Jeśli miliony japońskich internautów chce coś „wygooglać” – ich pierwszym krokiem nie jest udanie się na minimalistyczną stronę wyszukiwarki, ale na stronę ich największego rywala: Yahoo Japan. I to w cale nie jest ich pomyłka.
Na stronie Yahoo wpisują następnie „Google”, pomijając w ten sposób pasek adresu w ich przeglądarkach. Dopiero trafiając na stronę wyszukiwarki, wpisują szukaną frazę. W 2008 roku tak wielu internautów użyło Yahoo by trafić do Google, że nazwa docelowej wyszukiwarki stała się czwartym najbardziej popularnym wyrażeniem w Yahoo (podobnie było w 2007 roku).
Ale Google to nie jedyny tego typu przypadek.
Amerykański internauta wyszukuje informacje o Britney Spears, Wrestlingu, Baracku Obamie – jego japoński kolega używa Yahoo do znalezienia YouTube, Mixi (popularny serwis społecznościowy), czy BBS-u od Channel 2.
Tendencje te potwierdza ranking wyszukiwanych zwrotów (w tym miejscu, w tych kolorach…). Dlaczego tak się dzieje?
W Japonii większa część reklamodawców nie informuje w przekazach o adresie swojego serwisu internetowego (nawet jeśli ich działalność opiera się na sieci). Również Yahoo nie umieściło swojego adresu w najnowszej reklamie swojej karty kredytowej.
Zamiast tego, w reklamach pojawiają się stylizowane boksy wyszukiwania z wpisaną już frazą i dużym buttonem „szukaj”. Użytkownikom (zwłaszcza nie mówiącym i piszącym po angielsku) łatwiej jest zapamiętać wizualnie pewne wyrażenie niż cały adres z www na początku.
Co jeszcze wyszukują Japończycy? W pierwszej pięćdziesiątce najpopularniejszych wyrażeń nie związanych z nazwami stron internetowych, czy markami znalazły się między innymi: tłumaczenia (18), cena (23) i… „brain maker” (zwrot odnoszący się do działań wspomagających pamięć).
Kto zrozumie ten fascynujący naród?
Źródło: PCWorld.com
Wpisy promowane
- Jakie cechy powinna mieć skuteczna kampania PR?Dobrze zaplanowana kampania PR potrafi zdziałać cuda np. zbudować rozpoznawalność marki, poprawić jej wizerunek, wzmocnić relacje z klientami i przyciągnąć ...
- KSeF: jak nowy system e-faktur uprości twoją księgowość?Wprowadzenie obowiązku korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który ma na celu uproszczenie i unifikację procesu fakturowania w całym kraju. ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!