Budowanie wizerunku firmy na rynku to jedna z tych rzeczy, które wydają nam się mało uchwytne, ale które jednocześnie są bardzo ważne. Firma bez odpowiedniego wizerunku może mieć bowiem bardzo duże trudności w zdobywaniu klientów. Jak więc wykorzystać outsourcing marketingu do budowania pozytywnego wizerunku? Jak może w tym pomóc buzz marketing?
Outsourcing marketingu – co to właściwie jest?
Outsourcing to zlecanie zadań poza firmę – innej firmie bądź specjaliście. Firmy decydują się na taki outsourcing wtedy, gdy:
- Same nie mają know how jak wykonywać jakiś ważny obszar sprzyjający ich funkcjonowaniu
- Zlecany obszar nie jest core ich działalności i nie chcą przeznaczać na niego więcej swoich zasobów (czasu, uwagi i oczywiście pieniędzy) niż to konieczne
Takim obszarem, którym firmy często nie chcą się zajmować same jest właśnie marketing. Nie po to większość przedsiębiorców zakłada firmy, aby się nim zajmować – robią go tylko dlatego, że… inaczej się nie da.
Marketing jest też na tyle złożoną dziedziną, że skuteczne działania marketingowe wymagają doświadczenia i wiedzy. Dlatego dobrym pomysłem często okazuje się właśnie oddanie go w ręce ekspertów.
Jak firma może budować wizerunek na rynku?
Budowanie wizerunku firmy możemy podzielić na dwa rodzaje:
- Organiczny – firma w jakiś sposób obsługuje klientów, ma jakieś procedury, jakiś sposób komunikacji. To w naturalny sposób wpływa na to, jak jest postrzegana, a więc – na jej wizerunek. Ten rodzaj budowania wizerunku dzieje się bez względu na to, czy firma zdaje sobie z niego sprawę czy nie
- Planowany – firma może też prowadzić planowe, celowe działania, które wpływają na to, jak jest postrzegana. Takie działania, na przykład buzz marketing (wywoływanie „szumu” wokół oferty firmy) zwykle wychodzą najlepiej, gdy zajmuje się nimi wyspecjalizowana agencja marketingowa
Outsourcing buzz marketingu, czyli zlecanie na zewnątrz „szumu”
Bardzo ważne jest, aby celowe wywoływanie „szumu” wokół firmy wyglądało na… naturalne. To dlatego potrzebne jest tu doświadczenie – agencja, która nie wie co robi, może tylko zaszkodzić promowanej firmie.
Bardzo łatwo jest pisać posty promujące firmę na forach czy w inny sposób informować internautów o promowanej ofercie. Jednak źle wykonany marketing tego rodzaju zostanie szybko rozpoznany. Efekt? Zamiast zwiększenia zainteresowania ofertą firmy, pojawi się niechęć i brak zaufania do niej. To dlatego outsourcing buzz marketingu najlepiej zlecić doświadczonej agencji marketingowej.
Podsumowanie
Jeśli firma nie posiada know how na temat wykonywania profesjonalnego marketingu w internecie lub nie ma wystarczających zasobów ludzkich, powinna rozważyć jego zlecanie na zewnątrz do firm specjalizujących się w tej materii jak iWizerunek. Budowanie wizerunku online jest bowiem zadaniem ważnym i jednocześnie niełatwym – lepiej zdać się na doświadczonych wykonawców zamiast uczyć się na własnych błędach. Dobrze przeprowadzona kampania nie tylko nie zaszkodzi wizerunkowi firmy, ale też – pozwoli jej się rozwinąć dzięki większemu zainteresowaniu jej ofertą ze strony internautów.
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.