Firma Priceline przejęła turystyczną wyszukiwarkę Kayak za 1,8 mld dolarów. To świetna, zyskowna marka, przekonuje nowy właściciel.
Sprzedaż Kayak odbywa się trzy miesiące po tym jak serwis ogłosił wejście na rynek Nasdaq. Nabywca zapłaci za firmę 500 mln dolarów w gotówce i 1,3 mld w opcjach.
Kayak zbudował silną markę w branży e-turystycznej i ich rentowny wzrost jest znakiem ich popularności – powiedział Jeffrey Boyd, szef Priceline.
W sierpniu Kayak miał 76,9 mld dolarów dochodu, 36 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk netto uplasował się na poziomie 7,3 mln dolarów (19 centów na akcję) – dwa razy więcej niż w analogicznym okresie 2011 r. Wczoraj ogłoszono także wyniki za ostatni kwartał – serwis miał 78,6 mln dolarów przychodu.
Kayak pozostać ma osobnym podmiotem, zarządzanym przez obecnych menadżerów.
Kayak powstał w 2004 r. w USA. Założyciele – Steven Hafner i Paul English – podsumowują swój pomysł jednym zdaniem: „Chcieliśmy stworzyć serwis, który będzie przeszukiwał wszystkie inne strony turystyczne”. Użytkownik Kayak wpisuje daty i miejsca, a serwis przeszukuje dla niego jednocześnie strony linii lotniczych i hoteli oraz pośredników, którzy oferują bilety, noclegi i inne usługi. Po wyszukaniu oferty, użytkownik sam decyduje, gdzie dokona rezerwacji, przechodząc bezpośrednio do strony linii lotniczej, hotelu, wypożyczalni samochodów czy agenta online. We wrześniu Kayak zadebiutował w Polsce.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.