Jak wizerunek firmy może skorzystać na outsourcingu marketingu?

Budowanie wizerunku firmy na rynku to jedna z tych rzeczy, które wydają nam się mało uchwytne, ale które jednocześnie są bardzo ważne. Firma bez odpowiedniego wizerunku może mieć bowiem bardzo duże trudności w zdobywaniu klientów. Jak więc wykorzystać outsourcing marketingu do budowania pozytywnego wizerunku? Jak może w tym pomóc buzz marketing?

Jak wizerunek firmy może skorzystać na outsourcingu marketingu? 1

Outsourcing marketingu – co to właściwie jest?

Outsourcing to zlecanie zadań poza firmę – innej firmie bądź specjaliście. Firmy decydują się na taki outsourcing wtedy, gdy:

  • Same nie mają know how jak wykonywać jakiś ważny obszar sprzyjający ich funkcjonowaniu
  • Zlecany obszar nie jest core ich działalności i nie chcą przeznaczać na niego więcej swoich zasobów (czasu, uwagi i oczywiście pieniędzy) niż to konieczne

Takim obszarem, którym firmy często nie chcą się zajmować same jest właśnie marketing. Nie po to większość przedsiębiorców zakłada firmy, aby się nim zajmować – robią go tylko dlatego, że… inaczej się nie da.

Marketing jest też na tyle złożoną dziedziną, że skuteczne działania marketingowe wymagają doświadczenia i wiedzy. Dlatego dobrym pomysłem często okazuje się właśnie oddanie go w ręce ekspertów.

Jak firma może budować wizerunek na rynku?

Budowanie wizerunku firmy możemy podzielić na dwa rodzaje:

  • Organiczny – firma w jakiś sposób obsługuje klientów, ma jakieś procedury, jakiś sposób komunikacji. To w naturalny sposób wpływa na to, jak jest postrzegana, a więc – na jej wizerunek. Ten rodzaj budowania wizerunku dzieje się bez względu na to, czy firma zdaje sobie z niego sprawę czy nie
  • Planowany – firma może też prowadzić planowe, celowe działania, które wpływają na to, jak jest postrzegana. Takie działania, na przykład buzz marketing (wywoływanie „szumu” wokół oferty firmy) zwykle wychodzą najlepiej, gdy zajmuje się nimi wyspecjalizowana agencja marketingowa

Outsourcing buzz marketingu, czyli zlecanie na zewnątrz „szumu”

Bardzo ważne jest, aby celowe wywoływanie „szumu” wokół firmy wyglądało na… naturalne. To dlatego potrzebne jest tu doświadczenie – agencja, która nie wie co robi, może tylko zaszkodzić promowanej firmie.

Bardzo łatwo jest pisać posty promujące firmę na forach czy w inny sposób informować internautów o promowanej ofercie. Jednak źle wykonany marketing tego rodzaju zostanie szybko rozpoznany. Efekt? Zamiast zwiększenia zainteresowania ofertą firmy, pojawi się niechęć i brak zaufania do niej. To dlatego outsourcing buzz marketingu najlepiej zlecić doświadczonej agencji marketingowej.

Podsumowanie

Jeśli firma nie posiada know how na temat wykonywania profesjonalnego marketingu w internecie lub nie ma wystarczających zasobów ludzkich, powinna rozważyć jego zlecanie na zewnątrz do firm specjalizujących się w tej materii jak iWizerunek. Budowanie wizerunku online jest bowiem zadaniem ważnym i jednocześnie niełatwym – lepiej zdać się na doświadczonych wykonawców zamiast uczyć się na własnych błędach. Dobrze przeprowadzona kampania nie tylko nie zaszkodzi wizerunkowi firmy, ale też – pozwoli jej się rozwinąć dzięki większemu zainteresowaniu jej ofertą ze strony internautów.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top