O systemach ERP mówi się coraz więcej, zaznaczając ich istotną rolę w zarządzaniu handlem nowoczesnym. Kiedy wykorzystanie tego narzędzia IT naprawdę się opłaca? Sprawdź!
Rozwiązania ERP mają za zadanie ujednolicać i optymalizować zarządzenie całością procesów w firmach, co ma wpływać na ich równomierny wzrost. O ERPach coraz więcej mówi się i pisze, można powiedzieć, że stały się one w ostatnim czasie… popularne.
Wielu przedsiębiorców boryka się jednak z niepewnością, zadając sobie pytanie czy na tym etapie rozwoju mojej firmy inwestycja w system przełoży się wymiernie na zyski? Jeśli także zastanawiasz się czy jak na razie nie wystarczy Ci dobry front-end?, zobacz jakie pytania warto sobie zadać przed podjęciem decyzji o wdrożeniu.
• Jaką ilość transakcji obsługuję?
• Czy mam problemy z ich terminową realizacją?
Zaczynasz spóźniać się z terminami? Przesuwasz kolejne dostawy z powodu niewywiązania się z doręczenia przesyłki poprzedniemu zamawiającemu? Ten „efekt domina” to jeden z pierwszych sygnałów, że mogłeś przegapić moment, w którym Twój e-commerce zaczął wymagać zmian! Pamiętaj, że obsługa zamówień, to nie tylko odpowiedź na pytania klientów i „przeklikanie” zleceń przy pomocy systemu front-endowego. To także – a może przede wszystkim – wszystko to, co dzieje się potem. Czyli sprawna obsługa magazynowo-logistyczna. Zapewni ją wykorzystanie systemu ERP posiadającego rozwinięty moduł WMS. Jego użytkowanie to nie tylko szybkie i intuicyjne kompletowanie towarów, ale także lepsze gospodarowanie powierzchnią magazynową. A to głównie te czynniki mają wpływ na terminowość realizacji zleceń sprzedażowych.
Przykładem narzędzia IT posiadającego rozwinięty WMS jest system ERP Streamsoft Verto. Moduł ten wspomaga organizację, zarządzanie i optymalizację pracy magazynu, umożliwiając m.in.: tworzenie zadań dla pracowników wraz z ich rozliczeniem, lokalizowanie towarów, planowanie wysyłki z magazynu, kontrolę obrotu magazynowego, zgodności dostaw z zamówieniami i poziomu zapasów. Kolejnymi jego wyróżnikami są: możliwość integracji z innymi rozwiązaniami z zakresu obsługi logistycznej (np. kolektory magazynowe, szafy sortujące – pick to light) oraz dedykowany panel do weryfikacji wychodzących paczek i wydruku dokumentów (np. FV, paragon, WZ, etykieta kurierska).
• Jak złożone procesy mnie dotyczą?
• Co planuję w przyszłości?
Stopień złożoności procesów zachodzących w Twoim e-biznesie to kolejna ważna wskazówka przy wyborze rozwiązania informatycznego dla firmy. Łączy się on z ilością przetwarzanych danych i sposobem ich procesowania. W praktyce wiele e-sklepów gromadzi informacje w osobnych bazach, do których dostęp mają jedynie pracownicy danego działu. Rozwiązanie takie, w wypadku złożonych procesów, nie sprawdza się. Głownie ze względu na fakt, że dostęp np. działu sprzedaży do danych o aktualnych stanach magazynowych jest znaczenie utrudniony.
To jeden z prostszych przykładów, jednak bardzo obrazowy. Idąc dalej, procesowanie danych o klientach w wielu osobnych arkuszach, niesie za sobą ryzyko niepowodzeń we wszystkich operacjach, które wymagają szerokiej informacji o jego zachowaniu i nawykach. Przykład? Stosowanie takich strategii jak cross-selling (sprzedaż łączona) czy up-selling (sprzedaż dodatkowa) bez zintegrowanego środowiska pracy jest mocno utrudnione.
Tu znów sprawdza się zastosowanie systemu ERP, który całkowicie eliminuje problem wymiany danych poprzez integrację wszystkich obszarów działalności e-sklepu (obsługa klienta, logistyka, procesy księgowe i kadrowe, marketing itd.). Wszystkie dane wprowadzane do systemu są natychmiast widoczne i dostępne dla wszystkich, z poziomu jednej bazy.
Rozważając wdrożenie, warto także zadać sobie pytanie o plany na przyszłość. Jak widzę swój biznes za kilka lat? Jakie kanały komunikacji chciałbym rozwinąć? Czy interesuje mnie strategia omnichannel? Wszystkie działania związane z obszarem handlu nowoczesnego są dla sprzedawców – zarówno w e-commerce, jak i retail – wyzwaniem wymagającym koordynacji na płaszczyźnie online i offline. Tu system ERP po raz kolejny staje się niezastąpionym narzędziem. Może on bowiem zaoferować rozbudowane narzędzia dedykowane tego typu procesom (np. moduł POS systemu ERP Streamsoft Verto).
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.