Wizerunek to w dzisiejszych czasach podstawa. Zarówno ten, który reprezentujesz samym sobą, jak i ten, który ma Twoja firma. Jeśli chcesz, by był spójny w każdym aspekcie komunikacji wewnętrznej jak i zewnętrznej, postaw na specjalistów z branży public relations, którzy znają się na tym najlepiej. Jak jednak wśród powstających każdego dnia agencji PR wyłonić tę, która pomoże właśnie Twojej firmie?
Mała lokalna agencja czy agencja sieciowa?
Polska praktyka pokazuje, że istnieją dwie ścieżki działania w kwestii wyboru agencji PR do współpracy. Pierwszą z nich jest zorganizowanie przetargu/konkursu, do którego zgłaszają się poszczególne podmioty, wysyłając oferty wraz z pomysłami na działania w danej organizacji. Praktyka ta powszechniejsza jest w przypadku dużych biznesów i przedsiębiorstw. Mniejsze firmy decydują się zazwyczaj na wybór agencji z polecenia. Nic więc dziwnego, że lokalne agencje PR „zgarniają” zazwyczaj lokalnych klientów. Nie ma w tym jednak nic złego – właśnie to daje im przewagę nad sieciowymi agencjami, które działają na skalę ogólnokrajową lub nawet światową. Małe agencje doskonale znają region i potrafią utrzymać rękę na pulsie 24/7. Wybierając więc agencję PR, dostosuj jej profil i region działania do swojego produktu lub usługi.
Zajrzyj do portfolio
Kiedy stajesz przed wyborem agencji PR nie kieruj się wyłącznie czasem realizacji i ceną, którą ta zaproponowała (choć wiadomo, że i tak ostatecznie będzie to miało ogromny wpływ na Twoją decyzję). Pamiętaj o tym, by poprzeglądać oferty poszczególnych agencji PR (np. http://wizerunkowo.com/) i dobierać do współpracy taki podmiot, który specjalizuje się w Twojej branży lub przynajmniej miał do czynienia ze zbliżoną tematyką. Dzięki temu będziesz miał ogląd na branżę i być może dowiesz się, w jaki sposób pracuje konkurencja oraz co u niej działa, a co nie. Takie doświadczenie i obycie może okazać się kartą przetargową na drodze wybierania agencji do współpracy.
Błędy popełniane w procesie wyboru agencji
Powierzając swoją firmę w ręce agencji, pamiętaj o kilku ważnych rzeczach. Nigdy, na etapie konkursu, nie oczekuj od agencji startujących w przetargu niezliczonej ilości pomysłów i podania jak największej ilości usprawnień dla Twojego biznesu. Nie na tym przecież rzecz polega, by od razu podawać gotowe rozwiązanie. Tym bardziej (rzecz kolejna), że współpraca z agencją jest działaniem dwustronnym! Zwarta koncepcja współpracy i działań, które sprawdzą się w Twojej firmie wytworzy się dopiero po licznych rozmowach i ustaleniach. Ostatnia bardzo ważna rzecz – jeśli masz wątpliwości i wahasz się pomiędzy kilkoma agencjami – spotkaj się z ich przedstawicielami. Nawet najpiękniejsza prezentacja nie zastąpi prawdziwej rozmowy, która pokarze, z kim „nadajesz” na tych samych falach.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.