Kobiece biznesy nie tylko dla kobiet

Opublikowano: 23 listopada 2016. Kategoria: Wpisy Promowane.

Jaki powinien być idealny przedsiębiorca? Kreatywny, pewny siebie, wytrwały, świetnie zorganizowany i szybko reagujący na niespodziewane sytuacje. Przedsiębiorca czy „przedsiębiorczyni”? W Polsce 40% biznesów prowadzonych jest przez kobiety. Dlaczego panie zakładają własne firmy?

kobiece-biznesy-ebiznesDobry pomysł jest najważniejszy, to prawda, ale jest on jedynie ozdobnym pudełkiem na nasze rzeczy – na pasję i chęć samorozwoju – i ta „zawartość” jest właśnie głównym powodem. Co najlepsze, te same powody sprawiają, że biznes ma szansę wypalić, bo wkładając w niego całe serce, jesteśmy zaangażowani znacznie bardziej niż przedsiębiorcy jedynie liczący zyski.

A jak mają się biznesy skierowane do kobiet, często też przez kobiety prowadzone? Oczywiście przykładów takich działalności jest mnóstwo i – idąc dalej analogią z pudełkami, można by nimi wypełnić cały magazyn – od ręcznie robionej biżuterii sprzedawanej przez internet, przez salony fryzjerskie, aż do szkół samoobrony.

Samoobrona w biznesie

Szkoła samoobrony to zresztą ciekawy temat. Sztuki walki są typowo męskim sportem – ale ich część – czyli samoobrona, to już z kolei zajęcia, które przyciągają przede wszystkim panie. O tym mówi się zresztą więcej niż kiedyś, bo panie są coraz bardziej świadome tego, że słabość ich płci to zwykły stereotyp.

Jak mówi nam Monika, jedna z prowadzących portal internetowy Skuteczna-samoobrona.pl: „Siła to nie wszystko. Tak naprawdę liczy się zdolność zachowania zimnej krwi w trudnej sytuacji, pewność siebie i w razie konieczności umiejętność właściwej reakcji na zachowanie napastnika – czy to uderzenie w odpowiednie miejsce na jego ciele, czy wykorzystanie choćby gazu pieprzowego, który ma się pod ręką”. Właśnie dlatego kobiety coraz chętniej noszą w torebkach takie akcesoria do obrony własnej i zapisują się na zajęcia.

Biznes nie ma płci

Biznesy skierowane do kobiet nie są, jak widać, zawsze typowo kobiece. Jednak czasem działa to w drugą stronę i to mężczyźni korzystają z zajęć, które uchodzą za niezbyt męskie. Niezmiennym zainteresowaniem kobiet cieszą się szkoły tańca. Zjawiają się na nich też panowie, ale zwykle to panie zaciągają tam swoich mniej lub bardziej chętnych partnerów, którzy jednak już po pierwszych zajęciach zaczynają „wkręcać się” w ten temat.

Podobnie jest z zajęciami jogi, kojarzonej raczej z elastycznością i kobiecością, a tymczasem panowie znajdują na takich ćwiczeniach chwilę dla siebie i uspokojenia swojego oddechu. Jak mówi nam Ania, prowadząca ćwiczenia jogi we Wrocławiu: „Na zajęciach pojawia się coraz więcej panów, bo, po pierwsze – w naszej kulturze stajemy się coraz bardziej otwarci i coraz mniej rzeczy jest typowo męskich czy typowo kobiecych, a po drugie – mężczyźni zauważają, że w jodze nie chodzi tyle o giętkość ciała, co o spokojne wyciszenie umysłu”.

Zdarza się też tak, że biznes założony przez małżeństwo jest następnie prowadzony jedynie przez kobietę – tak było na przykład w przypadku Dr Ireny Eris, która obecnie jest jedną z największych marek w świecie kosmetyków. Wszystko zależy więc od charakteru, a nie płci. A wracając do analogii z pudełkami – w magazynie znajdzie się miejsce na każde pudełko, wystarczy znaleźć odpowiednią niszę, wytrwale ją wypełniać i wiedzieć, w którym miejscu tego magazynu się znajdujemy.

Wpisy PromowaneKobiece biznesy nie tylko dla kobiet

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.