Zakupy internetowe są wygodne i łatwe. Coraz więcej ludzi korzysta z możliwości zamówienia produktu w atrakcyjnej cenie, szybko, bez wychodzenia z domu. Jednak kim dokładnie są e-konsumenci i na co zwracają szczególną uwagę przy wyborze konkretnego sklepu internetowego?
Najnowsze dane na temat zakupów internetowych są przedstawione w raporcie „E-commerce w Polsce” przygotowanym przez Gemius dla e-Commerce Polska. W tych szczegółowych badaniach opisane zostały między innymi zachowania Polaków w internecie podczas robienia zakupów.
Bezpieczeństwo transakcji? Klienci tego potrzebują
Z raportu wynika, że większość Polaków chwali sobie korzystanie ze sklepów internetowych. Robiąc zakupy online konsumenci cenią sobie przede wszystkim fakt, że są one wygodne i nieskomplikowane. W dobie ciągłego pośpiechu ważna jest również szybkość dokonanej transakcji. Nie obyło się jednak bez zdań krytyki. Najsłabiej oceniane jest bezpieczeństwo serwisów zakupowych. E-zakupowicze narzekają również na wysoką cenę dostawy oraz długie oczekiwanie na zamówiony towar. Co dziesiątej osobie robiącej zakupy w internecie zdarzyło się otrzymać produkt niezgodny z deklaracją sklepu.
Aby poprawić bezpieczeństwo i kupującego, i sprzedawcy, warto skorzystać z firmy oferującej płatności internetowe. „Bezpieczeństwo jest szczególnie istotne dla każdego pośrednika płatności. Dotpay jest pod stałym nadzorem Prezesa Narodowego Banku Polskiego i Komisji Nadzoru Finansowego, co gwarantuje bezpieczeństwo transakcji.” – mówi Bernadetta Madej, Dyrektor Działu Handlowego z Dotpay, jednego z największych systemów do płatności online. „Posiadamy również własne, wewnętrzne zabezpieczenia i działamy w ścisłej współpracy z bankami, co pozwala zachować najwyższe standardy bezpieczeństwa. Dzięki temu transakcje są nie tylko natychmiastowe, ale również zabezpieczone na wielu poziomach.”
Polskie sklepy internetowe wybierane najczęściej
Z przeprowadzonego badania wynika również, że z takiej formy zakupów korzysta aż 46% internautów, a co ciekawsze, niemal wszyscy dokonują zakupów w polskich serwisach. E-konsumenci doceniają w polskich sklepach internetowych przede wszystkim: niski koszt dostawy, bezpieczeństwo, szybki czas realizacji zamówienia oraz brak barier językowych – w stosunku do serwisów działających poza granicami Polski. Aby spełnić te oczekiwania, należy wybrać odpowiedni system płatności online, który przy niskiej prowizji pozwoli obsłużyć transakcje z Polski, Europy i reszty świata.
Do zakupów poza granicami kraju przyznaje się jedynie 13% ogółu internautów, co stanowi 27% spośród aktywnych e-klientów.
Kim jest współczesny e-konsument?
Zakupy w sieci realizują głównie mężczyźni. Jak wynika z badań, zwracają oni większą uwagę, w przeciwieństwie do kobiet, na łatwość w użytkowaniu serwisów zakupowych. E-zakupowicze są to osoby z wyższym wykształceniem, posiadające dochód ok. 5 tysięcy na rodzinę, oraz zamieszkałe w miastach liczących sobie ponad 500 tysięcy mieszkańców.
Powyższy wykres pokazuje w sposób graficzny jak rozkłada się liczba kupujących w sklepach internetowych, względem płci i wieku.
Wykres przedstawia dane dotyczące wykształcenia e-klientów, wielkości zamieszkiwanych miejscowości oraz dochody ich gospodarstwa domowego.
Coraz większa konkurencja wśród sprzedawców internetowych przyczynia się do większej profesjonalizacji świadczonych usług. Warto zwrócić uwagę do jakich odbiorców skierowany jest serwis zakupowy i dostosować się do coraz większych wymagań e-klientów. Takie działania długofalowe przekładają się na budowanie relacji z klientem i ich zwiększone zaufanie.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.