Kobiety w social media – jakie są, co je interesuje? [RAPORT]

Opublikowano: 9 marca 2015. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Pojawił się bardzo ciekawy raport, który kreśli obraz użytkowniczek popularnych serwisów społecznościowych. To solidna dawka inspiracji jeśli planujecie działania związane właśnie z tą grupą odbiorców.

Być może najważniejszy wniosek, który płynie z lektury raportu przygotowanego przez Com Creation, HG Intelligence i Sotrendera jest taki: w minionym roku to najczęściej kobiety w starszym wieku korzystały z popularnych serwisów. Zainteresowanie Facebookiem wśród kobiet w wieku 45-54 i 55-64 lat wzrosło w ostatnim roku odpowiednio o 32% i 27%. Kobiety równie chętnie korzystały z serwisów LinkedIn, gdzie liczba uczestniczek po 50 roku życia wzrosła o 63% i YouTube, który zwiększył zainteresowanie wśród kobiet w grupie wiekowej 45-54 o 12% i o 10%  po 55 roku życia. Podobną sytuację obserwujemy na przykładzie Twittera, gdzie obie grupy powiększyły swoją liczebność o 27% i 3%.

kobiety w social media wykres

Kobiety na Facebooku najczęściej interesują się takimi kategoriami profili jak: Dom i ogród, Macierzyństwo, Kosmetyki oraz Odzież. Na uwagę zasługuje duże zainteresowanie wśród pań po 65 roku życia kategorią Macierzyństwo. Może to wynikać z chęci opieki nad wnukami i poznania nowych zabaw sprzyjających rozwojowi dziecka.

Kobiety także silniej angażują się w komunikację z markami niż ma to miejsce w przypadku mężczyzn. Nawet, jeśli profile skierowane są głównie do mężczyzn i kobiety stanowią w nich mniejszość, angażują się co najmniej w równym stopniu, co mężczyźni.

Wysokie zaangażowanie kobiet w serwisach społecznościowych coraz bardziej świadomie wykorzystują marketerzy, bazując na publicznie wyrażanych potrzebach swoich klientów.

Moim zdaniem raport w wyraźny sposób unaocznił ważną kwestię. Jeśli konkretne marki chcą, aby kobiety interesowały się nimi bardziej, muszą prowadzić komunikację, która jest bezpośrednio do nich kierowana. Z wykorzystaniem technik, które będą dla nich atrakcyjne, a nie zostawianie tego przypadkowi – przekonuje dr Anita Kijanka, pomysłodawczyni raportu.

Pełną treść raportu możecie pobrać z tego adresu: sotrender.pl/kobiety_social_media

Dawid ZarazińskiKobiety w social media – jakie są, co je interesuje? [RAPORT]

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.