Jednak jest… Google potwierdza istnienie swego telefonu

Opublikowano: 14 grudnia 2009. Kategoria: Bez kategorii. Tagi: , , , , , ,

W połowie listopada informowaliśmy o pogłoskach na temat możliwej i bliskiej premiery telefonu marki Google. Dziś plotki te się potwierdzają się – prawdopodobnie już w styczniu światło dzienne ujrzy Google Nexus One, smartfon działający w oparciu o system Android i zbudowany przez HTC. Czy okaże się rynkowym hitem?

„Wyciek” informacji na temat urządzenia sygnowanego marką Google należy traktować w kategoriach marketingowej gry – w piątek pracownicy korporacji zamieścili kilka komunikatów na Twitterze (serwis mikroblogowy), w których wyrażali ekscytację testowaniem telefonu. W niedzielę pojawiły się również pierwsze zdjęcia.

Leslie Hawthorn, Program Manager z Google napisała w piątek:

Stuck in mass of traffic leaving work post last all hands of 2009. ZOMG we had fireworks and we all got the new Google phone. It’s beautiful!

Jakie właściwości mają sprawić, że Nexus One będzie rzeczywiście taki piękny? Telefon, jak zapowiadaliśmy, powstanie przy współpracy Google z HTC. Działać będzie w oparciu o system Android 2.1, a wyposażony będzie w procesor Snapdragon, ekran dotykowy OLED o wysokiej rozdzielczości, dwa mikrofony. Pozbawiony będzie klawiatury. Będzie również cieńszy niż iPhone (ma być w końcu kolejnym, jedynym „iPhone-killerem”…).

Najciekawszą bodaj informacją jest potwierdzenie wcześniejszej wiadomości, że telefon ma być dostępny bezpośrednio u Google w sprzedaży online – obędzie się więc bez pośredników w postaci sieci komórkowych (telefon pozbawiony ma być blokady simlock). Warto również wspomnieć, że to pierwszy sprzęt produkowany i sprzedawany przez firmę, która do tej pory świadczyła usługi wirtualnie. Będzie to z pewnością bardzo istotny test dla korporacji z Mountain View.

googlenexusone

nexusone2

Fotki pochodzą z serwisu Mashable.com

Dawid ZarazińskiJednak jest… Google potwierdza istnienie swego telefonu

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.