Jaki powinien być idealny przedsiębiorca? Kreatywny, pewny siebie, wytrwały, świetnie zorganizowany i szybko reagujący na niespodziewane sytuacje. Przedsiębiorca czy „przedsiębiorczyni”? W Polsce 40% biznesów prowadzonych jest przez kobiety. Dlaczego panie zakładają własne firmy?
Dobry pomysł jest najważniejszy, to prawda, ale jest on jedynie ozdobnym pudełkiem na nasze rzeczy – na pasję i chęć samorozwoju – i ta „zawartość” jest właśnie głównym powodem. Co najlepsze, te same powody sprawiają, że biznes ma szansę wypalić, bo wkładając w niego całe serce, jesteśmy zaangażowani znacznie bardziej niż przedsiębiorcy jedynie liczący zyski.
A jak mają się biznesy skierowane do kobiet, często też przez kobiety prowadzone? Oczywiście przykładów takich działalności jest mnóstwo i – idąc dalej analogią z pudełkami, można by nimi wypełnić cały magazyn – od ręcznie robionej biżuterii sprzedawanej przez internet, przez salony fryzjerskie, aż do szkół samoobrony.
Samoobrona w biznesie
Szkoła samoobrony to zresztą ciekawy temat. Sztuki walki są typowo męskim sportem – ale ich część – czyli samoobrona, to już z kolei zajęcia, które przyciągają przede wszystkim panie. O tym mówi się zresztą więcej niż kiedyś, bo panie są coraz bardziej świadome tego, że słabość ich płci to zwykły stereotyp.
Jak mówi nam Monika, jedna z prowadzących portal internetowy Skuteczna-samoobrona.pl: „Siła to nie wszystko. Tak naprawdę liczy się zdolność zachowania zimnej krwi w trudnej sytuacji, pewność siebie i w razie konieczności umiejętność właściwej reakcji na zachowanie napastnika – czy to uderzenie w odpowiednie miejsce na jego ciele, czy wykorzystanie choćby gazu pieprzowego, który ma się pod ręką”. Właśnie dlatego kobiety coraz chętniej noszą w torebkach takie akcesoria do obrony własnej i zapisują się na zajęcia.
Biznes nie ma płci
Biznesy skierowane do kobiet nie są, jak widać, zawsze typowo kobiece. Jednak czasem działa to w drugą stronę i to mężczyźni korzystają z zajęć, które uchodzą za niezbyt męskie. Niezmiennym zainteresowaniem kobiet cieszą się szkoły tańca. Zjawiają się na nich też panowie, ale zwykle to panie zaciągają tam swoich mniej lub bardziej chętnych partnerów, którzy jednak już po pierwszych zajęciach zaczynają „wkręcać się” w ten temat.
Podobnie jest z zajęciami jogi, kojarzonej raczej z elastycznością i kobiecością, a tymczasem panowie znajdują na takich ćwiczeniach chwilę dla siebie i uspokojenia swojego oddechu. Jak mówi nam Ania, prowadząca ćwiczenia jogi we Wrocławiu: „Na zajęciach pojawia się coraz więcej panów, bo, po pierwsze – w naszej kulturze stajemy się coraz bardziej otwarci i coraz mniej rzeczy jest typowo męskich czy typowo kobiecych, a po drugie – mężczyźni zauważają, że w jodze nie chodzi tyle o giętkość ciała, co o spokojne wyciszenie umysłu”.
Zdarza się też tak, że biznes założony przez małżeństwo jest następnie prowadzony jedynie przez kobietę – tak było na przykład w przypadku Dr Ireny Eris, która obecnie jest jedną z największych marek w świecie kosmetyków. Wszystko zależy więc od charakteru, a nie płci. A wracając do analogii z pudełkami – w magazynie znajdzie się miejsce na każde pudełko, wystarczy znaleźć odpowiednią niszę, wytrwale ją wypełniać i wiedzieć, w którym miejscu tego magazynu się znajdujemy.
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.