugie teksty powinny być merytoryczne. Jest to ważne pod kątem pozycjonowania, ponieważ premiowane są witryny, w których możemy dowiedzieć się czegoś ciekawego na dany temat. Ma to również znaczenie dla samych użytkowników, ponieważ wartościowymi treściami zechcą się podzielić i wrócą po więcej, tym samym naturalnie podnosząc pozycję witryny w wyszukiwarce.

Po trzecie treści powinny być dostarczane regularnie, w czym może pomóc prowadzenie bloga, który dodatkowo zbuduje naszą pozycję jako eksperta w branży, którą się zajmujemy.

Po czwarte dobór słów kluczowych i nasycenie nimi tekstów powinno być naturalne. W zamierzchłą przeszłość odeszły czasy, kiedy frazy upychało się, gdzie popadnie, bez ładu oraz sensu. Obecnie takie działanie może zaszkodzić witrynie i znacząco obniżyć jej pozycje w wynikach wyszukiwania, a nawet usunąć ją z indeksu Google.

Google AdWords

Jeśli chcemy szybko podnieść naszą widoczność w sieci, możemy skorzystać z płatnego generowania ruchu za pomocą systemu reklamowego Google. Po uiszczeniu stosownej opłaty – tym większej im bardziej popularna jest fraza, na której nam zależy – nasza strona internetowa czy sklep pojawi się na jednym z trzech pierwszych wyników wyszukiwania. Dzięki temu zabiegowi internauta, który wpisze interesującą go frazę, zobaczy informacje o naszej firmie, co znacznie zwiększy szansę za sukces i potencjalną sprzedaż towarów oraz usług, jakie mamy do zaoferowania. To skuteczna jednak kosztowna metoda na szybkie pozycjonowanie stron.

Link building

Najprościej rzecz ujmując, jest to linkowanie do pozycjonowanej strony z innych miejsc rozsianych po całym Internecie. Profesjonalne pozyskiwanie linków można realizować właściwie na dwa sposoby. Możemy zachęcać użytkowników np. mediów społecznościowych, aby przesyłali treści z naszej strony www dalej, generując dzięki temu naturalne i wirusowe linkowanie, które jest najwyżej oceniane przez Google. Mechanizmy wyszukiwarki oceniają bowiem, że jeśli internauci coś rozpowszechniają, to musi być to wartościowe, a więc warte promowania.

Jak sprawić, aby Twoja firma zaczęła być widoczna w sieci? 2

Drugim sposobem jest sztuczne pozyskiwanie linków. Często zajmuje się nim właściciel strony lub zatrudniona przez niego agencja SEO. Jednakże jest to działanie, które wymaga niesamowitej rozwagi i dużej dozy ostrożności, ponieważ w innym przypadku możemy boleśnie odczuć konsekwencje, jakie nałoży na nas Google. Zdecydowanie najlepiej powierzyć takie działania fachowcom, którzy znają się na rzeczy i wiedzą co zrobić, aby zrobić to dobrze.

Podsumowanie

Niniejszy artykuł oczywiście nie wyczerpuje katalogu różnorodnych czynności, które możesz wykorzystać, chcąc zwiększyć widoczność swojej firmy w Internecie. Możesz również z powodzeniem wykorzystywać media społecznościowe, filmy video, podcasty, info grafiki czy inne metody dotarcia do potencjalnych użytkowników i klientów swojej marki. Pamiętaj, jednak że najważniejszy jest doskonale przemyślany plan działania. Bez niego wszystko będzie zabarwione dużą dawką chaosu i nieskuteczności. Zarówno optymalizacja stron, jak i pozycjonowanie serwisów powinny zostać zlecone doświadczonej agencji SEO, która wie co robić, aby zapewnić stronie skuteczność i nie narazić się na konsekwencje płynące z działań uważanych za nieprawidłowe.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top