Jakimi narzędziami komunikują się firmy?

Opublikowano: 3 listopada 2015. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Ostatnie lata to czas intensywnego rozwoju technologicznego i kolejnych pokoleń wchodzących na rynek pracy. Nowe warunki wymuszają zmiany w firmowej komunikacji. Czy można określić je mianem rewolucji, czy jedynie ewolucji dostępnych od lat narzędzi? Odpowiedzi na to udziela specjalny branżowy raport.

Na te tematy dyskutowali uczestnicy i prelegenci niedawnej konferencji Przyjazny SharePoint i nowe narzędzia IT do komunikacji wewnętrznej, zorganizowanej przez Intratic (Grupa Unity), we współpracy z Microsoft i Samsung. Głównym punktem wydarzenia była premiera raportu z Badania narzędzi IT do komunikacji i współpracy w firmach w Polsce. Wyniki zaprezentowali specjaliści Intratic – Weronika Turyńska oraz Grzegorz Rudno-Rudziński, wyłaniając główne trendy i wyzwania dla firm w obszarze nowoczesnej komunikacji, globalizację, konsumeryzację IT, Cloud oraz Mobile.

Zmiany w firmowych systemach do komunikacji są konieczne, gdyż większość obecnych rozwiązań jest przestarzała, a pojęcia takie jak chmura, mobile i cloud mają olbrzymi wpływ na naszą dzisiejszą rzeczywistość. Coraz więcej firm dzięki wyprzedzeniu innych w adopcji nowych technologii i oparciu na nich swoich strategii, wygrywa z konkurencją i zdobywa wcześniej niedostępne dla nich rynki – komentował Grzegorz Rudno-Rudziński, CEO Intratic.

_DSC0554

 

Wynikom Badania narzędzi IT do komunikacji wewnętrznej w Polsce, poświęcony był również panel dyskusyjny z udziałem Grzegorza Rudno-Rudzińskiego, Michała Berezowskiego z CubeResearch, Łukasza Kosuniaka, B2B marketing managera w Samsung, Aleksandra Sali, prezesa zarządu Kolibro oraz Macieja Sobianka, product managera w Microsoft. Jak wynika z dyskusji jesteśmy u progu zmian w obszarze rozwiązań komunikacji wewnętrznej, możemy obserwować dojrzewanie rynku, procesy adaptacji nowych rozwiązań, przyzwyczajanie się pracowników do zmieniających się warunków. Inwestując w nowe narzędzia, warto postawić jednocześnie na edukację pracowników oraz badanie faktycznego wykorzystania wdrażanych rozwiązań. A strategia komunikacji wewnętrznej? Powinna uczyć jak zwyciężać, a jednocześnie być na tyle elastyczną, aby w momencie zmieniających się warunków nadal miała zastosowanie.

Zachęcamy do pobrania i lektury raportu, który znaleźć można pod tym adresem.

Dawid ZarazińskiJakimi narzędziami komunikują się firmy?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.