Konsultant SEO. Optymalna promocja marki w 4 podstawowych krokach

Głównym źródłem informacji w obecnych czasach jest Internet. To właśnie tam możemy znaleźć wiadomości na temat funkcjonujących przedsiębiorstw, kontakt do nich oraz ich oferty. Potencjalny klient może samodzielnie dotrzeć do firmy w sieci, ale można mu w tym pomóc, skracając jego drogę. Niestety konkurencja w Internecie jest ogromna i stale rośnie, co nie wpływa korzystanie na takką sytuację. Niezbędne jest więc wypromowanie firmowej strony w taki sposób, aby to ona jako pierwsza ukazała się potencjalnemu klientowi. Pomóc w tym może konsultant SEO, który stosując odpowiednie techniki, sprawi, że witryna internetowa przedsiębiorstwa znajdzie się na szczycie wyników wyszukiwania w Google na konkretną frazę kluczową. Co istotne, należy korzystać usług z wykwalifikowanego specjalisty, który może pochwalić się wynikami swoich działań. Czym zajmuje się konsultant SEO?

Konsultant SEO. Optymalna promocja marki w 4 podstawowych krokach 1

Audyt techniczny strony internetowej

Zaistnienie marki w sieci poprzez znalezienie się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google na daną frazę kluczową to obecnie najskuteczniejsza metoda jej promocji w internecie. Efektywne pozycjonowanie stron internetowych z pewnością pomaga znaleźć się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania, jednak nie może się w tym przypadku obejść bez odpowiedniej strategii. Audyt SEO powinien być pierwszym krokiem, jaki zostanie podjęty, aby skutecznie podnieść pozycję strony firmowej w wyszukiwarce.

Audyt techniczny jest analizą strony internetowej, która uwzględnia pośrednie i bezpośrednie czynniki wpływające na pozycjonowanie www. W obecnych czasach można zauważyć, że znacznie częściej społeczeństwo korzysta z urządzeń mobilnych, aniżeli laptopów i komputerów. Dostosowanie i optymalizacja strony do wyświetleń w przeglądarkach mobilnych jest więc niezwykle istotnym elementem funkcjonowania witryn firmowych. Należy także pamiętać o strukturze serwisu oraz odpowiednim wykorzystaniu linków wewnętrznych, które mogą być kluczem do wyższej pozycji w Google.

Sprawdzony konsultant SEO korzystając ze swojego doświadczenia i specjalistycznego oprogramowania jest w stanie określić,, jak zaindeksowana jest firmowa witryna w Google i jakie informacje o niej zebrał robot wyszukiwarki. Ten niewielki program ma bardzo istotne znaczenie w przypadku pozycjonowania, gdyż odwiedza on wszystkie podstrony za pomocą linkowania wewnętrznego. Analiza pracy robota pozwala odnaleźć słabe i mocne strony firmowego serwisu i jednocześnie je ulepszyć lub wyeliminować. Dzięki zebranej wiedzy można zoptymalizować strukturę strony w taki sposób, aby miało to wpływ na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania w Google.

Pozycjonowanie lokalne witryny internetowej

Pozycjonowanie lokalne ma szczególnie ważne znaczenie dla firm, które świadczą swoje usługi w danym regionie. Dla wyszukiwarek istotnym słowem kluczowym w tym przypadku jest nazwa lokalizacji. Wiele osób szukając czegoś w sieci,, bardzo często wpisuje po frazie kluczowej nazwę miejscowości, dzięki czemu wyświetlają się im oferty lokalnych firm. Wypromowanie własnego biznesu na danym rynku jest jak najbardziej logiczne – prowadząc działalność w Poznaniu nie szuka się klientów z drugiego końca świata. Odpowiednie wypozycjonowanie strony internetowej przedsiębiorstwa z wielkopolski, pozwoli dotrzeć do docelowej grupy odbiorców, jakimi są mieszkańcy tego regionu.

Budowanie profilu linkowego – linkbuilding

Linki to elementy strony, których kliknięcie powoduje, że użytkownik przenosi się do zewnętrznej witryny www lub do wewnętrznej podstrony serwisu. Mogą one także prowadzić do filmu, grafiki lub dokumentów. Na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania wpływa ilość i jakość linków, które do niej prowadzą z zewnętrznych witryn. Dobry konsultant SEO ma do dyspozycji wiele narzędzi, które sprawiają, że pozycjonowana strona otrzymuje wysoki Page Rank. Oprócz umieszczania hiperłączy w katalogach firm chętnie wykorzystuje się tak zwany marketing szeptany lub publikowanie komentarzy na forach i blogach z linkami do pozycjonowanej strony internetowej.

Content marketing – wartościowe treści dla klientów i robotów Google

Wydaje się, że przedsiębiorstwo ma ciekawą stronę internetową, dobrze napisane treści i opisy, a mimo to odwiedzających ją jest bardzo mało. Google indeksuje strony, które mają wartościowy content, jednak powinny one być tak skonstruowane, aby były interesujące dla fachowca i czytelnika. Wbrew pozorom nie jest to proste zadanie, ponieważ trzeba brać pod uwagę fakt, że niezbędne jest stałe aktualizowanie serwisu o nowe treści. Dobry content to nie tylko wartościowa informacja, ale także większe podlinkowanie go przez inne strony internetowe. Dzięki temu mechanizm wyszukiwarki uznaje treści za atrakcyjne i przyznaje stronie dodatkowe punkty rankingowe. Dobry konsultant SEO potrafi przy tym wybrać odpowiednie słowa kluczowe, które dodatkowo umiejętnie wplecie w tekst.

Przewiń do góry