Jak wybrać dobrego kuriera dla swojej firmy?

Współczesny biznes wymaga szybkich i zdecydowanych rozwiązań. W wielu sytuacjach nie mamy czasu na zbyt długie oczekiwanie na zakupiony produkt, umowę, czy dokumenty. Dlatego usługi kurierskie stały się nieodłącznym elementem prowadzenia firmy. Jednak wybór odpowiedniego przewoźnika nie należy do najłatwiejszych zadań. W obliczu wielu dostępnych na rynku ofert warto poznać pewną ciekawą alternatywę…

Jak wybrać dobrego kuriera dla swojej firmy? 1
fotolia.com, 222283376 | Autor: DragonImages

Szybki, sprawny kontakt to konieczność w wielu branżach. Dlatego twoi pracownicy mogą nadawać sporo zróżnicowanych wielkościowo przesyłek w ciągu każdego miesiąca. Im niższy koszt dostarczania listów i paczek, tym lepiej dla budżetu twojej firmy. Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że to właśnie kurier stanowi najlepszy sposób na bezpieczne i ekspresowe dostarczenie każdej przesyłki. Jednak tym, co ma dla nas największe znaczenie przy wyborze dostawcy, jest niska cena. Niezawodne i tanie usługi kurierskie są obecnie na wagę złota. Ma to szczególne znaczenie wtedy, gdy prowadzimy e-sklep lub firmę komunikującą się z klientami lub/i współpracownikami zdalnie. Jednak również w pozostałych branżach korzystanie z usług kuriera stało się standardem. Nie wszystko przekażemy mailem, faksem, czy telefonicznie. W wielu sytuacjach dobry przewoźnik to podstawa.

Bezpośrednie dostarczanie produktów, umów i dokumentów, wymaga też pewnej dozy zaufania. Dlatego nie warto ryzykować, wybierając nieznanych, niesprawdzonych dostawców. Jeżeli zależy nam na ogromnym wyborze wśród „najlepszych”, a przy tym na najniższej możliwej cenie, skorzystajmy z usług pośrednika. Pośrednik (określany również jako broker), to firma kurierska, która współpracuje z wieloma różnymi przewoźnikami. Dzięki takiej formie partnerstwa, pośrednik jest w stanie wynegocjować dla nas o wiele niższe ceny, niż zapłacilibyśmy normalnie. Do tego w jego ofercie znajduje się szeroki wybór znanych, zaufanych firm kurierskich.

Jak wybrać dobrego pośrednika?

Celujmy w tych, którzy obsługują przede wszystkim znane marki, takie jak DHL, GLS, czy FedEx. Zwróćmy uwagę na wysoki standard obsługi klienta. Cały proces nadania powinien być prosty i nieskomplikowany. U dobrych pośredników wszystko odbywa się za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej. Do nadania paczki i utworzenia listu przewozowego potrzebujemy wyłącznie danych oraz numeru telefonu odbiorcy. Wygląda to więc tak samo, jak w przypadku każdej innej firmy kurierskiej.

Kolejną ważną cechą dobrego pośrednika będzie niski poziom skomplikowania całej procedury. Warto wybierać te firmy kurierskie, które nie wymagają podpisania umowy. Znaczenie ma także brak konieczności zadeklarowania minimalnej liczby miesięcznych nadań. W ten sposób zyskujemy ogromną swobodę, nie zobowiązując się do uiszczania żadnych stałych opłat. Ostatnią, ale niemniej ważną kwestią, jest wiarygodność wybranej firmy. Im więcej doświadczenia i lat istnienia na rynku, tym większa pewność, że współpraca będzie przebiegać uczciwie i bezproblemowo.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top