Pojawił się bardzo ciekawy raport, który kreśli obraz użytkowniczek popularnych serwisów społecznościowych. To solidna dawka inspiracji jeśli planujecie działania związane właśnie z tą grupą odbiorców.
Być może najważniejszy wniosek, który płynie z lektury raportu przygotowanego przez Com Creation, HG Intelligence i Sotrendera jest taki: w minionym roku to najczęściej kobiety w starszym wieku korzystały z popularnych serwisów. Zainteresowanie Facebookiem wśród kobiet w wieku 45-54 i 55-64 lat wzrosło w ostatnim roku odpowiednio o 32% i 27%. Kobiety równie chętnie korzystały z serwisów LinkedIn, gdzie liczba uczestniczek po 50 roku życia wzrosła o 63% i YouTube, który zwiększył zainteresowanie wśród kobiet w grupie wiekowej 45-54 o 12% i o 10% po 55 roku życia. Podobną sytuację obserwujemy na przykładzie Twittera, gdzie obie grupy powiększyły swoją liczebność o 27% i 3%.
Kobiety na Facebooku najczęściej interesują się takimi kategoriami profili jak: Dom i ogród, Macierzyństwo, Kosmetyki oraz Odzież. Na uwagę zasługuje duże zainteresowanie wśród pań po 65 roku życia kategorią Macierzyństwo. Może to wynikać z chęci opieki nad wnukami i poznania nowych zabaw sprzyjających rozwojowi dziecka.
Kobiety także silniej angażują się w komunikację z markami niż ma to miejsce w przypadku mężczyzn. Nawet, jeśli profile skierowane są głównie do mężczyzn i kobiety stanowią w nich mniejszość, angażują się co najmniej w równym stopniu, co mężczyźni.
Wysokie zaangażowanie kobiet w serwisach społecznościowych coraz bardziej świadomie wykorzystują marketerzy, bazując na publicznie wyrażanych potrzebach swoich klientów.
Moim zdaniem raport w wyraźny sposób unaocznił ważną kwestię. Jeśli konkretne marki chcą, aby kobiety interesowały się nimi bardziej, muszą prowadzić komunikację, która jest bezpośrednio do nich kierowana. Z wykorzystaniem technik, które będą dla nich atrakcyjne, a nie zostawianie tego przypadkowi – przekonuje dr Anita Kijanka, pomysłodawczyni raportu.
Pełną treść raportu możecie pobrać z tego adresu: sotrender.pl/kobiety_social_media
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.