Nieudany eksperyment: Rupert Murdoch zamyka „The Daily”

Opublikowano: 4 grudnia 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

„The Daily”, pierwszy magazyn wyłącznie dla iPada, zostanie zamknięty po dwóch latach od premiery. 

Nieudany eksperyment: Rupert Murdoch zamyka „The Daily” 1Wydawca „The Daily”, firma News Corp. należąca do Ruperta Murdocha, poinformowała, że część zespołu magazynu, nad którym pracowało ok. 120 osób, zajmować będzie się tabloidem „New York Post”. Część została zaś zwolniona.

Od swojego uruchomienia „The Daily” było odważnym eksperymentem w cyfrowym wydawnictwie i niezwykłą maszyną innowacji. Niestety przekonaliśmy się, że nie możemy znaleźć tak dużej grupy odbiorców by wypracować wystarczający, długoterminowy model biznesowy. Wykorzystamy jednak zdobytą wiedzę w naszych pozostałych projektach – przekonuje Murdoch.

„The Daily” uruchomione zostało w 2009 r. z wielkim medialnym zainteresowaniem. Promocja ze strony Apple, odważne zapowiedzi, palma pierwszeństwa – wszystko to stanowiło obietnicę biznesowego sukcesu. Mimo technologicznych fajerwerków, magazyn pozostał wydawnictwem bez wyrazu, zbyt ogólnym i zbyt mocno zakorzenionym w „papierowym” dziedzictwie. Mimo 100 tys. subskrybentów nie udało się zbudować modelu biznesowego, w którym zyski są większe niż koszty. Szkoda.

Warto dodać, że zamknięcie „The Daily” to jeden z przejawów szerszej reorganizacji w News Corp. Ze struktur grupy wyodrębniona zostanie nowa firma, która przejmie działalność wydawniczą oraz nazwę, a pozostała część spółki, pod nazwą Fox Group, skupi się na przede wszystkim na biznesie telewizyjnym i filmowym.

Dawid ZarazińskiNieudany eksperyment: Rupert Murdoch zamyka „The Daily”

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.