6 najlepszych kampanii na Dzień Ojca

Opublikowano: 1 lipca 2019. Kategoria: Komunikacja w e-biznesie. Tagi: ,

Dzień Ojca już za nami. I choć jest to w Polsce bardzo popularne święto, pod względem wykorzystania w komunikacji marketingowej przez e-biznesy, nie dorównuje chociażby Dniu Matki. Nie zmienia to jednak faktu, że dla niektórych marek to znakomita okazja do nagłośnienia własnych produktów. Oto kilka inspirujących kampanii sklepów internetowych, zorganizowanych z okazji Dnia Ojca.

Douglas, Apart, x-kom, Ikea, Tchibo, Chocolissimo – oto lista marek, od których inne e-biznesy mogą się sporo nauczyć. Zobacz, w jaki sposób, wykorzystując Dzień Ojca, postanowiły przyciągnąć stałych i nowych klientów.

Douglas – kompleksowa kampania reklamowa

Douglas to jeden z nielicznych sklepów internetowych, który naprawdę przygował się do Dnia Ojca. Po pierwsze, na tydzień przed świętem wysłał do swoich klientów specjalny newsletter.

6 najlepszych kampanii na Dzień Ojca 1

Po kliknięciu adresat trafiał na stronę, gdzie wyświetlały się propozycje prezentów na Dzień Ojca – w podziale na progi cenowe.

6 najlepszych kampanii na Dzień Ojca 2

Pod załączoną na początku grafiką, będącą wizytówką całej kampanii, umieszczono także propozycje interesujących produktów, wraz z promocyjnymi cenami. Do kategorii związanej z kosmetykami pielęgnacyjnymi dołączono na stronie także przewodnik, prezentujący produkty różnych producentow, z uwzglęgnieniem ich zastosowania i właściwości.

Douglas już od początku czerwca promował produkty na Dzień Ojca również na swoim profilu na Facebooku. Do tego, nakręcił spot reklamowy, który nie został – niestety – przetłumaczony ani na język polski, ani na angielski.

Apart – męskość w nieco innym wydaniu

Warto zwrócić uwagę również na kampanię przygotowaną przez Apart. Połączono w niej reklamę produktów tej firmy z reklamą produktów innej jej marki, Aztorin. Ambasadorem tej drugiej został Piotr Stramowski, gwiazda filmów Patryka Vegi, w których gra oficera śledczego walczącego z mafią. Jak twierdzi sam Apart, to nie przypadek, że do tej roli wybrano aktora uchodzącego za twardziela. Męskość i bycie ojcem, jak pokazuje Apart w swoim nowym spocie, absolutnie nie wyklucza wrażliwości.

6 najlepszych kampanii na Dzień Ojca 3

Kampania Apartu pokazuje też, jak zmieniła się na przestrzeni lat definicja męskości – obecnie coraz więcej mężczyzn decyduje się bowiem na noszenie bransolet czy naszyjników, które jeszcze do niedawna uważane były wyłącznie za elementy biżuterii kobiecej. W tym momencie, jak przekonuje firma, mogą być one również bardzo męskie.

Ikea – spot o czułych i wyrozumiałych ojcach

O Dniu Ojca nie zapominają również marki wnętrzarskie. Co prawda w tym roku Ikea zupełnie odpuściła sobie ten temat, jednak warto przypomnieć sobie spot sprzed dwóch lat, w którym przedstawia ojca jako dobrego, wyrozumiałego i czułego słuchacza. Mężczyzna nie wie, o co chodzi jego córce, nastolatce, jednak spokojnie czeka, aż będzie gotowa opowiedzieć mu o swoich problemach. Reklama intryguje, a jednocześnie wzbudza refleksję. Czasem jeden spot wystarczy, aby wzbudzić w klientach spore zainteresowanie.

x-kom – reklama dla wtajemniczonych odbiorców

W nieszablonowy sposób do Dnia Ojca podszedł x-kom. Sklep, co prawda, nie przeprowadzał długiej i kompleksowej kampanii w różnych kanałach, warto jednak zwrócić uwagę na kreację umieszczoną z tej okazji na Facebooku. 23 czerwca ukazał się na tam post, który mogli zrozumieć tylko wtajemniczeni odbiorcy. O co chodzi? O grafikę przedstawiającą Kratosa z gry „God of War”, który mówi: „Chłopcze, nie zapomnij o Dniu Ojca”. Fani tej gry wiedzą, że ma on w zwyczaju zwracać się w ten sposób do swojego syna. Sądząc po liczbie polubieni, pomysł okazał się bardzo trafiony.

6 najlepszych kampanii na Dzień Ojca 4

Tchibo – chwytliwy slogan reklamowy

Jeśli chodzi o chwytliwe hasła reklamowe, w tyle nie pozostało również Tchibo. W sklepie, co prawda nie znajdziemy przedstawionych na obrazku kombinerek, jednak – jak obiecuje marka w treści publikacji, znajdziemy w nim mnóstwo innych, sprytnych prezentów. Post polubiło do tej pory ponad 3 tys. facebookowiczów.

6 najlepszych kampanii na Dzień Ojca 5

Chocolissimo – systematyczność kluczem do sukcesu

Bardzo dobrą kampanię przygotował również sklep Chocolissimo, umieszczając na Facebooku i Instagramie posty związane z Dniem Ojca już od początku czerwca. Co więcej, sklep zorganizował również konkurs, w którym można było wygrać czekoladki nie tylko dla rodzica, ale również dla siebie. Mimo że żadna z tych reklam nie wzbudziła ogromnego zainteresowania, systematyczność z pewnością przyniosła oczekiwane efekty.

6 najlepszych kampanii na Dzień Ojca 6

Widzieliście inne, interesujące kampanie na Dzień Ojca? Jeśli tak, koniecznie podzielcie się nimi w komentarzach na Facebooku.

Natalia Suchocka6 najlepszych kampanii na Dzień Ojca

Podziel się!

O autorze

Natalia Suchocka

Dziennikarka i copywriterka. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Twórczyni marki osobistej „Moda na Słowa”.