Kampania IKEA w Internecie

Opublikowano: 10 lipca 2002. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Agencja interaktywna K2 przygotowała kampanię w Internecie dla letniej wyprzedaży w sieci sklepów IKEA. Głównym celem kampanii jest poinformowanie internautów o sezonowej wyprzedaży organizowanej przez sieć sklepów IKEA.

Ma ona zachęcić klientów do wizyty w sklepach i skorzystania z promocji. Dodatkowym zadaniem jest zwiększenie częstotliwości odwiedzin i oglądalności serwisu http://www.ikea.pl. Grupę docelową stanowią osoby w wieku 20-40 lat, o wykształceniu średnim, pochodzące z dużych miast powyżej 50 tys. mieszkańców. Proste w formie banery o wyraźnym przekazie prowadzą internautów do strony głównej IKEA. Dopiero tam dostępne są szczegółowe informacje o wyprzedaży, produktach objętych promocją oraz adresy sklepów na terenie całego kraju. „Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie tańszych, klasycznych narzędzi, jakimi są banery, ponieważ ich duża ilość pozwoli na maksymalne zwiększenie zasięgu kampanii” – mówi Paweł Murak, ekspert K2. Banery pojawiają się między innymi w: onet.pl, interia.pl, gazeta.pl, neewsweek.pl oraz w komunikatorze Gadu-Gadu.

Zakupem powierzchni reklamowej w sieci zajęła się firma Media Contacts. Dodatkową atrakcją dla użytkowników Internetu jest promocja polegająca na możliwości ściągnięcia i wydrukowania kuponu na darmową kawę. Kupony można realizować w restauracjach IKEA. Zabieg ten pomoże pośrednio ocenić efekty kampanii jeśli chodzi o jej zasięg i skuteczność.Działania w Internecie są wsparciem dla kampanii reklamowej równolegle prowadzonej w radio i telewizji. Promocja w sieci ma miejsce, podobnie jak wyprzedaż od 28 czerwca do 4 sierpnia.

http://www.ikea.pl

Sylwester KozakKampania IKEA w Internecie

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.