Logistyka e-commerce zajmuje się głównie realizacją małych przesyłek dla klientów indywidualnych. W porównaniu z logistyką tradycyjną jest dziedziną, której zapotrzebowania na usługi nie da się przewidzieć. E-commerce rządzi się często swoimi prawami, dlatego ważne jest odpowiednie prognozowanie przyszłości, które bezpośrednio przełoży się na sprzedaż i logistyczne usprawnienie dostaw

Klient jest zawsze najważniejszy
Klient ma otrzymać produkt jak najwyższej jakości. Ma to swój cel, a mianowicie umacnianie pozycji i wizerunku firmy na rynku. Postawienie klienta na pierwszym miejscu wymaga spełnienia kilku wymagań. Sprawny kontakt z klientem daje mu komfort psychiczny i zbuduje naszą obustronną relację. Szybko zrealizowane zamówienie da mu poczucie, że jest on ważny, że interesujemy się nim od samego początku, aż do dostarczenia przesyłki – a nawet dłużej. Automatyczny mail z krótką wiadomością wysłany kilka dni po realizacji zamówienia na pewno pozostanie na długo w pamięci klienta.
Pamiętaj także, że klient musi być na bieżąco informowany o zmianach statusu zamówienia. Wystarczy odpowiednie oprogramowanie informatyczne, które będzie wysyłać do niego komunikaty o zakończeniu i rozpoczęciu jego poszczególnych etapów. Trzeba pamiętać, że jeden błąd w produkcji usługi, a potencjalne niezadowolenie klienta pociągnie za sobą wybory kolejnych klientów.
Przygotowanie i kompletowanie zamówień e-commerce
Kompletowanie zamówień jest skomplikowanym procesem. To ostatni element łańcucha dostaw, który wymaga dużej ilości zasobów. Wdrożenie na tym etapie odpowiednich procesów może przynieść ogromną oszczędność czasu. Warto zadbać o odpowiednie oznaczenia regałów magazynowych, jak i samych produktów. Zdecydowanie przyśpieszy to pracę nad realizacją zamówień.
Zarządzanie zapasami w magazynie
Wiarygodność i precyzja obecnego stanu zapasów w magazynie jest kluczem do sprawnego funkcjonowanie logistyki e-commerce. Dane w tej dziedzinie są sposobem na sukces. Im więcej zamówień, tym rola informacji o dostępnych produktach w magazynie ma większe znaczenie.
Odpowiednie systemy kontroli procesów magazynowych pozwalają na monitorowanie danych o zapasach magazynowych. Sprawne zarządzanie logistyką magazynu jest równoważne ze sprawną realizacją zamówień.
Logistyka odzysku
Logistyką odzysku są przede wszystkim zwroty produktów w celu ich naprawy, recyklingu lub utylizacji. Oddawane przez klientów produkty wymagają dodatkowej powierzchni magazynowej. Takie artykuły nie mogą leżeć w magazynie i zbierać kurz. Każdy z nich wymaga sprawdzenia jego stanu i przyczyny jego zwrotu. Dopiero następnie firma może zdecydować co z takim produktem zrobić. Taki produkt może zostać naprawiony lub zostać oddany do recyklingu.
Ostatni etap produkcji
Doręczanie zamówień klientom to ostanie wyzwanie Twojego biznesu. Logistyka e-commerce obsługując klientów indywidualnych staje przed problemem dużego ruchu samochodowego w aglomeracjach miejskich. Dostarczanie przesyłek bezpośrednio przez kuriera wymaga dobrze logistycznie zaplanowanej trasy, gdzie zmienia się ona z dnia na dzień.
W dobie dzisiejszej technologii i rozwiązań, klienci mają możliwość skorzystania z doręczania zamówień do punktów odbioru przesyłek, przez co istnieje większa szansa na dostarczenie zamówienia i jednocześnie zmniejsza się ryzyko awizacji lub powrotu paczki do magazynu.
Przedsiębiorcy nie muszą się jednak trudzić planowaniem odpowiedniej trasy dostaw. W większości przypadków, paczka po oddaniu w ręce kuriera ma już zaplanowaną trasę i trafi do miejsca docelowego w ciągu 24h od nadania.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.