Prowadzisz firmę, współpracując z wieloma kontrahentami? Czy masz świadomość, że ich dane osobowe muszą być odpowiednio zabezpieczone? Sprawdź, jak uchronić je przed kradzieżą, by nie przysporzyć sobie (i kontrahentom) poważnych kłopotów.
Ochrona danych osobowych to nie tylko kwestia nieprzekazywania informacji o kontrahentach osobom trzecim. Ważne jest również zabezpieczanie wszelkich dokumentów, na którym pojawiają się informacje o firmie. Niestety wiele przedsiębiorstw bagatelizuje tę kwestię, narażając tym samym kontrahentów na kradzież danych.
Czy podarcie dokumentów wystarczy?
Najczęstszą praktyką, jeśli chodzi o niszczenie dokumentów zawierających dane osobowe firm, jest ich darcie. Rachunki, faktury, rozliczenia, umowy – podarte na niewielkie elementy – wydają się być nieczytelne dla ewentualnego złodzieja. Warto jednak mieć świadomość, że taka forma utylizacji dokumentów nie należy do bezpiecznych. Zawsze istnieje ryzyko, iż złodzieje w jakiś sposób dotrą do pełnego numeru NIP czy REGON, próbując w ten sposób wyłudzić kredyty, wykraść pieniądze z konta bankowego, założyć działalność gospodarczą (w celu czerpania zysków bez płacenia podatków), itp.
Osoby poszkodowane bardzo często zmuszone są udowadniać swoją niewinność nawet przez wiele lat. I chociaż udaje się osiągnąć cele, wiele instytucji wpisuje takie przedsiębiorstwa na „czarną listę”. Stanowi to dalszy ciąg problemów, mimo że właściciel firmy został w pełni oczyszczony z zarzutów.
Jak uniknąć kradzieży danych osobowych?
Zagrożenie wynikające z kradzieży danych osobowych jest bardzo poważne, dlatego nie należy go bagatelizować. Warto więc podjąć działania, które pozwolą zapobiec kradzieży ważnych informacji.
Można tego dokonać m.in. poprzez:
- zniszczenie w niszczarce niepotrzebnych dokumentów z danymi osobowymi,
- odpowiednio długie przechowywanie deklaracji podatkowych, sprawozdań finansowych, wyciągów bankowych, a po upływie tego czasu zniszczenie w niszczarce.
Zainwestuj w niszczarkę
W związku z tym, że podarcie dokumentów tak naprawdę wcale nie zabezpiecza przed kradzieżą danych osobowych, należy wybrać inny sposób ochrony. Odpowiedzią na oczekiwania w kwestii bezpieczeństwa są niszczarki. Ich rola sprowadza się do niszczenia na drobne fragmenty kartek papieru, a także – w zależności od rodzaju urządzenia – nośników danych, takie jak: pendrive, płyty CD / DVD, itp.
Wybierając niszczarkę, warto zwrócić na jakość urządzenia. Ważne jest, by sprzęt działał bez zarzutów – nie zacinał się podczas pracy. Dobrze jest także wziąć pod uwagę wielkość pojemnika na odpady. W przypadku niszczarek na potrzeby firm, warto wybrać urządzenia niszczące nie tylko kartki papieru, ale i inne nośniki danych osobowych kontrahentów.
Chcąc mieć pewność zadowolenia z użytkowania niszczarki, dobrze jest wziąć pod uwagę energooszczędność. To ważny parametr, jeśli sprzęt przeznaczony jest do systematycznego użytkowania. Nowoczesne urządzenia posiadają systemy pozwalające ograniczyć zużycie energii podczas trybu stand-by.
Zobacz polecane niszczarki biurowe w naszym sklepie www.segato.pl
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.