Faktem jest, że do prowadzenia działalności każdy właściciel firmy potrzebuje rachunku bankowego. Dlaczego? Ponieważ współcześnie rozliczenia przedsiębiorców z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych czy z Urzędem Skarbowym, odbywają się jedynie w formie bezgotówkowej. Wiemy więc, że potrzebujemy rachunku bankowego. Pytanie brzmi, jakiego? Czy przedsiębiorca może używać konta prywatnego do celów związanych ze swoją działalnością? A może jednak nie?
Obowiązkowy czy nie?
Czy konto firmowe jest obowiązkowe? Nic bardziej mylnego! Nie ma przepisów jednoznacznie nakazujących zakładanie tego rodzaju rachunków bankowych. Skąd się wziął ten mit? Po pierwsze banki sporo zarabiają na takich kontach, są one bowiem droższe niż konta prywatne. Banki intensywnie je reklamują, przez co wydaje nam się, że takiego rodzaju konta potrzebujemy. Po drugie sami pracownicy biur wprowadzają w błąd, utwierdzając nas w przekonaniu, że jest ono po prostu niezbędne każdemu przedsiębiorcy. A po trzecie to, że konto założone z myślą o naszej działalności nie jest obowiązkowe, nie oznacza, że nie warto go założyć. Ten rodzaj konta ma przecież wiele korzyści.
Pozytywy
Jakie są zalety konta utworzonego na potrzeby firmy? Przede wszystkim takie konto umożliwia wygodne dokonywanie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych czy z Urzędem Skarbowym, szczególnie, gdy bank oferuje nam możliwość przelewu przez Internet. Ten rodzaj konta umożliwia nam oddzielenie transakcji prywatnych od tych związanych z naszą działalnością. Pomaga w prowadzeniu księgowości, zwłaszcza, gdy właściciel firmy uzyskuje przychód z rożnych źródeł. Dodatkowo daje nam możliwość sprawdzać, jakie mamy wpływy od klientów, ile wydajemy i zarabiamy – to konto pracuje na Nas tworząc historię zarobków. Dzięki niemu bank w prosty sposób i omijając zbędne formalności może udzielić nam kredytu.
Wybieramy? Jak?
Czym powinno się charakteryzować konto idealne dla naszej firmy? Przede wszystkim powinno być internetowe. Co to znaczy? Powinno umożliwiać wysyłanie przelewów on-line. Ważne też, aby bank realizował przelewy 24h na dobę, co przyspieszy realizację zamówień. Warto zapoznać się z oprocentowaniem lokat, kont oszczędnościowych i kredytów. Powinniśmy również zwrócić uwagę na koszty. Ważne jest żeby bank pobierał jak najmniejsze opłaty za prowadzenie konta, kartę płatniczą, przelewy i wypłatę gotówki. IdeaBank przygotował dla swoich klientów bardzo atrakcyjną ofertę, w której za 0zł możemy prowadzić konto, wysyłać przelewy czy wypłacać gotówkę w ponad 900 bankomatach w całej Polsce.
Korzystamy, ale rozsądnie
Często spotykamy się z przeróżnymi porównaniami i rankingami kont dla firm – są one bardzo popularne. Czy warto im ufać? Nie zawsze, ponieważ nikt nie przygotuje rankingu odzwierciedlającego wszystkie nasze potrzeby i oczekiwania związane z kontem. Należy więc, dzięki rankingom, wybrać najlepsze oferty a następnie je porównać – konfrontując je z naszymi wymaganiami. W ten sposób uzyskamy idealne konto, spełniające wszystkie potrzeby naszej firmy.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
PM Showcase Day
09.05.2025
E-Commerce Connect
20.05.2025 - 21.05.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Panasonic Connect Europe: 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z GenAIW ostatnim raporcie opublikowanym przez Panasonic Connect Europe, ujawniono, że 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) ...
- Brandly360 prezentuje e-book o dynamic pricing w e-commerceBrandly360, firma zajmująca się analizą rynku e-commerce, wprowadza na rynek e-book „Dynamic Pricing w e-commerce. Kompleksowy przewodnik”. Publikacja ta stanowi ...
- Comperia: Przychody 49,6 mln zł i rozwój e-commerce w 2024 rokuGrupa Comperia.pl SA opublikowała sprawozdanie finansowe za 2024 rok, które pokazuje znaczący wzrost przychodów oraz pozytywne wyniki w różnych segmentach ...
- Emil Walczak nowym dyrektorem BaseLinker w PolsceBaseLinker, dostawca systemu operacyjnego dla branży e-commerce, poinformował, że Emil Walczak objął stanowisko dyrektora generalnego na Polskę. Jako manager z ...