Fakt posiadania strony internetowej jest w zasadzie koniecznością w przypadku większości firm, instytucji i innych podmiotów. To bowiem Internet jest naturalnym miejscem poszukiwania informacji, wiedzy, dokonywania zakupów, rozszerzania sieci biznesowej. Strony internetowe muszą spełniać określone kryteria, które możemy rozpatrywać zarówno od strony technicznej, jak i preferencji i oczekiwań odbiorców. O czym więc musimy pamiętać, jeśli chcemy stworzyć stronę internetową, z którą następnie będziemy mogli dotrzeć do naszych odbiorców?

Dla kogo i jak tworzymy stronę?
Kluczowym elementem przy tworzeniu strony internetowej nie są rozwiązania techniczne (a przynajmniej zazwyczaj), tylko odczucia użytkownika. Dlatego też pierwszym pytaniem, powinno być to, do kogo skierowana jest strona i jaki mi być jej cel. Inaczej będzie ona wyglądać, jeśli ma przedstawiać markę odzieżową skierowaną do pokolenia X, ofertę handlową z branży przemysłowej, sieć siłowni dla kobiet i tak dalej. User Experience, czyli odczucia użytkownika, warunkują to, czy zechce on pozostać na stronie, zapoznać się z prezentowanymi treściami, czy nabierze do niej zaufania i sympatii, pozwalających na to, by wizyta konwertowała na określony cel biznesowy. Może to być zamówienie produktu, kontakt z działem handlowym czy po prostu budowanie świadomości marki. Teoretycznie są to kwestie oczywiste, jednak nadal część firm zlecających strony internetowe wychodzi z założenia, że to im mają się one podobać. Tak więc „pod użytkownika” dobieramy kwestie wizualne, kolorystyczne, tzw. ścieżkę, po których będzie się poruszać. Samo nasycenie tekstem, infografikami, obrazami, mediami również podlega określonym zasadom web design, związanym np. z tym, że użytkownicy zwykle nie czytają dokładnie treści, tylko skanują je wzrokiem, poruszając nim po liniach przypominających literę F. Oczywiście absolutną koniecznością jest możliwość komfortowego korzystania ze strony na urządzeniach mobilnych, czyli tzw. responsywność. Wyniki Badania Założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów (https://kim.gov.pl/wyniki-badan/) jednoznacznie wskazują, że 90% użytkowników smartfonów korzysta na nich z Internetu. Chociaż stronę www można zrobić w bezpłatnym kreatorze, to nie poleca się tego nawet właścicielom małych biznesów.
Mam stronę – i co dalej?

Techniczne i projektowe zawiłości założenia strony za nami, ale daleko jeszcze tego, by zyskała ona popularność. Teraz trzeba ją jeszcze wypełnić treścią. Tutaj też bierzemy pod uwagę oczekiwania odbiorców, ale również tzw. algorytmów, które wpływają na to, jak strona jest oceniana przez wyszukiwarki. Dlatego też tak duży nacisk kładzie się na treści wartościowe, które mają zaciekawić odbiorców, odpowiedzieć na ich pytania, w odpowiednim świetle przedstawić firmę. Te treści mogą być bardzo różne, zależne od charakteru strony, branży, odbiorców. Przykładowo można pisać branżowe artykuły eksperckie, teksty poradnikowe, prezentować możliwe zastosowania usług/produktów z oferty i ich efekty. To, o czym pisać, podpowiadają nam sami klienci i ich potrzeby, ale też tzw. analiza słów kluczowych, pasujących do zawartości strony. Dzięki niej z kolei możemy podnieść widoczność strony w wyszukiwarce, a to najpewniejszy klucz do popularności. Jednak nic nie dzieje się samo – wyszukiwarki należy poinformować o naszej stronie, a do tego służy tzw. linkowanie, czyli zamieszczanie odnośników na innych stronach. Jakich? Na to odpowiedź daje zwykle agencja, prowadząca pozycjonowanie, jest to jednak wydatek, którego wiele mniejszych firm po prostu nie udźwignie. Mogą oni za to skorzystać z platformy https://publicrange.pl/. Ma ona za zadanie łączyć firmy zlecające publikację artykułów w Internecie z wydawcami, ale nie wymaga wiedzy o pozycjonowaniu i SEO. Wyposażono ją bowiem w zaawansowane algorytmy machine learning, które były uczone zachowań dotyczących parametryzacji i kryteriów wyboru odpowiednich stron. Znacząco obniża to więc koszty promocji w Internecie i daje szansę na zwiększenie swojej konkurencyjności.
Podsumowanie
Podejmując decyzję o założeniu strony internetowej, musimy więc pamiętać o kilku rzeczach. Robimy ją dla określonych odbiorców, więc to ich oczekiwania są priorytetem. Strona musi być wartościowa, by docenili ją użytkownicy oraz wyszukiwarki. Te zaś trzeba regularnie powiadamiać o stronie, budując do niej sieć linków. Po spełnieniu tych trzech kryteriów mamy otwartą drogę do budowania popularności witryny w Internecie.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
PM Showcase Day
09.05.2025
E-Commerce Connect
20.05.2025 - 21.05.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Panasonic Connect Europe: 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z GenAIW ostatnim raporcie opublikowanym przez Panasonic Connect Europe, ujawniono, że 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) ...
- Brandly360 prezentuje e-book o dynamic pricing w e-commerceBrandly360, firma zajmująca się analizą rynku e-commerce, wprowadza na rynek e-book „Dynamic Pricing w e-commerce. Kompleksowy przewodnik”. Publikacja ta stanowi ...
- Comperia: Przychody 49,6 mln zł i rozwój e-commerce w 2024 rokuGrupa Comperia.pl SA opublikowała sprawozdanie finansowe za 2024 rok, które pokazuje znaczący wzrost przychodów oraz pozytywne wyniki w różnych segmentach ...
- Emil Walczak nowym dyrektorem BaseLinker w PolsceBaseLinker, dostawca systemu operacyjnego dla branży e-commerce, poinformował, że Emil Walczak objął stanowisko dyrektora generalnego na Polskę. Jako manager z ...