Jak stworzyć dobry sklep internetowy?

Opublikowano: 10 czerwca 2019. Kategoria: Wpis Promowany.

Generowanie jak największej sprzedaży to cel każdego właściciela sklepu internetowego. E-biznes rozwija się intensywnie, jednak wiele sklepów po krótkim czasie ulega likwidacji. Czym charakteryzuje się dobry sklep internetowy, który skutecznie przyciąga klientów?

Jak stworzyć dobry sklep internetowy? 1

Oprogramowanie sklepu

Zanim zdecydujemy się na wybór platformy e-commerce, musimy zastanowić się, czy chcemy płacić miesięczny abonament, czy też skorzystamy z bezpłatnych rozwiązań. Darmowe oprogramowanie sklepu wymaga własnego serwera oraz zakupu dodatkowych pluginów – w przeciwnym razie jego funkcjonalność będzie niewielka. Duże platformy oferują ogrom możliwości i pozwalają na wybór optymalnych rozwiązań. Jeżeli nie posiadamy umiejętności w zakresie wiedzy informatycznej, lepiej skorzystać z gotowych rozwiązań. Oprogramowanie stosowane do obsługi sklepu musi być funkcjonalne i proste. Integracja procesów, takich jak: obsługa klienta, logistyka, magazynowanie, płatności, działania marketingowe, czy wykorzystanie innych kanałów sprzedażowych jest warunkiem sprawnego działania. Przynosi wymierne korzyści i ułatwia codzienną pracę.

Asortyment i grupa docelowa

Decydując się na sklep w sieci, konieczne jest określenie asortymentu i grupy docelowej. Najłatwiej jest sprzedawać produkt, który znamy i który pozostaje częścią naszej pasji. Zaangażowanie emocjonalne zwiększa szanse na sukces. Znamy w tym przypadku odpowiedzi na pytania klientów i potrafimy im doradzić. Szeroki asortyment to większe możliwości sprzedaży i szersza grupa docelowa. Należy znaleźć swoją niszę na rynku i oferować produkt poszukiwany przez klientów. Warto również pomyśleć o rozszerzeniu rynku, by wyprzedzić konkurencję. Więcej na temat konkurencji w e-commerce znaleźć można na stronie: https://oexebusiness.com/co-sprzedawac-w-sklepie-internetowym-w-jakich-branzach-jest-najslabsza-konkurencja-w-ecommerce.

Design i UX sklepu

Atrakcyjna szata graficzna to pierwsza rzecz, na którą zwraca uwagę klient. Grafika dobrego sklepu musi być zachęcająca dla grupy docelowej klientów, czytelna i przejrzysta. Reakcja na wygląd sklepu przekłada się na konwersję – niedbale zaprezentowany asortyment, trudności ze znalezieniem produktu, ceny czy opisu, nie zachęcają więc do zakupów. Wyszukiwarka produktów umieszczona w widocznym miejscu oraz możliwość dodawania produktów do koszyka już z poziomu wyszukiwarki, ułatwiają zakupy. Dobra nawigacja ułatwiająca poruszanie się po sklepie to również podstawa sukcesu. Dzięki niej, więcej transakcji zostanie zrealizowanych. Proces płatności musi być płynny, gdyż w przeciwnym razie klient może porzucić koszyk – nie pomogą w tym przypadku nawet doskonałej jakości zdjęcia. Strona sklepu nie musi wyglądać jak dzieło sztuki, ma jednak zachęcać do zakupów. Dlatego poza ładnym wyglądem, liczy się funkcjonalność. Lejek sprzedażowy musi być prosty i skuteczny.

SEO

Nawet najlepiej zbudowany i atrakcyjny sklep trudno będzie znaleźć w sieci bez działań SEO. Jeżeli chcemy, by klient po wpisaniu w wyszukiwarce słów kluczowych uzyskał w wynikach nasze produkty, konieczne jest efektywne Search Engine Optimization. SEO to szereg różnego rodzaju działań, jak np. Google AdWords Keyword Planner, Content Marketing, optymalizacja adresów URL, meta tagi, optymalizacja szybkości ładowania strony. SEO jest podstawą budowy marketingu internetowego. Właściwie opracowana, długoterminowa strategia SEO i marketingu internetowego przełoży się na zwrot rosnący z miesiąca na miesiąc przy coraz mniejszych kosztach. Pozycjonowanie zapewni widoczność sklepu i zwiększy świadomość marki.

Elementów składających się na sukces sklepu jest wiele. Konkurowanie ceną na dłuższą metę nie daje szans na sukces. Wysoka jakość produktu i doskonała obsługa klienta na każdym etapie zakupowym to obecnie podstawa udanego biznesu e-commerce.

Wpisy PromowaneJak stworzyć dobry sklep internetowy?

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.