Czy to już czas na system ERP w Twoim e-commerce?

Opublikowano: 8 czerwca 2018. Kategoria: Wpisy Promowane.

O systemach ERP mówi się coraz więcej, zaznaczając ich istotną rolę w zarządzaniu handlem nowoczesnym. Kiedy wykorzystanie tego narzędzia IT naprawdę się opłaca? Sprawdź!

Rozwiązania ERP mają za zadanie ujednolicać i optymalizować zarządzenie całością procesów w firmach, co ma wpływać na ich równomierny wzrost. O ERPach coraz więcej mówi się i pisze, można powiedzieć, że stały się one w ostatnim czasie… popularne.

Wielu przedsiębiorców boryka się jednak z niepewnością, zadając sobie pytanie czy na tym etapie rozwoju mojej firmy inwestycja w system przełoży się wymiernie na zyski? Jeśli także zastanawiasz się czy jak na razie nie wystarczy Ci dobry front-end?, zobacz jakie pytania warto sobie zadać przed podjęciem decyzji o wdrożeniu.

• Jaką ilość transakcji obsługuję?
• Czy mam problemy z ich terminową realizacją?

Czy to już czas na system ERP w Twoim e-commerce? 1Zaczynasz spóźniać się z terminami? Przesuwasz kolejne dostawy z powodu niewywiązania się z doręczenia przesyłki poprzedniemu zamawiającemu? Ten „efekt domina” to jeden z pierwszych sygnałów, że mogłeś przegapić moment, w którym Twój e-commerce zaczął wymagać zmian! Pamiętaj, że obsługa zamówień, to nie tylko odpowiedź na pytania klientów i „przeklikanie” zleceń przy pomocy systemu front-endowego. To także – a może przede wszystkim – wszystko to, co dzieje się potem. Czyli sprawna obsługa magazynowo-logistyczna. Zapewni ją wykorzystanie systemu ERP posiadającego rozwinięty moduł WMS. Jego użytkowanie to nie tylko szybkie i intuicyjne kompletowanie towarów, ale także lepsze gospodarowanie powierzchnią magazynową. A to głównie te czynniki mają wpływ na terminowość realizacji zleceń sprzedażowych.

Przykładem narzędzia IT posiadającego rozwinięty WMS jest system ERP Streamsoft Verto. Moduł ten wspomaga organizację, zarządzanie i optymalizację pracy magazynu, umożliwiając m.in.: tworzenie zadań dla pracowników wraz z ich rozliczeniem, lokalizowanie towarów, planowanie wysyłki z magazynu, kontrolę obrotu magazynowego, zgodności dostaw z zamówieniami i poziomu zapasów. Kolejnymi jego wyróżnikami są: możliwość integracji z innymi rozwiązaniami z zakresu obsługi logistycznej (np. kolektory magazynowe, szafy sortujące – pick to light) oraz dedykowany panel do weryfikacji wychodzących paczek i wydruku dokumentów (np. FV, paragon, WZ, etykieta kurierska).

• Jak złożone procesy mnie dotyczą?
• Co planuję w przyszłości?

Stopień złożoności procesów zachodzących w Twoim e-biznesie to kolejna ważna wskazówka przy wyborze rozwiązania informatycznego dla firmy. Łączy się on z ilością przetwarzanych danych i sposobem ich procesowania. W praktyce wiele e-sklepów gromadzi informacje w osobnych bazach, do których dostęp mają jedynie pracownicy danego działu. Rozwiązanie takie, w wypadku złożonych procesów, nie sprawdza się. Głownie ze względu na fakt, że dostęp np. działu sprzedaży do danych o aktualnych stanach magazynowych jest znaczenie utrudniony.

To jeden z prostszych przykładów, jednak bardzo obrazowy. Idąc dalej, procesowanie danych o klientach w wielu osobnych arkuszach, niesie za sobą ryzyko niepowodzeń we wszystkich operacjach, które wymagają szerokiej informacji o jego zachowaniu i nawykach. Przykład? Stosowanie takich strategii jak cross-selling (sprzedaż łączona) czy up-selling (sprzedaż dodatkowa) bez zintegrowanego środowiska pracy jest mocno utrudnione.

Tu znów sprawdza się zastosowanie systemu ERP, który całkowicie eliminuje problem wymiany danych poprzez integrację wszystkich obszarów działalności e-sklepu (obsługa klienta, logistyka, procesy księgowe i kadrowe, marketing itd.). Wszystkie dane wprowadzane do systemu są natychmiast widoczne i dostępne dla wszystkich, z poziomu jednej bazy.

Rozważając wdrożenie, warto także zadać sobie pytanie o plany na przyszłość. Jak widzę swój biznes za kilka lat? Jakie kanały komunikacji chciałbym rozwinąć? Czy interesuje mnie strategia omnichannel? Wszystkie działania związane z obszarem handlu nowoczesnego są dla sprzedawców – zarówno w e-commerce, jak i retail – wyzwaniem wymagającym koordynacji na płaszczyźnie online i offline. Tu system ERP po raz kolejny staje się niezastąpionym narzędziem. Może on bowiem zaoferować rozbudowane narzędzia dedykowane tego typu procesom (np. moduł POS systemu ERP Streamsoft Verto).

Wpisy PromowaneCzy to już czas na system ERP w Twoim e-commerce?

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.