Kolekti.pl: crowdfunding audiobooków

Opublikowano: 22 kwietnia 2013. Kategoria: Startupy. Tagi: , ,

Twórcy portalu kolekti.pl chcą zachęcać pasjonatów audiobooków do włączenia się w finansowanie społecznościowe. Czy im się uda?

Crowdfunding to forma finansowania przedsięwzięć przez społeczność zorganizowaną wokół dedykowanego projektu. W przypadku kolekti.pl twórcy postarali się o zachęty dla słuchaczy. Oprócz plików i płyt z rabatem dostępnych do miesiąca przed premierą, wspierający mogą wybrać nagrodę w postaci spersonalizowanych życzeń przeczytanych przez lektora, a także sprawdzić się jako aktor w nagraniu lub w formie mecenatu zakupić miejsce na okładce płyty.

kolekti

Na starcie w potencjał kolekti.pl uwierzyło szereg wydawców: m.in. Czarna Owca (Camilla Läckberg “Niemiecki bękart”), superNOWA (Andrzej Sapkowski “Lux Perpetua”) i Insignis Media (Jeremy Clarkson “Wyprowadzony z równowagi”).

Za projekt odpowiedzialne są dwie firmy: Ateria, która jest częścią Grupy Kapitałowej DGA, mającej w swym portfelu serwisy dystrybuujące audiobooki: audiobook.pl i audeo.pl oraz Fonopolis specjalizująca się w produkcji i wydawaniu audiobooków jednogłosowych oraz słuchowisk.

Kolekti.pl daje możliwość produkcji na życzenie. Do tej pory jako wydawca zmuszony byłem zastanawiać się nad tym, czy klienci kupią moją produkcję. Teraz wspierający za pomocą kolekti.pl, udzielą mi odpowiedzi na to pytanie. Wyprodukuję audiobooka takiego, jakiego słuchacze będą oczekiwali. Znajdzie to odzwierciedlenie w ich wpłatach. Myślę że będziemy iść w stronę swego rodzaju produkcji na zamówienie słuchaczy. I to jest siłą kolekti.pl – przekonuje Błażej Kukla prezes Fonopolis.

Dawid ZarazińskiKolekti.pl: crowdfunding audiobooków

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.