Jak zbudować bazę mailingową?

Wiesz już, że w e-mail marketingu tkwi potężna siła. Żeby jednak zacząć tego typu działania, potrzebna Ci baza odbiorców, do których będziesz mógł wysyłać wiadomości. Podpowiadamy, jak możesz ją zbudować!

Zapis poprzez formularz na www

Jak zbudować bazę mailingową? 1Budowę bazy warto zacząć od wstawienia na stronę www formularza zapisu. Odbiorca zapisujący się na newsletter na stronie www jest bardzo wartościowym kontaktem. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że będzie zainteresowany tym, co chcesz mu wysyłać (sam się zapisał, sam wszedł na Twoją stronę www!).

Formularz taki można umieszczać w wielu różnych miejscach na www. Wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni, że znajduje się on na samym dole – można go jednak równie dobrze zamieścić na samej górze, na bocznym pasku, w wyskakującym popupie, na końcu każdego artykułu blogowego. Sugerujemy testować rozwiązania, aby odnaleźć najskuteczniejszy sposób dotarcia do Twojego odbiorcy.

Aby uniknąć podawania fałszywych kont e-mail, podczas zapisu skorzystaj z Double Opt-in, czyli weryfikacji danych – zanim osoba zostanie dodana do bazy, będzie musiała potwierdzić to mailowo.

Sposób jest bardzo skuteczny, ale też bardzo żmudny, dlatego też zaleca się wsparcie innymi działaniami, o których napiszemy w dalszej części artykułu.

Mailing do bazy zewnętrznej

Samodzielne zbieranie kontaktów warto wesprzeć poprzez wykupienie mailingu do bazy zewnętrznej. Firmom oferującym tego typu usługi zależy na gromadzeniu jakościowych kontaktów, najczęściej są one bardzo dokładnie posegmentowane – dzięki czemu wiesz, do kogo trafi Twoja wiadomość.

Aby odniosła ona jak najlepszy skutek, a Twoja baza mailingowa znacznie się powiększyła, dokładnie zaplanuj taką wysyłkę. Dokładnie dobierz grupę docelową, a następnie komunikat. Zastanów się, co możesz dać takiemu odbiorcy, w zamian za zapis na Twoją listę mailingową. Przygotuj też sam formularz, tak aby był czytelny i prosty w obsłudze.

Organizacja konkursu z nagrodami

Jeśli chcesz przyciągnąć do swojej marki ludzi – koniecznie dawaj im cenne nagrody. Organizując wszelkiego rodzaju konkursy, pamiętaj, żeby warunkiem udziału było pozostawienie adresu e-mail oraz wszelkich potrzebnych zgód. Zasady powinny być proste, aby nie zniechęcać użytkowników, a sam konkurs musi być odpowiednio promowany.

Jeżeli zależy Ci na wysokojakościowej bazie, nagrody powinny być związane z Twoim biznesem – dzięki temu wiesz, że zapisze się (być może) mniej osób, ale realnie zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top